Moikka! Huomasin tänään mennessäni kaupungille että puhelimeni netti yhteys ei toiminut ollenkaan koko aikana mutta puhelimen mobiiliverkko toimi. Soittelin tämän jälkeen Häiriöilmoituksiin kun en yritysten jälkeen saanut nettiä toimimaan. Sanoivat Elisan päästä kokeilevansa jotakin ja että käynnistä puhelin muutaman minuutin päästä jos homma palaisi normaaliksi.
No nyt olen odottanut n. 30 minuuttia, käynnistänyt puhelimen n. 5-7 kertaa ja nyt ei mobiiliverkkokaan toimi enkä pysty soittamaan takaisin. Puhelin herjaa että SIM-kortilla ei ole käyttäjähallintaa.
Mites nyt tästä pääsisi takaisin edes siihen että mobiiliverkko toimisi? En pysty ottamaan yhteyttä puhelimitse ja chatti on auki vasta Sunnuntaina.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Deathy
roopeg kirjoitti:
Deathy kirjoitti:
roopeg kirjoitti:
@Deathy kiitos! Jotakin tuolla oli metsään mennyt, tein muutamia korjaavia toimenpiteitä. Jos käynnistelet nyt puhelintasi uudestaan, niin lähteekö toimimaan?
Kiitoksia! Mobiiliverkko toimii taas mutta mobiililaajakaista ei edelleenkään toimi puhelimessa. Puhelimessa näkyy Mobiilitiedonsiirto kohdalla 4G mutta puhelimen ruudussa yläoikealla näkyy vain mobiiliverkon merkki eikä 4G kuvaketta näy.
Kokeilen toisessa puhelimessa SIM korttia nyt että pelaako siellä mobiililaajakaista jos selviäisi missä vika piilee.
No jopas nyt. Täältä päädystä näyttäisi kaikki nyt kyllä olevan kunnossa. Tuo toisessa puhelimessa testaus olisi kyllä todella hyvä! Voit myös puhelimen asetuksista kokeilla vaihtaa verkkotilaksi 2G/3G, pääseekö noiden kautta nettiin? Ja toki puhelimen yhteysasetuksista on hyvä tarkistaa, että mobiilidata on sallittuna.
No niin, mobiililaajakaista toimii vanhassa puhelimessani eli vika on uudessa puhelimessani ilmeisesti. Asetuksien pitäisi olla kunnossa enkä löydä mitään asetusta minkä pitäisi estää 4G:tä toimimasta, joten voi olla että jokin osa puhelimessa on rikki.
Moi @Deathy ja lämpimästi tervetuloa OmaYhteisöön! Laittaisitko OmaYhteisön profiiliisi sille varattuun paikkaan asiakasnumerosi ja yksityisiin muistiinpanoihin puhelinnumerosi, niin päästään katsomaan tarkemmin, että mikä liittymäsi tilanne oikein on. Voit myös halutessasi laittaa meille yksityisviestillä tarkempia tietoja.
Moi @Deathy ja lämpimästi tervetuloa OmaYhteisöön! Laittaisitko OmaYhteisön profiiliisi sille varattuun paikkaan asiakasnumerosi ja yksityisiin muistiinpanoihin puhelinnumerosi, niin päästään katsomaan tarkemmin, että mikä liittymäsi tilanne oikein on. Voit myös halutessasi laittaa meille yksityisviestillä tarkempia tietoja.
@Deathy kiitos! Jotakin tuolla oli metsään mennyt, tein muutamia korjaavia toimenpiteitä. Jos käynnistelet nyt puhelintasi uudestaan, niin lähteekö toimimaan?
@Deathy kiitos! Jotakin tuolla oli metsään mennyt, tein muutamia korjaavia toimenpiteitä. Jos käynnistelet nyt puhelintasi uudestaan, niin lähteekö toimimaan?
Kiitoksia! Mobiiliverkko toimii taas mutta mobiililaajakaista ei edelleenkään toimi puhelimessa. Puhelimessa näkyy Mobiilitiedonsiirto kohdalla 4G mutta puhelimen ruudussa yläoikealla näkyy vain mobiiliverkon merkki eikä 4G kuvaketta näy.
Kokeilen toisessa puhelimessa SIM korttia nyt että pelaako siellä mobiililaajakaista jos selviäisi missä vika piilee.
@Deathy kiitos! Jotakin tuolla oli metsään mennyt, tein muutamia korjaavia toimenpiteitä. Jos käynnistelet nyt puhelintasi uudestaan, niin lähteekö toimimaan?
Kiitoksia! Mobiiliverkko toimii taas mutta mobiililaajakaista ei edelleenkään toimi puhelimessa. Puhelimessa näkyy Mobiilitiedonsiirto kohdalla 4G mutta puhelimen ruudussa yläoikealla näkyy vain mobiiliverkon merkki eikä 4G kuvaketta näy.
Kokeilen toisessa puhelimessa SIM korttia nyt että pelaako siellä mobiililaajakaista jos selviäisi missä vika piilee.
