Skip to main content
Vastattu

Puhelintilauksen peruminen

  • 8. kesäkuuta 2023
  • 7 kommenttia
  • 342 katselukerrat

Moi!

olen tilannut vahingossa kaksi väärää puhelinta, joista tullut saapumisilmoitus.

voin maksa toimitusmaksut kun lähtevät takaisin.

tarvitsisin kuitenkin tytölle iphone13 128gt helmiäisvalkoinen, onnistuuko tämä?

terv. Jorma Sorvo

 

 

EDIT 8.6.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God

Tervetuloa OmaYhteisöön @Jorma Sorvo!

 

Oheisen linkin takaa löytyy tuotteiden palautusohjeet:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/sopimuksen-peruuttaminen/

 

Käytännössä homma hoituu siten, että täytät Elisan palautuslomakkeen ja laitat sen tuotteiden kanssa samaan pakettiin ja kiikutat Postiin tai pakettiautomaattiin. Ohjeissa on Postin sopimusnumero palautusta varten, joten palautus on maksuton. Kun palautus on saapunut Elisalle ja tilaus on hyvitetty, saat siitä ilmoituksen.

 

Sitten vaan tilaamaan uutta oikeaa tuotetta tilalle.

 

Joskus homma on hoitunut myös niin, että saapunut paketti jätetään noutamatta, jolloin se palautuu Elisalle ja tilaus peruuntuu siinä samalla kun Elisa saa noutamattoman paketin takaisin itselleen.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 791 kommenttia
  • Vastaus
  • 8. kesäkuuta 2023

Tervetuloa OmaYhteisöön @Jorma Sorvo!

 

Oheisen linkin takaa löytyy tuotteiden palautusohjeet:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/sopimuksen-peruuttaminen/

 

Käytännössä homma hoituu siten, että täytät Elisan palautuslomakkeen ja laitat sen tuotteiden kanssa samaan pakettiin ja kiikutat Postiin tai pakettiautomaattiin. Ohjeissa on Postin sopimusnumero palautusta varten, joten palautus on maksuton. Kun palautus on saapunut Elisalle ja tilaus on hyvitetty, saat siitä ilmoituksen.

 

Sitten vaan tilaamaan uutta oikeaa tuotetta tilalle.

 

Joskus homma on hoitunut myös niin, että saapunut paketti jätetään noutamatta, jolloin se palautuu Elisalle ja tilaus peruuntuu siinä samalla kun Elisa saa noutamattoman paketin takaisin itselleen.


  • 4728 kommenttia
  • 8. kesäkuuta 2023
Jorma Sorvo kirjoitti:

Moi!

olen tilannut vahingossa kaksi väärää puhelinta, joista tullut saapumisilmoitus.

voin maksa toimitusmaksut kun lähtevät takaisin.

tarvitsisin kuitenkin tytölle iphone13 128gt helmiäisvalkoinen, onnistuuko tämä?

terv. Jorma Sorvo

Helpoimmalla pääset, kun jätät hakematta paketin.(Ei kuluja),

jos et vielä ole hakenut.

Se palautuu Elisalle automaattisesti. Kun on palautunut,saat

Elisalta tekstiviestin.

OmaElisassakin kohtaan: Tuotteesi ja tilauksesi/Tilaukset, voit

vieläkin ehkä painaa peruutusta. Sinnekin tulee  ilmoitus:

Laite on palautunut varastollemme ja tilauksesi on peruttu.

Säilytysaikoja. Esim:

Lähetystä säilytetään Postin pakettiautomaatissa seitsemän vuorokautta sen saapumisesta, jonka jälkeen noutamaton lähetys palautetaan lähettäjälle.

Lähetystä säilytetään Matkahuollon noutopisteissä/pakettiautomaatissa 14             vuorokautta, jonka jälkeen noutamaton lähetys palautetaan lähettäjälle.

Itsekin tuota”palvelua” käyttänyt jonkin aikaa sitten, kun

tilaus meni väärin.

