Jos tilanteella on kiire, suosittelen ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun suorempia kanavia pitkin, esimerkiksi soittamalla, chattaamalla tai meidän somekanavissa Facebookissa tai Twitterissä. OmaYhteisö on verkkaisempi kanava, missä emme välttämättä kerkeä vastaamaan samaan ketjuun kuin esimerkiksi kerran päivässä
Kyllä meillä palvelunestohyökkäyksiä jonkin verran seurataan ja muutenkin monitoroidaan verkkoa, jos jokin Elisan verkossa oleva laite saastuu niin että se alkaa itse lähettämään pöpöjä maailmalle niin meillä verkkoa monitoroiva automaatio myös usein sulkee tämmöisen yhteyden väliaikaisesti kokonaan kunnes laitteet on imuroitu ja tutkittu. Tämän lisäksi meillä ei oikeastaan ole muita suoria tapoja vaikuttaa tilanteeseen kuin pistämällä asiakkaan pyynnöstä koko yhteys hetkeksi katki (tilapäisellä sululla, ei sopimuksen kokonaan irtisanomisella).
IP:n vaihtuminenhan näissä auttaa niin kuin mainitsitkin, ja kunhan modeemi ei ole siltaava. Laitteille tehtävät toimenpiteet ovat lähtökohtaisesti asiakkaan vastuulla emmekä pysty niille etänä kauheasti tekemään niin kyllä näissä kannattaa itse olla aktiivisesti käynnistämässä uudelleen ja resetoimassa laitetta ja varmistamassa että salasanat on kunnossa ja laitteet puhtaita viruksista ja haittaohjelmista.
Kurja tilanne kaikin puolin, mutta hyvä että tilanne siellä kuitenkin alkoi jo normalisoitumaan!