Skip to main content
Vastattu

Pixel Watch 3 äykellon e-simmin saldon tarkistus

  • 7. tammikuuta 2025
  • 5 kommenttia
  • 58 katselukerrat

Kuinka voin tarkistaa Pixel Watch 3 kellon e-simmin saldon? Kellossa oleva e-sim ei ole puhelimen simmin multisim, vaan oma itsenäinen liittymä.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus

Osiris kirjoitti:

Tekstiviestin voi lähettää vain, jos kello on yhteydessä puhelimeen.  Saldontarkistus kertoo silloin vain puhelimen  latausliittymän saldon.

No eipä siitä sitten ole apua. Tekstiviesti kun pitäisi saada lähtemään nimenomaisesti kellon omasta liittymästä.

Osiris kirjoitti:

Puheluja kellolla voi soittaa sujuvasti, kun kello ei ole yhteydessä puhelimeen.

Kokeilitko jo ”soittaa” *100#?

Kurkkasin Google Watch 3 teknisiin tietoihin. Sen mukaan kello tukee ainoastaan UMTS- ja LTE-verkkoja.

Vaikuttaa siltä, että saldon tarkastaminen menee hyvin vaikeaksi.

  • Kello ei tue GSM-verkkoa.
  • Elisa on sulkenut UMTS-verkkonsa.
  • USSD-koodi *100# ei toimi LTE-verkossa, ainakaan yhdelläkään minun puhelimistani.

Taitaa olla, että saldon selvittämiseksi joudut matkustamaan jonnekin, jossa UMTS vielä toimii, kuten Ahvenanmaalle tai Ranskaan. Ja tämäkin sillä varauksella, että suostuuko kello toimimaan verkkovierailussa ulkomailla.

Asiaan liittyen ketju, jossa asian korjaamista on toivottu Elisalta jo viisi vuotta sitten: Prepaidin lataus/hallinta nykyaikaiseksi. Eipä ole vain tapahtunut mitään, vaikka tämäkin asia olisi pitänyt korjata viimeistään ennen UMTS-verkon sulkemista.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

5 kommenttia

irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2436 kommenttia
  • 7. tammikuuta 2025

Onko kellossa tekstiviestiominaisuus? Lähetä tekstiviesti TILI numeroon 18258.

Onko kellossa 2G-puheluominaisuus? Jos on, niin ”soita” *100#. Osa kelloista tukee ainoastaan VoLTE-puheluita, jolloin *100# ei toimi.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 7. tammikuuta 2025

Tekstiviestin voi lähettää vain, jos kello on yhteydessä puhelimeen.  Saldontarkistus kertoo silloin vain puhelimen  latausliittymän saldon. Kellossa on siis tekstiviestiominaisuus. Puheluja kellolla voi soittaa sujuvasti, kun kello ei ole yhteydessä puhelimeen.


  • 4657 kommenttia
  • 7. tammikuuta 2025

Asiakaspalvelussa onnistuu hyvinkin, vaikka Chatissa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2436 kommenttia
  • Vastaus
  • 7. tammikuuta 2025
Osiris kirjoitti:

Tekstiviestin voi lähettää vain, jos kello on yhteydessä puhelimeen.  Saldontarkistus kertoo silloin vain puhelimen  latausliittymän saldon.

No eipä siitä sitten ole apua. Tekstiviesti kun pitäisi saada lähtemään nimenomaisesti kellon omasta liittymästä.

Osiris kirjoitti:

Puheluja kellolla voi soittaa sujuvasti, kun kello ei ole yhteydessä puhelimeen.

Kokeilitko jo ”soittaa” *100#?

Kurkkasin Google Watch 3 teknisiin tietoihin. Sen mukaan kello tukee ainoastaan UMTS- ja LTE-verkkoja.

Vaikuttaa siltä, että saldon tarkastaminen menee hyvin vaikeaksi.

  • Kello ei tue GSM-verkkoa.
  • Elisa on sulkenut UMTS-verkkonsa.
  • USSD-koodi *100# ei toimi LTE-verkossa, ainakaan yhdelläkään minun puhelimistani.

Taitaa olla, että saldon selvittämiseksi joudut matkustamaan jonnekin, jossa UMTS vielä toimii, kuten Ahvenanmaalle tai Ranskaan. Ja tämäkin sillä varauksella, että suostuuko kello toimimaan verkkovierailussa ulkomailla.

Asiaan liittyen ketju, jossa asian korjaamista on toivottu Elisalta jo viisi vuotta sitten: Prepaidin lataus/hallinta nykyaikaiseksi. Eipä ole vain tapahtunut mitään, vaikka tämäkin asia olisi pitänyt korjata viimeistään ennen UMTS-verkon sulkemista.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 7. tammikuuta 2025

Jos soittaa tuohon *100#, niin tulee vastaus: Elisa viesti Et voi tilapäisesti käyttää liittymääsi palvelussa.

Ranskan matka onkin ollut suunnitelmissa. Voisi vaikka Rouenissa piipahtaa ja samalla tarkistaa saldot.