Skip to main content

Miksi pitkäaikaisesta asiakkuudesta ei saisi hyötyä?


Minulla on ollut nykyinen liittymä (Reilu 100M) jo useita vuosia, toki siihen on tehty tarvittavat tekniset muutokset pari kertaa. Kiinteä laajakaistakin löytyy, joten pelkästään puhelinliittymäasiakkaastakaan ei ole kyse. Nyt tarvitsisin TuplaSim-palvelun Apple Watchia varten, mutta sitäpä ei tuohon liittymään saakaan. Teknisesti se on varmasti täysin mahdollista.

Tilanne on siis se, että minun täytyisi pakosta vaihtaa liittymätyyppiä, jotta saisin aktivoitua TuplaSimin. Se taas tarkoittaa sitä, että liittymä ja liittymän veloitus muuttuu, vaikka liittymän ominaisuudet eivät käytännössä muutu mihinkään. Eikä niiden tarvitsekaan muuttua. Enkä halua niiden muuttuvan. Ne ovat just hyvät tuollaisena.

Asiakaspalvelusta luvataan uusi liittymä tarjoushintaan 12kk:n ajaksi. Tämän jälkeen hinta kuitenkin pompsahtaisi yli 30% ylöspäin. Kyse on periaatteesta. Henkilökohtaisesti määräaikaiset tarjoukset tai etuhinnat eivät kiinnosta, koska en halua värkätä liittymien kanssa jatkuvasti enkä halua juosta halvempien tarjousten perässä operaattorilta toiselle.

Käytännössä maksaisin siis operaattorille melkein 35% nykyistä enemmän pelkästään sillä, että ottaisin TuplaSim-lisäpalvelun. Pitkäaikaisena asiakkaana odottaa sitä, että lisäpalvelujen hankinnasta ei "rangaista" heti eikä määräajan jälkeenkään…

Veikkaanpa, että jos esitettyyn koknaisproblematiikkaan joku henkilö talon sisältä löytää ratkaisun, niin asiakkaiden suunnasta sataa varmasti melko paljon kiitosta.

Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

14 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • Valmentaja
  • 529 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2021

Olen itsekki yrittänyt ajaa tätä asiaa tekemällä ideapajaan aloitteen 

https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/keskittaemisetu-puheliittymiin-506574

 ja sen jälkeen muutkin on tästä asiasta keskustellu mutta eipä Elisaa kiinnosta, niitä kiinnostaa vain lypsää asiakkailta loputtomasti rahaa ja se päätyy osakkeenomistajien taskuun. Pitäs varmaan itse ostaa Elisan osake et saa osuuden siitä rahasta jonka ne lypsää asiakkailtan. Elisan linjaus taitaa olla se, että etuja tarjojaan pelkästään uusille asiakkaille eikä nykyisille anneta kuin lasku käteen jonka ne velvoittaa maksamaan.


  • 4727 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2021

Elisa hyötyy uusista enemmin, kuin vanhojen hyysäämisestä.


Forum|alt.badge.img+8
  • Valmentaja
  • 529 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2021
Kimblez kirjoitti:

Elisa hyötyy uusista enemmin, kuin vanhojen hyysäämisestä.

 

Mutta mutta jos nykyasiakkaille tarjotaan myös etuja niin se lujittaa asiakassuhdetta eikä asiakas vaihda operaattoria heti kun nykyinen sopimus päättyy. Täytyyhän ne nykyisetkin asiakkaat pitää tyytyväisenä.


Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 1097 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2021

Kilpailijat osaavat nämä asiat paremmin. Puhelinliittymän omistajalle on tarjolla etuhintaisia nettiliittymiä ja muuta. Toki Elisalla on tuplalaajakaista-etu tai sitten viihde yhdessä nettiliittymän kanssa. 


  • 4727 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2021

Vanhoina asiakkaina ollaan jo koukussa. Vähän joskus maristaan ja jatketaan harjoituksia. Välillä mielessä josko vaihtaisi, eipä kuitenkaan taida kannattaa.


Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 1097 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2021

Onhan se näinkin. Puhelinliittymää voi kilpailuttaa ja vaihtaa operaattoria. Mutta kiinteän nettiyhteyden kanssa ei onnistu, kun kilpailijat tarjoavat vain heikosti kuuluvaa 4G-prutkua


Claudius
  • 432 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2021
wellu_76 kirjoitti:

Kilpailijat osaavat nämä asiat paremmin. Puhelinliittymän omistajalle on tarjolla etuhintaisia nettiliittymiä ja muuta. Toki Elisalla on tuplalaajakaista-etu tai sitten viihde yhdessä nettiliittymän kanssa. 


On tarjous viihteestä yhdessä laajakaistan kanssa, mutta kenelle?

AsPa kieltäytyi sitä myymästä, koska olin jo asiakas, jolla oli viihde sekä laajakaista ja joka halusi vain nostaa nopeutta sekä hyödyntää tuon tarjouksen. Tuplalaajakaista oli vitosella kuussa, mutta uudesta olisi pitänyt maksaa kymppi. Ei millään mittarilla nykyisillä käytöllä kannattava. Otin Latausliittymän mobiililaajakaistaksi ja sen kustannus helmikuulta oli 0,66 €.

Ei ole helppoa olla Elisan asiakas, mutta tämä case ratkesi asiakkaan eduksi. 


Claudius
  • 432 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2021
Kimblez kirjoitti:

Vanhoina asiakkaina ollaan jo koukussa. Vähän joskus maristaan ja jatketaan harjoituksia. Välillä mielessä josko vaihtaisi, eipä kuitenkaan taida kannattaa.


