Skip to main content

Elisa voisi lopettaa ideapajan kokonaan


Forum|alt.badge.img+8

Koska pidän sitä kyllä täysin turhana ja pelkkänä vitsinä kun Elisa ei kuuntele asiakkaitaan. Myös Elisan edustajien vastaukset kertoo asenteesta meitä asiakkaita kohtaan. 

Olen huomannu että kun ideapajalla on tilaksi laitettu ei toteuteta ja sen jälkeen kirjoitetaan kritiikki niin siihen jättää Elisan edustaja vastaamatta. Se kertoo että ei haluta kuunnella kritiittisiä kommentteja sekä kertoo asenteesta että asiakkaan mielipiteellä tai kritiikillä ei ole mitään arvoa.

Tossa kun katsoin ideapajaa niin tätä kirjoittessa 169 toteutettu ja 271 ei toteutettu.

Raha kyllä kelpaa mutta asiakkaiden idea ei. Elisa yrityksenä hyvä mutta tuo asenne meitä kohtaan on surkea. Eikä ilmeisti kiinnosta että menetätte asiakkaita kilpailijoille tällä tiedän nykypolitiikalla.

Tätä palstaa ja kirjoituksia seuranneena taitaa suurinosa olla juuri tuota samaa mieltä mitä kirjoitin. Ja nyt kannustan muitakin tekee samoin että esittäkää tekin oma kritiikkinne Elisaa kohtaan.

Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

20 kommenttia

  • 4637 kommenttia
  • 4. marraskuuta 2021

Mitä nyt olen ideoita seurannut, niin suurin osa ollut tällaiselle tavalliselle käyttäjälle täysin tarpeettomia. Ei kritisoitavaa.


ElisaFaniMikki
Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 4. marraskuuta 2021

Mitä nyt ideapajaa olen seurannut, niin kyllä Elisa aika hyvin asiakkaiden toiveita kuuntelee. Ei kyllä itselläni ainakaan ole kritisoitavaa.


Forum|alt.badge.img+8
  • Keskustelun aloittaja
  • Valmentaja
  • 532 kommenttia
  • 4. marraskuuta 2021

@Kimblez Millä tapaa ne on muka tarpeettomia? Vai siksi, koska et itse hyödy niist?

@ElisaFaniMikki Miksi sitten tossa aloituspostauksessa kerroin että ei toteuteta statuksen on saanu enemmän kuin toteutetut? 

Olen itse tehty useita toiveita joista suurinosa on saanu ei toteuteta vaikka kyllä ne ois omasta mielestäni toteutettavissa. Vain yksi toive on saanu toteutettu merkinnän ja se oli kun toivoin podcasteja Elisa Kirjaan ja nyt niitä löytyy sieltä.


Claudius
  • 443 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2021

Asiakkaat käyttävät monia eri palveluita, joten toki monet ideat näyttävät turhilta, jos idean kohteena oleva palvelu ei itsellä ole käytössä. Silloin toki voi olla tyytäväinen.

Kanavapakettipuolella Elisa on kyllä erittäin saamaton ja välinpitämätön. Esim H2-kanavaa on kaiketi toivottu yli 6v. Samoin kanavien pakkosyötöstä luopumista. Näissä on aina selityksenä “sopimustekniset" syyt. Jotenkin outoa, ettei samat syyt rajoita kilpailijoiden tarjontaa!

Itse en enää viitsi koko Ideapajaa seurata, myös minusta kyse on vain näennäisestä naamanpesusta.


freesoul
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+9
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 240 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2021

Moi @Team_Finland ja kiitos palautteestasi! Pahoittelut, jos emme ole vastanneet seuraamiisi ideoihin. Toivoisin näistä esimerkkejä, niin katsotaan niitä uudelleen! Otamme erittäin mielellämme vastaan uusia ideoita tuotteistamme ja palveluistamme. Joskus kehitys on pitkäkestoista ja useista asioista riippuvaista. Kaikki ideat otetaan kyllä huomioon, vaikka niitä ei olisikaan aina mahdollista toteuttaa.


Forum|alt.badge.img+8
  • Keskustelun aloittaja
  • Valmentaja
  • 532 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2021

@freesoul Perus tommonen copy paste vastaus joita vaan laitetaan tänne palstalle. 