 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3822 kommenttia
  • 8. kesäkuuta 2023
Kimblez kirjoitti:

Helpoimmalla pääset, kun jätät hakematta paketin.(Ei kuluja),

jos et vielä ole hakenut.

 

Näin se on asiakkaan kannalta, ei tule kuluja. Myyjän ja yhteiskunnan kannalta tilanne on toinen, kuluja ja päästöjä syntyy. Mikään pakettihan ei ilmaiseksi ja päästöttömästi seikkaile varastosta ulos ja takaisin.

 


  • 4728 kommenttia
  • 8. kesäkuuta 2023
sakarialanne kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Helpoimmalla pääset, kun jätät hakematta paketin.(Ei kuluja),

jos et vielä ole hakenut.

 

Näin se on asiakkaan kannalta, ei tule kuluja. Myyjän ja yhteiskunnan kannalta tilanne on toinen, kuluja ja päästöjä syntyy. Mikään pakettihan ei ilmaiseksi ja päästöttömästi seikkaile varastosta ulos ja takaisin.

 

Totta mooses. Tällä puolella”pöytää” tulee vaan enempi katseltua näitä

juttuja asiakkaan kannalta.

Minulle kävi niin, että huomasin vähän tilauksen jälkeen erehdykseni.

Tilaus eteni kuitenkin niin vauhdikkaasti, että en kerinnyt enää

peruuttamaan sitä, niin ettei olisi lähtenyt matkaan.

Taisipa siinä yhteydessä olla mainintakin paketin noutamatta

jättämisvaihtoehdosta. En olisi muuten jättänytkään.

Eikä niitä varmaan muutenkaan monikaan huvikseen jätä noutamatta

 

 

 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3822 kommenttia
  • 8. kesäkuuta 2023
Kimblez kirjoitti:

Eikä niitä varmaan muutenkaan monikaan huvikseen jätä noutamatta

En tarkoittanutkaan, että jättäisi huvikseen noutamatta.

Vielä kun ajattelee asiaa pidemmälle, ottamatta kantaa kustannuksiin, niin se on meille parempikin, tässä tilanteessa, että asiakas jättää paketin noutamatta niin se palautuu avaamattomana ja on myytävissä uudelleen seuraavalle asiakkaalle.

Joskus on sellaisia tilanteita, että tilataan jokin huonosti saatavilla oleva tuote monelta myyjältä ja haetaan se, joka toimittaa ensimmäisenä ja palautetaan muut.

 

 


  • 4728 kommenttia
  • 8. kesäkuuta 2023
sakarialanne kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Eikä niitä varmaan muutenkaan monikaan huvikseen jätä noutamatta

En tarkoittanutkaan, että jättäisi huvikseen noutamatta.

Vielä kun ajattelee asiaa pidemmälle, ottamatta kantaa kustannuksiin, niin se on meille parempikin, tässä tilanteessa, että asiakas jättää paketin noutamatta niin se palautuu avaamattomana ja on myytävissä uudelleen seuraavalle asiakkaalle.

Joskus on sellaisia tilanteita, että tilataan jokin huonosti saatavilla oleva tuote monelta myyjältä ja haetaan se, joka toimittaa ensimmäisenä ja palautetaan muut.

 

 

 

Olen täysin samaa mieltä ja tuotapa juuri itsekin ajattelin, kun

virhetilauksen tein. Siinähän tavallaan asiakaskin “välittää” Elisasta

samalla tavalla, kuin Elisa asiakkaasta, jos tuollainen sanonta sallitaan. Tässä yhteydessä.

Tuo monelta myyjältä tilaaminen (paitsi, jos aivan välttämätöntä)

ei ole kovinkaan  hyvä tapa ainakaan Postin/Matkahuollon kannalta.

Vähän turhaan seisovat säilössä sen viikon pakettiautomaateissa, tai toimipisteissä.

Vievät muilta paikan ja tulee turhia siirtoja (automaatit). Vaivaa ja harmitusta asiakkaille.

 


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2124 kommenttia
  • 8. kesäkuuta 2023

maailman paras forum softa, etenkin oman viestin poistaminen on vaivatonta ja helppoa … tai siis.. mahdotonta.