Skip to main content

S-ryhmän lahjakortti

  • 2. marraskuuta 2021
  • 10 kommenttia
  • 1130 katselukerrat

harwey

Sainpa tuossa viimein (n. 4 kk odottelun jälkeen) uuden liittymän oheen luvatun S-ryhmän lahjakorttini. Ongelmana vain, että lahjakortti oli 30e:n arvoinen ja oma muistini sanoo puheena olleen 50e.

Minäpä sitten soittamaan ja jonottamaan Elisan asiakaspalveluun. Asiaa selvittää nuorimies, joka hakee apua kokeneemmalta kollegalta. Odottelun jälkeen palaa linjalle tiedon kanssa, että tosiaan on lähtenyt arvoltaan liian pieni lahjakortti. Ehdotus on että laittavat postiin uuden kortin, arvoltaan puuttuva 20e. Sitä olisi sitten odoteltu seuraavat 4kk. Oma ajatukseni on, ettei alkuperäisen sopimuksen täyttäminen tällaisessa tilanteessa ole mikään hyvitys. Ehdotan että pidän alkuperäisen lahjakortin ja lisäksi minulle toimitetaan luvattu 50e. Tällöin hyvitys mokasta, sekavasta asiakaspalvelusta ja omasta vaivastani olisi 30e. Tällaiseen järjestelyyn ei ole keskustelukumppanillani valtuuksia. Pyydän puhelimeen esimiestä. Ei kuulemma ole talossa. Mutta kokeneemman kollegan lupaa puhelimen päähän. Melkein luvatun aikaikkunan sisällä tämä soittaa minulle. Kokeneemmalla kollegalla ei ollut mitään etukäteistietoa tapauksesta, joten saan selittää jokaisen yksityiskohdan uudelleen. Lopulta homma menee perille ja hyvitysvaatimus luvataan panna vireille. Asiaan luvataan palata 1-3 arkipäivän sisällä.

Arvatkaapa huviksenne palataanko…

Reilun viikon kuluttua pistän asiakaspalveluun chatin kautta viestiä töiden ohessa. Voiskohan joku selvittää mitä hyvitysvaatimukselleni kuuluu? Jonottamisen jälkeen asiakaspalvelija pääsee yllättävän nopeasti jutun jäljille. Mahtaako jossain ruudussa alkaa punainen valo vilkkua tunnistetietojeni syöttämisen jälkeen? Tällä kertaa käsitys heillä on, että minulle onkin toimitettu ihan luvattu lahjakortti, asia on kuulemma tarkastettu myyjältä itseltään. Hänpä ei yllättäen sanokaan esimerkiksi, että piru vie, tuli luvattua vahingossa 50e. Tallennetta alkuperäisestä puhelustamme ei ilmeisesti enää ole kuunneltavissa, sillä niitä säilytetään vain 3kk. Kuinka kätevää, viive kun tällaisten asiakkaan muistia testaavien tilaajalahjojen lähettämisessä on 4kk. 

Tässä kohtaa en ole enää oma aurinkoinen itseni. Hämmennys on muuttunut ärsytykseksi. Ei vain epäselvyys varsinaisessa asiassa, vaan myös se, ettei minuun olla sovitusti yhteydessä. Pyydän jättämään soittopyynnön asiakaspalvelun laadusta vastaavalle esimiestason henkilölle. Tällaisen henkilön puhelimeen saamista ei kuulemma voida taata. Eli ei ole mitään ylempää tahoa, johon asiakas voisi olla ongelmatilanteissa yhteydessä… Pidän käsittämättömänä...

Lopussa paniikissa kaivetaan jostain esiin tarjous 20e:n laskuhyvityksestä. Tarjous kuorrutetaan hymiöin jännitteen laukaisemiseksi. Mietin asiaa. Päätän jäädä odottamaan minulle luvattua yhteydenottoa. Toivottavasti sen tekee esimiestason henkilö, jolla toivottavasti on rintataskussa puhelutallenne. Odotan tuota puhelua edelleen.

Näinkin vähän voi asiakaspalvelun laatua arvostaa ja siihen panostaa suuri suomalainen puhelinoperaattori vuonna 2021. 

