Skip to main content
Vastattu

Mobiilivarmenne lukittu

  • 30. maaliskuuta 2021
  • 4 kommenttia
  • 5359 katselukerrat

Olen siis vaihtanut varmenteen Elisan sivulla (https://varmenne.elisa.fi/tunnusluvun-vaihto), mutta puhelin herjaa yhä jatkuvasti että varmenne on lukittu. Käynnistin puhelimenkin uudestaan. Missäköhän vika? Uusimisestakin on toista vuorokautta… 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi

pkav345 kirjoitti:

Olen siis vaihtanut varmenteen Elisan sivulla (https://varmenne.elisa.fi/tunnusluvun-vaihto), mutta puhelin herjaa yhä jatkuvasti että varmenne on lukittu. Käynnistin puhelimenkin uudestaan. Missäköhän vika? Uusimisestakin on toista vuorokautta… 

Moi @pkav345 ja tervetuloa OmaYhteisöön! Uusitko siis koko Mobiilivarmenteen pari päivää sitten?

Nyt kuulostaa siltä, että tässä kohtaa pääsee helpoimmalla, kun vaihtaa SIM-kortin uudempaan: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/ ja aktivoi Mobiilivarmenteen käyttöön puhtaalta pöydältä tältä sivulta: https://varmenne.elisa.fi/ 

Vanhan sopimus katkeaa automaattisesti SIM-kortin vaihtuessa. 💡

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1267 kommenttia
  • Vastaus
  • 31. maaliskuuta 2021
pkav345 kirjoitti:

Olen siis vaihtanut varmenteen Elisan sivulla (https://varmenne.elisa.fi/tunnusluvun-vaihto), mutta puhelin herjaa yhä jatkuvasti että varmenne on lukittu. Käynnistin puhelimenkin uudestaan. Missäköhän vika? Uusimisestakin on toista vuorokautta… 

Moi @pkav345 ja tervetuloa OmaYhteisöön! Uusitko siis koko Mobiilivarmenteen pari päivää sitten?

Nyt kuulostaa siltä, että tässä kohtaa pääsee helpoimmalla, kun vaihtaa SIM-kortin uudempaan: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/ ja aktivoi Mobiilivarmenteen käyttöön puhtaalta pöydältä tältä sivulta: https://varmenne.elisa.fi/ 

Vanhan sopimus katkeaa automaattisesti SIM-kortin vaihtuessa. 💡


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 31. maaliskuuta 2021

No just… Kiitos vastauksesta. Onhan tämä hankalaa. Eli “pääsee helpoimmalla”, ei kuulosta yhtään helpolta. Siis eikö tässä oikeasti ole muuta ratkaisua?


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 31. maaliskuuta 2021

Ja jos tai kun sen sim-kortin joutuu vaihtamaan, niin tuleekohan siitä katkoksia puheluiden vastaanottamiseen tms. hankaluuksia? Ajatuksena tuo kuulostaa, ainakin ennakkoon kaikkea muulta kuin helpolta. :no_mouth:


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1477 kommenttia
  • 1. huhtikuuta 2021

Varmenne menee lukkoon muun muassa SIM-kortin vaihdoissa ja kun yhteystiedot (esim. nimi) vaihtuu turvallisuussyistä :confused:  samalle SIM-kortille millä on kerran ollut Mobiilivarmenne aktivoituna ja varmenne on mennyt syystä tai toisesta kiinni ei pysty valitettavasti aktivoimaan varmennetta uudelleen, vaan SIM-kortti täytyy ensin vaihtaa välissä. Uuden aktivoidun SIM-kortin saa välittömästi matkaan mukaan henkkareita näyttämällä missä tahansa Elisan myymälässä tai myyntipisteellä, tai voit joko itse tai me voimme tilailla sinulle postitse uuden aktivoitavan SIM-kortin OmaElisan kautta.

SIM-kortin vaihdossa ei tule mitään katkoksia puhelujen vastaanottamisessa yms. ellei puhelu nyt satu juuri sillä sekunnilla tulemaan kun vaihdat uuden SIM-kortin puhelimeen :slight_smile:  uuden kortin aktivoinnissa ja SIM-kortin vaihdossa puhelimeen menee vain muutama minuutti. Jos aktivoit SIM-kortin itse voit aktivoida sen 24/7 milloin vain OmaElisassa kun sille on sopiva hetki, myymälässä toki isketään tuliterä SIM-kortti sinulle heti valmiiksi puhelimeen. Tältä sivulta löytyy tosiaan lisätietoja tuohon SIM-kortin aktivointiin liittyen :thumbsup_tone2: