Olen odottanut tilaamaani laajakaistaa kolme viikkoa jo. Edellisellä asukkaalla oli Elisan seutuverkko ja kuituverkko siirrettiin meille uusille asukkaille. Eli seinässä on Elisan kuitumuunnin ja valkuituverkon tarjoajan serverikaapissa on todennäköisesti edelleen johdot kytkettynä, eli meiltä puuttuu vain operaattorin tarjoama liittymä. Liittymän käynnistäminen ei pitäisi olla monen klikkauksen ja näpyttelyn päässä käsittääkseni?
Kilpailevan yhtiön asentaja oli sattumoisin käynyt kolmeviikkoa sitten kuituverkon asemalla, koska hänelle ei ollut tullut tiettoon peruuntunutta tilausta. Hän kuitenkin osasi kertoa, että Elisan serveristä tuleva johto oli kiinnitettynä verkkoon ja ihmetteli olenko tilannut Telialta vai Elisalta verkon ja lähti sitä selvittämään, että onko tilaus mahdollisesti peruuntunut ja hänelle ei ole vain tieto kulkeutunut. Eli Elisan verkon pitäisi olla jo asennettuna, mutta liittymää ei vain kertakaikkia ole saatu nyt kolmessa viikossa kytkettyä?
Olen ollut asiakaspalveluun 6-10 kertaa jo yhteydessä ja jokakerta sieltä on ohjattu tukeen ja luvattu soittaa takaisin. Välillä sieltä on soitettukkin ja pahoiteltu etteivät tiedä miksi se ei toimi. Olisi mukavaa kuulla vihdoinkin selitys sille miksi verkkoa ei saada toimimaan ja mikä siinä kestää?
Kytkennän piti tapahtua jo edellispäivänä, muttei sitä saatu aikaiseksi. Sain sekoilusta hyvityksenä ilmaisen kuukauden, tosin siitä ei minulle ole kuittia tai varmiatusta näkyvillä missään, ja toisaalta eipäkait sitä tyhjästä paljoa viitsisikään maksaa. Mielestäni tästä hyvästä voisi saada jo vuodeksi Elisa viihteen kaupanpäälle, joskaan sekään ei lohduta mitään ellei internettiä saada toimimaan. En voisi olla pettyneempi operaattorin toimintaan ja hirvityttää miten huonosti se jatkossa toimii vikatilanteissa, jos koskaan edes saan verkkoa toimimaan Elisan puolelta.