Kun laitoin tähän mun ideaan vastauksen niin en oo siihen vastausta Elisan edustajalta jota oon toivonu 

Tossa TV:n puolella asenteenne on erittäin välinpitämätön kuten Claudius kirjotti. Se on huomattu että Elisaa ei kiinnosta kehittää palveluitaan varsinkin TV:n puolella. Toisaalta suoratoistopalvelut on jo syrjäyttäny TV:n niin senkö takia kiinnostus sen kehittämiseen on lopahtanu?

Ja miksi sitten kilpailijoilla kehittäminen onnistuu kun taas Elisalla keksitään paljon erilaisia tekosyitä miksi ideaa ei voisi toteuttaa?


  • 945 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2021

1) Mikään yritys ei toteuta kaikkia asiakkaiden toiveita. Se olisi sula mahdottomuus.

2) Lähtökohtaisestihan tämmöisen kanavan tärkein tehtävä on täyttää strategian tai jonkun muun hienon paperin vaatimus siitä, että firmalla pitää olla kanava, jonka kautta asiakkaat voivat esittää ideoita. Homma on selvästikin hoidettu, ja lisäksi tästä saadaan helppoja numeraalisia tuloksia asiakaspalveluyksikön vuosiraportteihin.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2021
kv36 kirjoitti:

1) Mikään yritys ei toteuta kaikkia asiakkaiden toiveita. Se olisi sula mahdottomuus.

Näin se on jokaisella toimialalla. Kyse ei suinkaan aina ole taloudellisesta syystä, ettei haluta toteuttaa, vaan siitä että toteutuksen pitää hyödyttää sekä useita asiakkaita, että yritystäkin.

Esimerkkinä toiselta toimialalta, olen toivonut lähimarkettiin myyntiin tuotteita, joita sieltä ei saa ja toiveeni eivät ole toteutuneet, mutta osaan elää asian kanssa, enkä hauku kauppiasta k-pääksi tai tuotetoiveiden keräämistä turhaksi.

 


Claudius
  • 443 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2021
sakarialanne kirjoitti:
kv36 kirjoitti:

1) Mikään yritys ei toteuta kaikkia asiakkaiden toiveita. Se olisi sula mahdottomuus.

Näin se on jokaisella toimialalla. Kyse ei suinkaan aina ole taloudellisesta syystä, ettei haluta toteuttaa, vaan siitä että toteutuksen pitää hyödyttää sekä useita asiakkaita, että yritystäkin.

Esimerkkinä toiselta toimialalta, olen toivonut lähimarkettiin myyntiin tuotteita, joita sieltä ei saa ja toiveeni eivät ole toteutuneet, mutta osaan elää asian kanssa, enkä hauku kauppiasta k-pääksi tai tuotetoiveiden keräämistä turhaksi.

 

Kun lähimarketti lopetti tuotteen myymisen, niin tämä asiakas vaihtoi markettia. Niinhän se markkinatalous toimii, että se saa asiakkaan rahat, joka myy sitä mitä asiakas haluaa.


freesoul
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+9
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 240 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2021
Team_Finland kirjoitti:

@freesoul Perus tommonen copy paste vastaus joita vaan laitetaan tänne palstalle. 

Kun laitoin tähän mun ideaan vastauksen niin en oo siihen vastausta Elisan edustajalta jota oon toivonu 

 

@Team_Finland kävin nyt vastaamassa suoraan tuohon ideaan.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2021
Claudius kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:
kv36 kirjoitti:

1) Mikään yritys ei toteuta kaikkia asiakkaiden toiveita. Se olisi sula mahdottomuus.

Näin se on jokaisella toimialalla. Kyse ei suinkaan aina ole taloudellisesta syystä, ettei haluta toteuttaa, vaan siitä että toteutuksen pitää hyödyttää sekä useita asiakkaita, että yritystäkin.

Esimerkkinä toiselta toimialalta, olen toivonut lähimarkettiin myyntiin tuotteita, joita sieltä ei saa ja toiveeni eivät ole toteutuneet, mutta osaan elää asian kanssa, enkä hauku kauppiasta k-pääksi tai tuotetoiveiden keräämistä turhaksi.

