Skip to main content
Vastattu

Elisan latausliitymään siirtyminen

  • 28. helmikuuta 2025
  • 6 kommenttia
  • 130 katselukerrat

Kuinka kauan liittymä pitää olla muualla, että voi hommata Elisan latausliittymän?

Minulla on nyt ollut noin 5 päivää käytössä Moin laitenetti ja vieläkin tulee virhe viesti, että numeroa ei ole siirrettävissä.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Nikke231

irritus kirjoitti:

Jos numerosi on aikaisemmin ollut Elisalla, se voi jäädä tietokannassa jumiin Elisalle, vaikka opraattori olisi jo vaihtunut toiseen.

Ilmoita ongelmasta Elisan asiakaspalveluun, jotta korjaavat numeron operaattoritiedon tilausjärjestelmän rekisteriin.

Tämä oli ongelma. Oli jäännyt jumiin Elisan tietokantaan, mutta saatiin poistettua ja nyt numeron siirto onnistui.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

6 kommenttia

  • 4672 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2025
Nikke231 kirjoitti:

Kuinka kauan liittymä pitää olla muualla, että voi hommata Elisan latausliittymän?

Minulla on nyt ollut noin 5 päivää käytössä Moin laitenetti ja vieläkin tulee virhe viesti, että numeroa ei ole siirrettävissä.

Kysäise asiakapalvelusta, niin selviää kyllä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-19 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Tai (Nopeampi): Omaelisa / Asiakaspalvelu/Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

 


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2427 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2025

Jos numerosi on aikaisemmin ollut Elisalla, se voi jäädä tietokannassa jumiin Elisalle, vaikka opraattori olisi jo vaihtunut toiseen.

Ilmoita ongelmasta Elisan asiakaspalveluun, jotta korjaavat numeron operaattoritiedon tilausjärjestelmän rekisteriin.


Sokrates
  • 6357 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2025
irritus kirjoitti:

Jos numerosi on aikaisemmin ollut Elisalla, se voi jäädä tietokannassa jumiin Elisalle, vaikka opraattori olisi jo vaihtunut toiseen.

Ilmoita ongelmasta Elisan asiakaspalveluun, jotta korjaavat numeron operaattoritiedon tilausjärjestelmän rekisteriin.

Numpacin tietokannasta voi itse tarkistaa , mille operaattorille numero on rekisteröity.

https://www.siirretytnumerot.fi/


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3823 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2025
Nikke231 kirjoitti:

Kuinka kauan liittymä pitää olla muualla, että voi hommata Elisan latausliittymän?

Minulla on nyt ollut noin 5 päivää käytössä Moin laitenetti ja vieläkin tulee virhe viesti, että numeroa ei ole siirrettävissä.

En tiedä mistä varsinainen kokemasi ongelma johtuu, mutta jos liittymä on datakäytössä niin onko numeron pakko säilyä samana vai etkö voi vain ottaa uutta latausliittymää ?

Numeroiden siirrettävyyskin on taidettu rakentaa isosti puhelinliittymiä ajatellen.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2427 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2025

Numpacin tietokanta ja Elisan asiakastietokanta ovat kaksi eri rekisteriä.

Jos tiedot Numpacin kannassa ovat väärin, kukaan ei pääse soittamaan sinulle. Jos tiedot Elisan kannassa ovat väärin, niin sitten mm. Elisan verkkokauppa ei toimi oikein.

Numeronsiirrettävyys on tarkoitettu lähes kaikille puhelinnumerolla osoitettaville palveluille. Poikkeuksena ovat ainoastaan suurivolyymiset äänestysnumerot.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 1 kommentti
  • Vastaus
  • 28. helmikuuta 2025
irritus kirjoitti:

Jos numerosi on aikaisemmin ollut Elisalla, se voi jäädä tietokannassa jumiin Elisalle, vaikka opraattori olisi jo vaihtunut toiseen.

Ilmoita ongelmasta Elisan asiakaspalveluun, jotta korjaavat numeron operaattoritiedon tilausjärjestelmän rekisteriin.

Tämä oli ongelma. Oli jäännyt jumiin Elisan tietokantaan, mutta saatiin poistettua ja nyt numeron siirto onnistui.


Osallistu keskusteluun