Skip to main content
Vastattu

Verkkokaupan tilauksen palautus

  • 13. tammikuuta 2025
  • 6 kommenttia
  • 208 katselukerrat

  • Tulokas
  • 2 kommenttia

Moi, 

 

Onko muille sattunut tällaista:

 

Tilasin verkkokaupasta ennen joulua pelikuulokkeet. Maksoin mobilepaylla. Huomasinkin heti maksettuani, että kuulokkeet olivatkin langalliset. Otin heti yhteyttä chattiin, jossa vastasi ihan oikea henkilö. Selitin tilanteen ja sieltä käskettiin kyttäämään omaelisassa tilauksen kulkua ja heti kun on käsittelyssä pystyy laittamaan rastin ruutuun, että peruu tilauksen. Näin tein. Sain laitettua rastin ja peruttua, mutta tulikin vastaus ettei tilausta voi peruttaa, että tuote on jo lähtenyt. WHAT? Missään verkkokaupassa ei ole kyllä onnistuttu lähettämään tuotetta alle puolessa tunnissa. No soitin asiakaspalveluun, jossa tämä tieto vahvistettiin. Kysyin mitä nyt pitää tehdä ja onko paketti oikeasti jo lähtenyt Matkahuollolle. Oli kuulemma ja ohje oli, että pitää antaa paketin tulla ja sitten jättää vain noutamatta ja paketti palautuu Elisalla ja saan rahani.

Eipä vain rahoja kuulu. Olen ollut parikertaa puhelimella yhteydessä aspaan ja kirjoittanut omaelisaan. Olen soittanut Matkahuoltoon x2. Elisan mielestä paketti ei ole tullut heille ja Matkahuollon mielestä paketti on luovutettu 27.12. 
Nyt tuli Elisalta viesti, että eivät palauta rahoja, koska en ole pakettia palauttanut. Matkahuollon lähetystunnuksella näkee, etten ole pakettiin edes koskenut. Matkahuolto kertoo soittaessa, että Elisalta kuuluisi heihin olla yhteydessä, eikä minun tätä pitäisi joutua selvittelemään. 

Ihan kohtuutonta. Matkahuolto ja Elisa voisivat ihan keskenään selvitellä kumpi sen paketin on hukannut. 

Voin kertoa, etten osta tästä lafkasta enää mitään. Aivan ala-arvoista toimintaa!
 

Otan yhteyttä nyt kuluttajasuojaan. Ei tästä muuten taida tulla yhtään mitään.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi

Ikävä kuulla kokemasta! Asiakaspalvelun heiniä on tietysti selvittää yhdessä Postin/Matkahuollon kanssa, missä paketit menevät. Mikäli se ennätetään sinulle laittaa toimitukseen tilauksen jälkeen, niin paketin voi jättää noutamatta/vastaanottamatta, jolloin paketti palautuu meille varastolle.
 

Jos maksoit laitteen verkkomaksuna, tee rahanpalautuspyyntö ilmoittamalla peruutuksesta OmaElisan tilausnäkymässä tai täyttämällä laitemaksun palautuksen lomake. Palautamme sinulle maksun laitteen palauduttua varastollemme. Vahvistamme vielä tekstiviestillä, kun rahan palautus on käsitelty. 

Mukava saada sinut myös mukaan OmaYhteisöön ​@RVa! ❤️

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

6 kommenttia

sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3822 kommenttia
  • 13. tammikuuta 2025

Hei ​@RVa,

Kiva kun löysit tiesi tänne OmaYhteisöön.

Asiointisi ei ole kovin jouhevasti sujunut, pahoittelut siitä.

Lisäätkö käyttäjäprofiiliisi asiakasnumeron niin pääsemme katsomaan tapaustasi tarkemmin. 


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1341 kommenttia
  • Vastaus
  • 13. tammikuuta 2025

Ikävä kuulla kokemasta! Asiakaspalvelun heiniä on tietysti selvittää yhdessä Postin/Matkahuollon kanssa, missä paketit menevät. Mikäli se ennätetään sinulle laittaa toimitukseen tilauksen jälkeen, niin paketin voi jättää noutamatta/vastaanottamatta, jolloin paketti palautuu meille varastolle.
 

Jos maksoit laitteen verkkomaksuna, tee rahanpalautuspyyntö ilmoittamalla peruutuksesta OmaElisan tilausnäkymässä tai täyttämällä laitemaksun palautuksen lomake. Palautamme sinulle maksun laitteen palauduttua varastollemme. Vahvistamme vielä tekstiviestillä, kun rahan palautus on käsitelty. 

Mukava saada sinut myös mukaan OmaYhteisöön ​@RVa! ❤️


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 13. tammikuuta 2025

Hei,

 

Nimenomaan jätin noutamatta paketin juuri niin kuin ohjeistettiinkin. Puhelussa minulle ilmoitettiin ettei rahanpalautuspyyntöä tarvitse tehdä, koska maksoin mobilepaylla. Kuulemma palautuu automaattisesti. Tämäkö ohje olikin väärä?  Nyt se sitten tarviikin tehdä. Huoh! Mikään ei enää yllätä. 

 

 


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 2042 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

Tuo on totta, että Mobilepaylla maksettuna rahanpalautuksesta ei tarvitse erikseen täyttää rahanpalautuspyyntöä. Maksu palautuu automaattisesti neljässä päivässä, kun palautus on käsitelty. 😊 Voit laittaa profiilisi tietoihin asiakasnumerosi, että voimme tarkistaa tilannetta.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Tuli viesti, että asia siirretään jonnekin tutkintaan. Edelleenkään rahan palautusta ei tehdä, vaikka paketin lähetystunnuksen kautta näkee, etten ole koskenut koko pakettiin. Olisi kohtuullista palauttaa rahat minulle ja jatkaa sitten siellä päässä tutkintoja. Sen on joko Matkahuolto tai Tampereen toimipisteellä joku hävittänyt/varastanut. Miksi minun pitää olla tässä se kärsijä?  Matkahuolto on noutanut paketin 23.12. koska en sitä hakenut, kuten minulle oli ohjeistettu. Nyt on jo 15.1. Täysin kohtuutonta odotuttaa asiakasta, joka tehnyt juuri niin kuin on pyydetty, eikä ole liittynyt mitenkään paketin katoamiseen, joka on todistettavissa.

 

En tule kyllä suosittelemaan kenellekään teidän verkkokauppaanne. Asiakas ei merkitse teille yhtään mitään.


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 573 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

No höh, ikävä kuulla tilanteesta! Pahoittelut vielä omasta puolestani. 🙏 Tuohon on varmasti jokin hyvä syy, minkä takia näin on toimittu. Toivottavasti selviää mahdollisimman pian! 👍


Osallistu keskusteluun