Riippuu vähän siitä mitä hakee ja mitä pitää kannattavana. Me vaihdettiin kaksi puheliittymää ja 2 vuodessa säästöä tulee reilut 500 €. Kotona hävittiin siirtonopeuksissa, mutta eihän mobiililaajakaistaa täällä tarvitse.


Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 1097 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2021

Mobiililaajakaistalkahan pääsisi halvimmalla, mutta kun toimivuus on heikkoa kotona näillä 4G-virityksillä


Forum|alt.badge.img+5
  • Älyniekka
  • 137 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2021
Team_Finland kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Elisa hyötyy uusista enemmin, kuin vanhojen hyysäämisestä.

 

Mutta mutta jos nykyasiakkaille tarjotaan myös etuja niin se lujittaa asiakassuhdetta eikä asiakas vaihda operaattoria heti kun nykyinen sopimus päättyy. Täytyyhän ne nykyisetkin asiakkaat pitää tyytyväisenä.

Hintapolitiikka sattuu vaan olemaan tommonen että liittymien "normaalihinta" on korkea ja useimmiten mennään jollain tarjouksella. ElisaltaKIN saa usein jatkotarjouksen vanhan tarjoushinnan päättyessä kuten muiltakin operaattoreilta. Eli poikkeusta ei ole muihin operaattoreihin. Hassua vähän on että parhaan hinnan saaminen vaatii aktivoitumista kerran vuodessa tai kahdessa mutta samalla mennään vakuutuksissa ja sähkösopimuksissa esim. jos haluaa aivan kärkihinnan 👌


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 8. maaliskuuta 2021

Olemassa olevan asiakkaan asiakassuhteen ylläpitäminen on aina edullisempaa kuin uusien asiakkaiden hankinta.

Pitkäaikaisesta asiakkuudesta palkitseminen on markkinointia siinä missä uusien asiakkaiden kalastelu. Siihen vaan panostetaan valitettavan vähän.


  • 4727 kommenttia
  • 8. maaliskuuta 2021

Aika monia pitkäaikaisia asiakkaita varmaan on, kuten minäkin, joilla Elisa on ainoa varteenotettava vaihtoehto, mikä toimii  suht hyvin. Eipä tarvitse paljoa palkintoja jaella. Näillä sitä vaan mennään ja laskut maksellaan.


Forum|alt.badge.img
  • Älyniekka
  • 474 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2021

Aika harvaa asiakasta Elisa muistaa tai suostuu antamaan hyviä tarjouksia, jos ei tee numeronsiirtoa tai ole ensin irtisanomassa liittymää. Osa operaattoreista lähestyy lähellä tarjouksen päättymisaikaa ja tarjoaa jotain, no aina se ei ole halvempaa, mutta välillä on ihan sama minkä saisi numeronsiirron tekemällä.

Onhan nuita operaattoreita joilla aina samat hinnat niin ei ole tälläisiä ongelmia ja niitä kannattaa suosia, jos ei halua itse murehtia ja haluaa liittymätyypin olevan aina se sama.

Elisa varmaan laskenut halvemmaksi hankkia uusia asiakkaita kuin tarjota vanhoille etuja, koska suurinosa vanhoista asiakkaista maksaa kiltisti ja ovat tyytyväisiä parin euron alennuksiin jos soittaa asiakaspalveluun. Osa ei halua koskaan edes vaihtaa operaattoria, kun se oma on paras ja liian hankalaa. Eräskin valitti aina muille kun ei ole sen liittymässä kuuluvuutta ja huonosti toimii, mutta kotona toimi hyvin. No lopulta ymmärsi vaihtaa operaattoria niin alko kuuluvuus löytymään sellaisita paikoista, joissa ei pitäs olla kuuluvuutta kartankaan mukaan. Uusi operaattori ei ollut Elisa. Kannattaa koittaa muita tarjousten ja verkon takia.


  • 4727 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2021
ihmettelijä2 kirjoitti:

Aika harvaa asiakasta Elisa muistaa tai suostuu antamaan hyviä tarjouksia, jos ei tee numeronsiirtoa tai ole ensin irtisanomassa liittymää. Osa operaattoreista lähestyy lähellä tarjouksen päättymisaikaa ja tarjoaa jotain, no aina se ei ole halvempaa, mutta välillä on ihan sama minkä saisi numeronsiirron tekemällä.

Onhan nuita operaattoreita joilla aina samat hinnat niin ei ole tälläisiä ongelmia ja niitä kannattaa suosia, jos ei halua itse murehtia ja haluaa liittymätyypin olevan aina se sama.

Elisa varmaan laskenut halvemmaksi hankkia uusia asiakkaita kuin tarjota vanhoille etuja, koska suurinosa vanhoista asiakkaista maksaa kiltisti ja ovat tyytyväisiä parin euron alennuksiin jos soittaa asiakaspalveluun. Osa ei halua koskaan edes vaihtaa operaattoria, kun se oma on paras ja liian hankalaa. Eräskin valitti aina muille kun ei ole sen liittymässä kuuluvuutta ja huonosti toimii, mutta kotona toimi hyvin. No lopulta ymmärsi vaihtaa operaattoria niin alko kuuluvuus löytymään sellaisita paikoista, joissa ei pitäs olla kuuluvuutta kartankaan mukaan. Uusi operaattori ei ollut Elisa. Kannattaa koittaa muita tarjousten ja verkon takia.


Minulla oli Sonera parikymmentä vuotta sitten. Ei oikein toiminut kotona, mutta muualla kyllä. Ei sekään kivaa ollut. Vaihdoin Elisaan. Kuuluu kotona ja vieraissa.