Käytän Elisan sähköpostia. Sähköpostit katoavat parin kuukauden jälkeen ja en näe niitä enää. Missä ja mikä asetus pitäisi muuttaa? Käytän sähköpostia Applen Mail:n kautta ja selaimella. Kummassakin on sama ongelma.
Hmm, olikos sinulla POP vai IMAP käytössä Applen Mailissa? Äkkiseltään tuli mieleen, jos Applen Mailiin on laitettu protokollaksi POP3, että tämä asetus aiheuttaisi noiden viestien katoamista. Jos sinulla on Applen Mailissa käytössä POP3, kokeiletko vaihtaa tuon IMAP-protokollaan?
Hmm, olikos sinulla POP vai IMAP käytössä Applen Mailissa? Äkkiseltään tuli mieleen, jos Applen Mailiin on laitettu protokollaksi POP3, että tämä asetus aiheuttaisi noiden viestien katoamista. Jos sinulla on Applen Mailissa käytössä POP3, kokeiletko vaihtaa tuon IMAP-protokollaan?
Iphonessa ja Macbookilla on käytössä Mailissa IMAP. Vanhassa Applen pöytäkoneessa (jota harvoin käytän) on yli kymmenen vuotta sitten asennettuna POP. Tuo vanha kone on ainoa, jossa näkyy myös vanhat viestit. Muissa laitteissa ja webmailissa ei näy marraskuuta 2023 ennen saapuneita viestejä. Vaikuttaa siltä, että jokin synkronointi olisi vain 3 kk, mutta en keksi mistä asetusta muuttaisi.
Iphonessa ja Macbookilla on käytössä Mailissa IMAP. Vanhassa Applen pöytäkoneessa (jota harvoin käytän) on yli kymmenen vuotta sitten asennettuna POP. Tuo vanha kone on ainoa, jossa näkyy myös vanhat viestit. Muissa laitteissa ja webmailissa ei näy marraskuuta 2023 ennen saapuneita viestejä. Vaikuttaa siltä, että jokin synkronointi olisi vain 3 kk, mutta en keksi mistä asetusta muuttaisi.
Aseta postiksi No Limit korjataksesi sähköpostien katoamisvirheen iPhonessa
Postin synkronointipäivän asetukset voivat myös saada sähköpostit katoamaan iPhonesta yhtäkkiä. Jos aiot pitää sähköpostisi ajan tasalla jatkuvasti, olisi parempi asettaa postiksi No Limit. Noudata alla olevia vaiheita:
Siirry kohtaan "Asetukset"> "Mail, yhteystiedot, kalenterit", napauta tiliäsi ja vieritä alaspäin Synkronoitavat postipäivät. Aseta se "No Limit". Näiden asetusten jälkeen Mail-sovellus voi synkronoida kaikki aiemmat sähköpostisi ja voit tarkistaa kaikki vastaanotetut sähköpostit hakemistoruudusta.
Tuota synkronointiasetusta en löytänyt saunalahden tilille IOS 16 käyttävästä iPhonesta.
Toisaalla Applen tuki sivulla tuollaista:
Exchange-tileillä on "Mail days to Sync"(Synkronoitavat postipäivät) -ominaisuus käytössä, kun taas IMAP-tileillä (Gmail, Yahoo jne.) ei ole. Tämä ei ole Mail-sovelluksen asettama rajoitus. Tämä on ominaisuus, joka liittyy sähköpostitilin tyyppiin (Exchange vs IMAP jne.).
Voisikohan nyt olla tuon vanhan koneen POP-protokolasta ja asetuksista kiinni @Jannie2024 ? 🤔
Täällä lukee Elisan puolesta noista sähköpostien asetuksista: Linkki
Sivua suoraan lainatakseni:
“POP3-protokollan etuna on, että postilaatikko ei yleensä tule koskaan täyteen, kun viestejä ladataan palvelimelta omalle tietokoneelle. Haittana taas on se, että viesti on luettavista vain siltä koneelta mille sähköpostit on ladattu.”
Lähtisin nyt sinuna liikkeelle, että purkaisin kaikki sähköpostiohjelmien linkitykset ja asetukset, jonka jälkeen lähtisit puhtaalta pöydältä noiden kanssa liikkeelle. 👍
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
Elisan ja kolmansien osapuolien evästeitä käytetään verkkosivujen toiminnan varmistamiseen, tilastointiin ja analytiikkaan, sekä sisällön ja markkinoinnin personointiin. Elisa voi luovuttaa kumppaneilleen tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja suostumukseesi perustuen. Evästeasetuksista voit muuttaa valintojasi milloin tahansa. Lue lisää tietosuojasta ja evästeistä.
Evästeasetukset
Käydessäsi Elisan sivuilla vierailusta tallentuu kävijätietoja. Tietojen perusteella parannamme sivujen toiminnallisuuksia ja tarjoamme sinulle personoitua sisältöä. Kävijätietoja yhdistetään toisiinsa selaimesi tallentamien evästeiden avulla. Kävijätietoja voidaan yhdistää myös asiakastietoihisi, mikäli olet ollut kirjautuneena sivustollamme. Elisa voi luovuttaa tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja, kumppaneilleen suostumukseesi perustuen.
Kyseiset kumppanit toimivat tietojen käsittelyn osalta itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Lisätietoa käsittelystä löydät kumppaneiden tietosuojaselosteista. Elisan käyttämät kumppanit löydät valitsemalla Näytä evästeet alta olevista evästetyypeistä. Näkymästä voit hyväksyä haluamasi evästeet. Evästevalinnat eivät vaikuta sivuillamme olevien mainosten määrään.
Lue lisää Elisan tietosuojaperiaatteista.
Hallinnoi asetuksia
Välttämättömät evästeet
Aina aktiivinen
Monet ominaisuudet, kuten ostoskori ja kirjautuminen, eivät toimi ilman näitä evästeitä. Nämä evästeet ovat aina käytössä.
Markkinointiin käytettävät
Sinulle näytetyt mainokset voidaan personoida kävijätietojesi perusteella. Suostuessasi näihin evästeisiin voit saada sivustollamme ja muualla internetissä mainoksia sinua kiinnostavista asioista.
Analytiikkaan käytettävät
Verkkosivujemme kehittäjät näkevät anonyymiä tietoa siitä, mitä asiakkaat sivuilla tekevät. Opimme esimerkiksi, mitkä sivut ovat luetuimpia ja miten sivuja voisi kehittää vielä paremmiksi.
Toiminnalliset evästeet
Toiminnalliset evästeet tekevät verkkosivujemme käytöstä vaivattomampaa muistamalla aiempia valintojasi tai asetuksia verkkosivuillamme.
Personointiin käytettävät
Voimme tehdä vierailustasi sinulle räätälöidyn esimerkiksi tuomalla etusivulle tarjouksen tuoteryhmästä, josta olet ollut aiemmin kiinnostunut.