 

Kun lähimarketti lopetti tuotteen myymisen, niin tämä asiakas vaihtoi markettia. Niinhän se markkinatalous toimii, että se saa asiakkaan rahat, joka myy sitä mitä asiakas haluaa.

No toivottavasti ei lopu marketit kesken, et sä kuitenkaan yhdestä kaupasta kaikkea tarvitsemaasi varmaan saa.


Claudius
  • 443 kommenttia
  • 6. marraskuuta 2021
sakarialanne kirjoitti:
Claudius kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:
kv36 kirjoitti:

1) Mikään yritys ei toteuta kaikkia asiakkaiden toiveita. Se olisi sula mahdottomuus.

Näin se on jokaisella toimialalla. Kyse ei suinkaan aina ole taloudellisesta syystä, ettei haluta toteuttaa, vaan siitä että toteutuksen pitää hyödyttää sekä useita asiakkaita, että yritystäkin.

Esimerkkinä toiselta toimialalta, olen toivonut lähimarkettiin myyntiin tuotteita, joita sieltä ei saa ja toiveeni eivät ole toteutuneet, mutta osaan elää asian kanssa, enkä hauku kauppiasta k-pääksi tai tuotetoiveiden keräämistä turhaksi.

 

Kun lähimarketti lopetti tuotteen myymisen, niin tämä asiakas vaihtoi markettia. Niinhän se markkinatalous toimii, että se saa asiakkaan rahat, joka myy sitä mitä asiakas haluaa.

No toivottavasti ei lopu marketit kesken, et sä kuitenkaan yhdestä kaupasta kaikkea tarvitsemaasi varmaan saa.

Tietenkään yhdestä kaupasta ei saa kaikkea, koska osaa “tarvitsemista” saa myydä vain tietyissä erikoisliikkeissä. 

Pointti taas kerran oli, ettei asiakkaan tarvitse tyytyä toimijaan, joka ei häntä ja hänen tarpeitaan palvele, vaan asiakas voi toivottavasti valita sellaisen, joka palvelee.

 


sjuhani
Forum|alt.badge.img+8
  • Mentor
  • 412 kommenttia
  • 8. marraskuuta 2021
sakarialanne kirjoitti:
kv36 kirjoitti:

1) Mikään yritys ei toteuta kaikkia asiakkaiden toiveita. Se olisi sula mahdottomuus.

Näin se on jokaisella toimialalla. Kyse ei suinkaan aina ole taloudellisesta syystä, ettei haluta toteuttaa, vaan siitä että toteutuksen pitää hyödyttää sekä useita asiakkaita, että yritystäkin.

😅 Sinänsä tuo on vähän huvituttava kommentti, kun myöskään esimerkiksi suomalaista Koti-TV-kanavaa, jonka terveysviranomaisyhteistyölläkin kehitetty ohjelmatarjonta edesauttaa muun muassa juuri huomattavasti seniori-ikäistyvän kansakuntamme hyvinvointia jumppineen kaikkineen, ei otettu Elisan kaapelitelevisioverkon perusvalikoimaan kuin vasta monta kuukautta jälkijunassa verrattuna maamme muihin televisioverkko-operaattoreihin (kaapeli- ja antenni-tv). Lisäksi Elisalla piti siitäkin taistella täällä nettipalstoilla, kun alan muut toimijat toteuttivat asian oma-aloitteisesti.


Forum|alt.badge.img+8
  • Keskustelun aloittaja
  • Valmentaja
  • 532 kommenttia
  • 8. marraskuuta 2021
sjuhani kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:
kv36 kirjoitti:

1) Mikään yritys ei toteuta kaikkia asiakkaiden toiveita. Se olisi sula mahdottomuus.

Näin se on jokaisella toimialalla. Kyse ei suinkaan aina ole taloudellisesta syystä, ettei haluta toteuttaa, vaan siitä että toteutuksen pitää hyödyttää sekä useita asiakkaita, että yritystäkin.

😅 Sinänsä tuo on vähän huvituttava kommentti, kun myöskään esimerkiksi suomalaista Koti-TV-kanavaa, jonka terveysviranomaisyhteistyölläkin kehitetty ohjelmatarjonta edesauttaa muun muassa juuri huomattavasti seniori-ikäistyvän kansakuntamme hyvinvointia jumppineen kaikkineen, ei otettu Elisan kaapelitelevisioverkon perusvalikoimaan kuin vasta monta kuukautta jälkijunassa verrattuna maamme muihin televisioverkko-operaattoreihin (kaapeli- ja antenni-tv). Lisäksi Elisalla piti siitäkin taistella täällä nettipalstoilla, kun alan muut toimijat toteuttivat asian oma-aloitteisesti.