Kiinnitetty vastaus

12. marraskuuta 2021

Päivittelen vielä tänne tarinan lopun, eli tämä on hoidettu maaliin, inhimillisestä erehdyksestä oli kyse. :slight_smile:

Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

sjuhani
Forum|alt.badge.img+8
  • Mentor
  • 412 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2021

Kyllä on tosiaan kirveellä töitä. Oppia sietäisi ottaa vaikkapa Saksasta, jossa operaattoreilla tapaa olla erinomainen asiakaspalveluasenne ja kohteliaisuus sekä selkeys ja jämptiys kaikessa yhteydenpidossa. Kokemusta on.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2386 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2021
harwey kirjoitti:

Sainpa tuossa viimein (n. 4 kk odottelun jälkeen) uuden liittymän oheen luvatun S-ryhmän lahjakorttini. Ongelmana vain, että lahjakortti oli 30e:n arvoinen ja oma muistini sanoo puheena olleen 50e.

Minäpä sitten soittamaan ja jonottamaan Elisan asiakaspalveluun. Asiaa selvittää nuorimies, joka hakee apua kokeneemmalta kollegalta. Odottelun jälkeen palaa linjalle tiedon kanssa, että tosiaan on lähtenyt arvoltaan liian pieni lahjakortti. Ehdotus on että laittavat postiin uuden kortin, arvoltaan puuttuva 20e. Sitä olisi sitten odoteltu seuraavat 4kk. Oma ajatukseni on, ettei alkuperäisen sopimuksen täyttäminen tällaisessa tilanteessa ole mikään hyvitys. Ehdotan että pidän alkuperäisen lahjakortin ja lisäksi minulle toimitetaan luvattu 50e. Tällöin hyvitys mokasta, sekavasta asiakaspalvelusta ja omasta vaivastani olisi 30e. Tällaiseen järjestelyyn ei ole keskustelukumppanillani valtuuksia. Pyydän puhelimeen esimiestä. Ei kuulemma ole talossa. Mutta kokeneemman kollegan lupaa puhelimen päähän. Melkein luvatun aikaikkunan sisällä tämä soittaa minulle. Kokeneemmalla kollegalla ei ollut mitään etukäteistietoa tapauksesta, joten saan selittää jokaisen yksityiskohdan uudelleen. Lopulta homma menee perille ja hyvitysvaatimus luvataan panna vireille. Asiaan luvataan palata 1-3 arkipäivän sisällä.

Arvatkaapa huviksenne palataanko…

Reilun viikon kuluttua pistän asiakaspalveluun chatin kautta viestiä töiden ohessa. Voiskohan joku selvittää mitä hyvitysvaatimukselleni kuuluu? Jonottamisen jälkeen asiakaspalvelija pääsee yllättävän nopeasti jutun jäljille. Mahtaako jossain ruudussa alkaa punainen valo vilkkua tunnistetietojeni syöttämisen jälkeen? Tällä kertaa käsitys heillä on, että minulle onkin toimitettu ihan luvattu lahjakortti, asia on kuulemma tarkastettu myyjältä itseltään. Hänpä ei yllättäen sanokaan esimerkiksi, että piru vie, tuli luvattua vahingossa 50e. Tallennetta alkuperäisestä puhelustamme ei ilmeisesti enää ole kuunneltavissa, sillä niitä säilytetään vain 3kk. Kuinka kätevää, viive kun tällaisten asiakkaan muistia testaavien tilaajalahjojen lähettämisessä on 4kk. 

Tässä kohtaa en ole enää oma aurinkoinen itseni. Hämmennys on muuttunut ärsytykseksi. Ei vain epäselvyys varsinaisessa asiassa, vaan myös se, ettei minuun olla sovitusti yhteydessä. Pyydän jättämään soittopyynnön asiakaspalvelun laadusta vastaavalle esimiestason henkilölle. Tällaisen henkilön puhelimeen saamista ei kuulemma voida taata. Eli ei ole mitään ylempää tahoa, johon asiakas voisi olla ongelmatilanteissa yhteydessä… Pidän käsittämättömänä...

Lopussa paniikissa kaivetaan jostain esiin tarjous 20e:n laskuhyvityksestä. Tarjous kuorrutetaan hymiöin jännitteen laukaisemiseksi. Mietin asiaa. Päätän jäädä odottamaan minulle luvattua yhteydenottoa. Toivottavasti sen tekee esimiestason henkilö, jolla toivottavasti on rintataskussa puhelutallenne. Odotan tuota puhelua edelleen.

Näinkin vähän voi asiakaspalvelun laatua arvostaa ja siihen panostaa suuri suomalainen puhelinoperaattori vuonna 2021. 


Moikka! Suuret pahoittelut tilanteesta, ei ole tässä kyllä meillä asiat menneet kuten kuuluu. Laittaisitko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin voidaan olla avuksi asian ratkaisemisessa?


harwey
  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2021
Keinotekoinen kirjoitti:


Moikka! Suuret pahoittelut tilanteesta, ei ole tässä kyllä meillä asiat menneet kuten kuuluu. Laittaisitko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin voidaan olla avuksi asian ratkaisemisessa?