No jopas nyt. Täältä päädystä näyttäisi kaikki nyt kyllä olevan kunnossa. Tuo toisessa puhelimessa testaus olisi kyllä todella hyvä! Voit myös puhelimen asetuksista kokeilla vaihtaa verkkotilaksi 2G/3G, pääseekö noiden kautta nettiin? Ja toki puhelimen yhteysasetuksista on hyvä tarkistaa, että mobiilidata on sallittuna.
@Deathy kiitos! Jotakin tuolla oli metsään mennyt, tein muutamia korjaavia toimenpiteitä. Jos käynnistelet nyt puhelintasi uudestaan, niin lähteekö toimimaan?
Kiitoksia! Mobiiliverkko toimii taas mutta mobiililaajakaista ei edelleenkään toimi puhelimessa. Puhelimessa näkyy Mobiilitiedonsiirto kohdalla 4G mutta puhelimen ruudussa yläoikealla näkyy vain mobiiliverkon merkki eikä 4G kuvaketta näy.
Kokeilen toisessa puhelimessa SIM korttia nyt että pelaako siellä mobiililaajakaista jos selviäisi missä vika piilee.
No jopas nyt. Täältä päädystä näyttäisi kaikki nyt kyllä olevan kunnossa. Tuo toisessa puhelimessa testaus olisi kyllä todella hyvä! Voit myös puhelimen asetuksista kokeilla vaihtaa verkkotilaksi 2G/3G, pääseekö noiden kautta nettiin? Ja toki puhelimen yhteysasetuksista on hyvä tarkistaa, että mobiilidata on sallittuna.
No niin, mobiililaajakaista toimii vanhassa puhelimessani eli vika on uudessa puhelimessani ilmeisesti. Asetuksien pitäisi olla kunnossa enkä löydä mitään asetusta minkä pitäisi estää 4G:tä toimimasta, joten voi olla että jokin osa puhelimessa on rikki.
Hyvä että ratkaisu on löytynyt! Harmi juttu, että puhelimesta löytyi syyllinen. Kannattaa tarkistaa, onko takuuta laitteella vielä jäljellä, jos fyysisiä vammoja ei ole niin takuun alaiselta vialta kuulostaa.
Hyvä että ratkaisu on löytynyt! Harmi juttu, että puhelimesta löytyi syyllinen. Kannattaa tarkistaa, onko takuuta laitteella vielä jäljellä, jos fyysisiä vammoja ei ole niin takuun alaiselta vialta kuulostaa.
Ei ole fyysisiä vammoja puhelimella, vasta vähän yli kuukauden vanha joten pitää olla yhteyksissä ostopaikkaan jos sieltä saisi uutta tilalle. Kiitoksia avusta @roopeg !
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
Elisan ja kolmansien osapuolien evästeitä käytetään verkkosivujen toiminnan varmistamiseen, tilastointiin ja analytiikkaan, sekä sisällön ja markkinoinnin personointiin. Elisa voi luovuttaa kumppaneilleen tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja suostumukseesi perustuen. Evästeasetuksista voit muuttaa valintojasi milloin tahansa. Lue lisää tietosuojasta ja evästeistä.
Evästeasetukset
Käydessäsi Elisan sivuilla vierailusta tallentuu kävijätietoja. Tietojen perusteella parannamme sivujen toiminnallisuuksia ja tarjoamme sinulle personoitua sisältöä. Kävijätietoja yhdistetään toisiinsa selaimesi tallentamien evästeiden avulla. Kävijätietoja voidaan yhdistää myös asiakastietoihisi, mikäli olet ollut kirjautuneena sivustollamme. Elisa voi luovuttaa tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja, kumppaneilleen suostumukseesi perustuen.
Kyseiset kumppanit toimivat tietojen käsittelyn osalta itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Lisätietoa käsittelystä löydät kumppaneiden tietosuojaselosteista. Elisan käyttämät kumppanit löydät valitsemalla Näytä evästeet alta olevista evästetyypeistä. Näkymästä voit hyväksyä haluamasi evästeet. Evästevalinnat eivät vaikuta sivuillamme olevien mainosten määrään.
Lue lisää Elisan tietosuojaperiaatteista.
Hallinnoi asetuksia
Välttämättömät evästeet
Aina aktiivinen
Monet ominaisuudet, kuten ostoskori ja kirjautuminen, eivät toimi ilman näitä evästeitä. Nämä evästeet ovat aina käytössä.
Markkinointiin käytettävät
Sinulle näytetyt mainokset voidaan personoida kävijätietojesi perusteella. Suostuessasi näihin evästeisiin voit saada sivustollamme ja muualla internetissä mainoksia sinua kiinnostavista asioista.
Analytiikkaan käytettävät
Verkkosivujemme kehittäjät näkevät anonyymiä tietoa siitä, mitä asiakkaat sivuilla tekevät. Opimme esimerkiksi, mitkä sivut ovat luetuimpia ja miten sivuja voisi kehittää vielä paremmiksi.
Toiminnalliset evästeet
Toiminnalliset evästeet tekevät verkkosivujemme käytöstä vaivattomampaa muistamalla aiempia valintojasi tai asetuksia verkkosivuillamme.
Personointiin käytettävät
Voimme tehdä vierailustasi sinulle räätälöidyn esimerkiksi tuomalla etusivulle tarjouksen tuoteryhmästä, josta olet ollut aiemmin kiinnostunut.