Niinpä. Musta tuntuu et Elisalla on muutosvastaisia änkyröitä jotka ei missään nimessä halua tehdä muutoksia kun tämä nykyinen on täydellinen.

Elisan strategia on myös pelkkää sanahelinää kun sitäkään ei meinata noudattaa kun asiakkaiden ideat ja palaute on pelkkää hiiren piipitystä Elisan korvaan. Elisa valehtelee päin asiakkaiden naamaa jos katsoo tota Elisan strategiaa.


Forum|alt.badge.img
  • Älyniekka
  • 476 kommenttia
  • 10. marraskuuta 2021
Team_Finland kirjoitti:

Niinpä. Musta tuntuu et Elisalla on muutosvastaisia änkyröitä jotka ei missään nimessä halua tehdä muutoksia kun tämä nykyinen on täydellinen.

Elisan strategia on myös pelkkää sanahelinää kun sitäkään ei meinata noudattaa kun asiakkaiden ideat ja palaute on pelkkää hiiren piipitystä Elisan korvaan. Elisa valehtelee päin asiakkaiden naamaa jos katsoo tota Elisan strategiaa.

Yhdyn tähän, joka firmassa on juurikin niitä muutosvastaisia änkyröitä ja vaikkei muutos käytännössä mitään muuta, mutta sitä vastustetaan silti.

Pörssiyrityksessä muutosta vastustetaan, varsinkin jos se aiheuttaa edes vähänkin kuluja ja joku ei osaa laskea paljonko se lisää asiakaskiinnostuneisuutta. Lisäksi jos Elisa olisi innovatiivinen yritys ja tekisi kehitystä nopeasti ja palveluita olisi paljon (myös ne mitä piti aikoinaan yhtenäistää), vaikka osti toimivan (paremman) tuotteen olisi jättänyt ne rinnalle. Pörssiosakkeen arvostus olisi täysin eri luokkaa, mutta sitä ei voi sanoa ylös vai alaspäin ja juurikin tätä riskiä ei haluta ottaa.

DNA ei uskaltanut ottaa riskiä ja tarjota symmetristä gigan yhteyttä kuluttajille, Telia vielä hidastelee valokuidun lähetysnopeuden noston kanssa. Elisallakaan ei merkkejä, että DSL liittymien ja mobiilin lähetystä uskaltaisi nostaa tai tuoda nopeita symmetrisiä kuluttajille.

 

Oma mielipiteeni on: Ideapajan idea on ottaa vastaan ideoita ja jos ne nähdään tuottavan firmalle paljon lisäarvoa niin toki ne toteutetaan, mutta jos ne eivät taloudellisesti juurikaan suoraan tuota ei niitä toteuteta, vaikka asia olisi helposti toteutettavissa ja lisäisi asiakasmääriä, mutta liian pienessä mittakaavassa, jotta se tuloksessa näkyisi. Mielestäni yrityksen kannattaisi kaikki ideat toteuttaa tai testata, koska muuten niiden välillinen (taloudellinen) hyöty ei selviä.

 

Jo vuosia sitten Ideapajassa haikailtiin nopeista lähetysnopeuksista DSL liittymiin, eipä niitä ole tullut ja nykyään kaikki tuntemani ihmiset välttävät viimeiseen asti kaikkea Elisan liittymiä juurikin, koska silloin aikoinaan ei voitu tehdä DSLAM:in asetukseen pientä muutosta, jos se muutos tulisi niin sitten voivat taas Elisaa harkita. Jos jo noin 10 vuotta sitten olisi Elisa lanseerannut ADSL liittymän 2M lähetyksellä niin itse ja moni muu tuttu olisivat pysyneet uskollisena Elisan asiakkaana jo noin 10 vuotta eli kyllä pienillä asioilla voi olla merkittäviä taloudellisia vaikutuksia.

