Olin tänään yhteydessä Elisan asiakaspalveluun, ja jouduin valiteltavasti olemaan kahdesti yhteydessä, jonka jälkeen tuli semmoinen tunne, että olisin varmaan ollut mieluummin soittamatta.
En halua mitenkään haukkua Elisan asiakaspalvelua tai mitään sellaista, mutta minulla kun on tuo maksusopimus tapaus menneilläni, joka on vasta uusiksi tehty, josta olen ensimmäisen erän jo maksanut, niin nyt kun aloin soittelemaan, että miksi 06.06.2022 erääntyvä laskukin on mennyt siihen, vaikka sen myöskin olen maksanut erikseen, niin en saanut minkäänlaista järkevää vastausta, semmoista että olisin asian ymmärtänyt.
Tässä on jo aikaisemmin käynyt niin, että uusin lasku on automaattisesti maksusopimukseen muka mennyt, mutta näinpä ei ollutkaan oikeasti, jonka takia lasku erääntyi, ja sen takia oli tämä uusi sopimus tehtävä, jota aioin noudattaa.
Nyt on samanlainen tapaus, eli tämä uusin laskuni, 06.06.2022 erääntyvä on mennyt maksusopimukseen sen jälkeen kun olen sen maksanut, ja tästä en saanut selvitystä, että miksi näin on. Ajattelin vain että noh, antaapa olla, kun sen kuitenkin olen maksanut, ja maksusopimuskin on ajan tasalla. Kuitenkin olen kesäkuussa maksamassa todennäköisesti jo 30.06 ja 30.07 erät etukäteen myöskin, koska en ole 100% varma, millainen tilanteeni kesällä on, niin tietäisin ainakin, että olenpa ainakin maksanut nämä kaksi erää jo valmiiksi OmaElisan kautta, ja sitten 31.08 erä olisi vasta seuraava sen jälkeen, jota joutuu ajattelemaan, sitten kun sen aika tulee.
Noh, tällä toisella kerralla kun soitin näistä erien maksamisesta, niin koin todellakin, että tämä toinen, joka puheluuni vastasi, niin ei tykännyt ollenkaan mistään, mistä sanoin, ja tuntui että hän olisi ihan kuin vaan valittanut minulle, vaikka yritin vain varmistaa, että toimin sitten oikein. Kuulemma hänen mielestä ylipäätään on huono idea että maksaisin kesäkuussa 2 kertaa 78,72€ erät.
Minulla on jo kerran ollut ‘läheltä piti’ tilanne, etten olisi ollut liittymiäni menettämässä, joten haluan nyt kerran vielä varmistaa - onko tämä normaalia, että jo maksamani 06.06.2022 lasku, 87,43 € kyseessä, onkin mennyt maksusopimukseen, ja jos on, niin miksi? Ja sitten se, että voinko oikeasti OmaElisan kautta maksaa kesäkuussa aivan rauhassa 2 kertaa 78,72 € olevan erän, niin, että nämä 30.06.2022 ja 30.07.2022 erät olisivat Käsittelyssä/Maksettu tilassa, eikä Odottaa - tilassa, ja että sitten Elokuu 2022 voisin keskittyä rauhassa tuohon 31.08.2022 erään, vai joudunko minä jonkinlaisiin ongelmiin, jos maksan OmaElisan kautta kaksi erää etukäteen? En todellakaan halua enää asiakaspalveluun soitella samasta asiasta, koska en tykännyt tylyltä tuntuvasta asiakaspalvelusta jota sain sieltä tänään - ja haluan vain olla varma, että suunnittelemani maksut jota aion tässä suorittaa menisi oikein?