 

Moi,

enpäs laitakaan. Tätä asiaa on hoidettu riittävästi minun toimestani. Nyt olisi aika Elisalla jonkun kantaa vastuuta.


Rokha
Forum|alt.badge.img+9
  • Tietopankki
  • 294 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2021

Itse ohitan nuo s-ryhmän lahjakortit kaukaa, koska kuitenkin olen sen lahjakortin maksanut jo moneen kertaan itse ennen tuon ihmeen saapumista. Siksi suosin ainoastaan tarjouksia mitkä kohdistuu suoraan kuukausimaksuun. Nytkin jo säästänyt useemman lahjakortin verran ihan vaan siitä etten maksa edes 10€ kuussa liittymästä missä kuitenkin on rajaton data.

Entistä vähemmin tämä viestin pohjalta annan noille arvoa eli tais mennä jo miinukselle 😳


Forum|alt.badge.img
  • Älyniekka
  • 476 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2021

@harwey 

Kai ole tämän sekoilun johdosta jo lompakolla äänestämässä? Itse en ole koskaan näihin lahjakortti tarjouksiin tarttunut kun kk-maksu ollut aina lähellä normi hintaa. Nytkin saa 150M ja rajattoman puhelut 14,90€/kk ja ilmeisesti osa jopa siihen noin 10€/kk pintaan, mitä netistä lukee Winback tarjouksista.

 

Täällä on vaikka kuinka keskusteluja kun jäänyt lahjakortti saapumatta. Itse laittaisin palstatiimille jotain tietoja, jos edes haluaa jotain korvausta, muuten parempi vaihtaa vaan liittymä muualle ja oottaa uusia tarjouksia.


harwey
  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 4. marraskuuta 2021
ihmettelijä2 kirjoitti:

@harwey

Kai ole tämän sekoilun johdosta jo lompakolla äänestämässä? Itse en ole koskaan näihin lahjakortti tarjouksiin tarttunut kun kk-maksu ollut aina lähellä normi hintaa. Nytkin saa 150M ja rajattoman puhelut 14,90€/kk ja ilmeisesti osa jopa siihen noin 10€/kk pintaan, mitä netistä lukee Winback tarjouksista.

 

Täällä on vaikka kuinka keskusteluja kun jäänyt lahjakortti saapumatta. Itse laittaisin palstatiimille jotain tietoja, jos edes haluaa jotain korvausta, muuten parempi vaihtaa vaan liittymä muualle ja oottaa uusia tarjouksia.

No on kyllä asiakkuuden päättäminenkin mielessä käynyt. Eiväthän nämä edut niin isoja tietenkään ole, että kyse olisi mistään muusta kuin periaatteellisesta kamppailusta. 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2386 kommenttia
  • 4. marraskuuta 2021

Tämä asia on nyt tarkemmassa selvityksessä ja käsittelyssä. :)


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1477 kommenttia
  • 12. marraskuuta 2021

Päivittelen vielä tänne tarinan lopun, eli tämä on hoidettu maaliin, inhimillisestä erehdyksestä oli kyse. :slight_smile:


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2102 kommenttia
  • 13. marraskuuta 2021
draakki kirjoitti:

Päivittelen vielä tänne tarinan lopun, eli tämä on hoidettu maaliin, inhimillisestä erehdyksestä oli kyse. :slight_smile:

Niitähän mahtui tuohon aika monta tuohon alkuperäiseen viestiin..


harwey
  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 16. marraskuuta 2021
draakki kirjoitti:

Päivittelen vielä tänne tarinan lopun, eli tämä on hoidettu maaliin, inhimillisestä erehdyksestä oli kyse. :slight_smile:

Kai sen voi noinkin muotoilla.

Palveluntarjoaja pysyi kannassaan, että luvattu lahjakortti on toimitettu. Nauhat kuulemma tarkistettu, mutta ei niitä kyllä itse päässyt tarkistamaan. Niinpä hyväksyin asian niin, että varmaan tässä oma muisti sitten petti. Jokatapauksessa sain jonkinlaisen hyvityksen ala-arvoisesta asiakaspalvelusta, jota osakseni sain. Kolme pahaa pallon pudotusta. 

Inhimillisen erehdyksen sijaan puhuisinkin ehkä ennemmin toimintakulttuurista, jossa halvalla tekeminen on paljon laatua ja asiakastyytyväisyyttä tärkeämpi asia.

Siitä kiitos, että tänne foorumille kun asiansa kirjoitti, niin heti lähti homma rullaamaan.