 

Ideapaja on ideoille ja niiden toteutukseen, vain jos on selkeä näyttö ettei idea ole toteutuskelpoinen (myös jos selkeästi taloudellisesti tappiollinen) sen saa jättää testaamatta.


jm82
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 970 kommenttia
  • 10. marraskuuta 2021
ihmettelijä2 kirjoitti:

 

DNA ei uskaltanut ottaa riskiä ja tarjota symmetristä gigan yhteyttä kuluttajille, Telia vielä hidastelee valokuidun lähetysnopeuden noston kanssa. Elisallakaan ei merkkejä, että DSL liittymien ja mobiilin lähetystä uskaltaisi nostaa tai tuoda nopeita symmetrisiä kuluttajille.

 

Mobiili ei tule todennäköisesti ikinä tarjoamaan symmetrisiä yhteyksiä, johtuen tekniikan  rajoitteista. VDSL symmetrisenä onnistuu vain rakennuksen sisäverkossa.

Ainoa oikea tie on valokuitu, mutta monet kuluttajat eivät ole siitä valmiita maksamaan, joten he valitsevat sitten edullisemman (ja epävakaamman) mobiilin.


Forum|alt.badge.img
  • Älyniekka
  • 476 kommenttia
  • 10. marraskuuta 2021
jm82 kirjoitti:
ihmettelijä2 kirjoitti:

 

DNA ei uskaltanut ottaa riskiä ja tarjota symmetristä gigan yhteyttä kuluttajille, Telia vielä hidastelee valokuidun lähetysnopeuden noston kanssa. Elisallakaan ei merkkejä, että DSL liittymien ja mobiilin lähetystä uskaltaisi nostaa tai tuoda nopeita symmetrisiä kuluttajille.

 

Mobiili ei tule todennäköisesti ikinä tarjoamaan symmetrisiä yhteyksiä, johtuen tekniikan  rajoitteista. VDSL symmetrisenä onnistuu vain rakennuksen sisäverkossa.

Ainoa oikea tie on valokuitu, mutta monet kuluttajat eivät ole siitä valmiita maksamaan, joten he valitsevat sitten edullisemman (ja epävakaamman) mobiilin.

Idea asiassa oli keinotekoinen rajoitus, niin ettei edes lähelle symmetrisyyttä haluta mennä. 4G ja VDSL liittymä 50/10, 100/10 jne. 50/50 olisi teoriassa saavutettavissa molemmilla tekniikoilla, mutta ei vaan haluta. Onneksi pienet uskaltaa tarjota myös kuluttajille.

 

Tein testejä 500 metrin ilmakaapeloidulla puhelinlinjalla 200/200 menee helposti rikki ja kahdella parilla pääsee jopa yli 500/500. Pitääkin jatkaa testejä. Taajamassa voisi olla aivan varteenotettava tekniikka.

edit siis kyseessä ei ole VDSL vaan jotain uutta tekniikkaa


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 10. marraskuuta 2021
ihmettelijä2 kirjoitti:
jm82 kirjoitti:
ihmettelijä2 kirjoitti:

 

DNA ei uskaltanut ottaa riskiä ja tarjota symmetristä gigan yhteyttä kuluttajille, Telia vielä hidastelee valokuidun lähetysnopeuden noston kanssa. Elisallakaan ei merkkejä, että DSL liittymien ja mobiilin lähetystä uskaltaisi nostaa tai tuoda nopeita symmetrisiä kuluttajille.

 

Mobiili ei tule todennäköisesti ikinä tarjoamaan symmetrisiä yhteyksiä, johtuen tekniikan  rajoitteista. VDSL symmetrisenä onnistuu vain rakennuksen sisäverkossa.

Ainoa oikea tie on valokuitu, mutta monet kuluttajat eivät ole siitä valmiita maksamaan, joten he valitsevat sitten edullisemman (ja epävakaamman) mobiilin.

Idea asiassa oli keinotekoinen rajoitus, niin ettei edes lähelle symmetrisyyttä haluta mennä. 4G ja VDSL liittymä 50/10, 100/10 jne. 50/50 olisi teoriassa saavutettavissa molemmilla tekniikoilla, mutta ei vaan haluta. Onneksi pienet uskaltaa tarjota myös kuluttajille.

 

Tein testejä 500 metrin ilmakaapeloidulla puhelinlinjalla 200/200 menee helposti rikki ja kahdella parilla pääsee jopa yli 500/500. Pitääkin jatkaa testejä. Taajamassa voisi olla aivan varteenotettava tekniikka.

edit siis kyseessä ei ole VDSL vaan jotain uutta tekniikkaa

Pienillä operaattoreilla ei juuri omia tilaajaverkkoja ole ja isommat ovat omistaan luopumassa lähivuosina niin kyllä ne uusimmat toteutukset tulevat vain puhelinsisäverkkoja hyödyntämään ja samalla ne pienten operaattorien tilaajaverkkoa hyödyntävät ratkaisut poistuvat, kun lähtee verkko alta. 

Lopulta puhelinsisäverkolliset talot on saneerattu (osa toki vanhimmista purettukin) ja siirrytään ethernetin, kuidun ja kaapelimodeemin käyttöön kiinteissä yhteyksissä. Tähän toki jokunen vuosi vielä menee, mutta mitään “killeriä” ei puhelinverkon päälle enää kannata tehdä.


Forum|alt.badge.img+8
  • Keskustelun aloittaja
  • Valmentaja
  • 532 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2021

@ihmettelijä2 Niinpä. Kuluja ei tietysti haluta koska silloin se on osakkeenomistajista pois ja ne suuttuu siitä kun rahaa tulee vähemmän. Rahaa pitää saada lisää ja voitot pitää maximoida loputtomasti, mikään ei riitä osakkeenomistajille joilla on pohjaton lompakko. Olen kans samaa mieltä että pitäs ainaskinnä testaa sillä siten selviää onko palvelulle kysyntää mutta ei se muutosvastaisille änkyröille käy. Ja kun käydään tämmöstä keskustelua niin Elisan edustajat ei kommentoi kun virheitä ei haluta myöntää. Myös se kertoo asenteesta meitä asiakkaita kohtaan.

Se oli ihme että Elisa toteutti sen yhden mun toiveen jonka pistin ideapajaan. Toivoin podcasteja Elisa Kirjaan niin ne toteutti sen ja nyt niitä löytyy sielt. En sit tiiä aiheuttaako se mitenkään kuluja Elisalle, ehkä tekijänoikeusmaksuina.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1751 kommenttia
  • 12. marraskuuta 2021
Team_Finland kirjoitti:

@ihmettelijä2 Niinpä. Kuluja ei tietysti haluta koska silloin se on osakkeenomistajista pois ja ne suuttuu siitä kun rahaa tulee vähemmän. Rahaa pitää saada lisää ja voitot pitää maximoida loputtomasti, mikään ei riitä osakkeenomistajille joilla on pohjaton lompakko. Olen kans samaa mieltä että pitäs ainaskinnä testaa sillä siten selviää onko palvelulle kysyntää mutta ei se muutosvastaisille änkyröille käy. Ja kun käydään tämmöstä keskustelua niin Elisan edustajat ei kommentoi kun virheitä ei haluta myöntää. Myös se kertoo asenteesta meitä asiakkaita kohtaan.

Se oli ihme että Elisa toteutti sen yhden mun toiveen jonka pistin ideapajaan. Toivoin podcasteja Elisa Kirjaan niin ne toteutti sen ja nyt niitä löytyy sielt. En sit tiiä aiheuttaako se mitenkään kuluja Elisalle, ehkä tekijänoikeusmaksuina.

Se, että kuluja pyritään pitämään pieninä on ihan normaalia liiketoimintaa, ihan jokaisessa yrityksessä. Kaikissa uusissa ideoissa mietitään sitä, että idea olisi mahdollisimman hyödyllinen mahdollisimman monelle asiakkaalle ja käyttäjälle. 
Ideoita kehitellään myös ideapajan ulkopuolelta niin on myös luonnollista, että kaikkia ehdotettuja ideoita ei viedä tuotantoon. 

 

Se, että meillä on Ideapaja asiakkaiden ja käyttäjien suuntaan kanavana jota kautta voi esittää toiveita ja ideoita pitäisi olla positiivinen juttu sillä me jokaista ideaa otetaan mietintään ja pohditaan olisiko niistä vietäväksi ihan tuotantoon saakka. Verrattuna se, että monella muulla isolla yrityksellä ei ole mitään kanavaa esittää toiveita tai ideoita :)