Skip to main content
Vastattu

Arris TG2492 modeemin yhteys katkeilee


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia

Arris TG2492 kaapelimodeemin yhteys alkanut pätkimään muutama viikko sitten, ennen tätä toiminut moitteetta. Alkoi ensin lyhyillä parin sekunnin katkoilla. Katkot ovat pidentyneet aina 10min saakka ja lopulta katkesi kokonaan. 

On vaihdettu modeemin ja tietokoneen välinen johto, resetattu ja palautettu oletusasetukset modeemista sekä tietokoneesta. Ei yhdistä wlanilla eikä kaapelilla. 
Vian huomasin ensin puhelimella koska kotona mobiiliverkko on todella huono ja puhelin on jatkuvasti wifillä yhteydessä modeemiin, mutta puhelinkaan ei pääse internettiin. Molemmat laitteet kylläkin saa yhteyden modeemiin, mutta ei siitä eteenpäin.

Kaikki muut valot palaa tasaisesti, mutta vilkuttaa Online valoa.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mökörölli

Juu, tuossa nyt ei näyttäisi olevan semmoista, mikä selittäisi katkeilun. Kaikki signaalitasot on optimirajoissa. Ainoat “poikkeavat” tekijät tuossa on, että korjauskelpoisia virheitä on aika iso määrä. Nuo ei kyllä itsessään aiheuta linjalle mitään katkeilua tai muita ongelmia. Toinen poikkeama on, että kolme neljästä upstream-kanavasta on 16QAM tilassa. Tuo kielii upstream ongelmista, ja mikäli nuo putoaa joskus esim. “QPSK” -tilaan, tai joku kanava kokonaan pois, voi se selittää katkeilut.

PS. Leikkaa tuo “Interface Parameters” -osio pois, sisältää yksiöiviä tietoja. Kaikki LAN-portit on kuitenkin pois päältä, joten ongelma varmaankin on langattoman yhteyden kanssa? Toistuuko ongelmat verkkojohdon kanssa?

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1751 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2021

Moikka @jon1k Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Eihän tuo hyvältä kuulosta jos yhteys noin pätkii. 
Hyvin olitkin jo vianrajausta tehnyt ja testaillut juttuja. Jos sulla on asunnossa toinen antennikaapeli pistoke niin pystytkö vielä testaamaan yhteyden toimivuutta siitä pistokkeesta? Jos sekään ei auta niin sittenpä on aikalailla kaikki testattu mitä itse voi niin suosittelen olemaan yhteydessä Vikapalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ niin sitä kautta vikailmoitus etenee :) 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2021
JJesseJ kirjoitti:

Moikka @jon1k Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Eihän tuo hyvältä kuulosta jos yhteys noin pätkii. 
Hyvin olitkin jo vianrajausta tehnyt ja testaillut juttuja. Jos sulla on asunnossa toinen antennikaapeli pistoke niin pystytkö vielä testaamaan yhteyden toimivuutta siitä pistokkeesta? Jos sekään ei auta niin sittenpä on aikalailla kaikki testattu mitä itse voi niin suosittelen olemaan yhteydessä Vikapalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ niin sitä kautta vikailmoitus etenee :) 

Puhelimella nettiä jakaessa huomasin äskettäin että yhteys palasi noin minuutiksi modeemin kaapelin kautta, mutta katkesi taas. Muuten yhteys ollutkin jo yli 12h poikki. 
 

Nyt kun vaihdoin asunnon toiseen pistokkeeseen modeemin niin yhteys palasi normaaliksi.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2021

Ongelmat palasivat. Yhteys toimi hienosti n.1h ajan asunnon toisesta pistokkeesta, mutta katkesi jälleen eikä tunnu palaavan. Nyt erona se että Online valo palaa tasaisesti eikä vilkuta kuten aikaisemmassa pistokkeessa ollessaan. 


Forum|alt.badge.img+7
  • Mentor
  • 280 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2021

Laittaisitko tänne kuvakaappauksen modeemin hallinnasta (192.168.100.1) linjan arvoista, niin katsotaan löytyykö niistä jotain vikaa.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 19. lokakuuta 2021
mökörölli kirjoitti:

Laittaisitko tänne kuvakaappauksen modeemin hallinnasta (192.168.100.1) linjan arvoista, niin katsotaan löytyykö niistä jotain vikaa.

 

 

 


Forum|alt.badge.img+7
  • Mentor
  • 280 kommenttia
  • Vastaus
  • 19. lokakuuta 2021

Juu, tuossa nyt ei näyttäisi olevan semmoista, mikä selittäisi katkeilun. Kaikki signaalitasot on optimirajoissa. Ainoat “poikkeavat” tekijät tuossa on, että korjauskelpoisia virheitä on aika iso määrä. Nuo ei kyllä itsessään aiheuta linjalle mitään katkeilua tai muita ongelmia. Toinen poikkeama on, että kolme neljästä upstream-kanavasta on 16QAM tilassa. Tuo kielii upstream ongelmista, ja mikäli nuo putoaa joskus esim. “QPSK” -tilaan, tai joku kanava kokonaan pois, voi se selittää katkeilut.

PS. Leikkaa tuo “Interface Parameters” -osio pois, sisältää yksiöiviä tietoja. Kaikki LAN-portit on kuitenkin pois päältä, joten ongelma varmaankin on langattoman yhteyden kanssa? Toistuuko ongelmat verkkojohdon kanssa?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 19. lokakuuta 2021

Ongelmaan ei vaikuta onko tietokone wifillä vai johdolla yhdistetty. Tällähetkellä wifillä koska modeemi on toisella puolella asuntoa eri pistokkeessa kuin normaalisti. Mutta ongelma jatkuu edelleen. 

Täällä hyvin niukasti saa poistettua omia viestejä/muokattua niitä, nyt varsinkin kun ketju lukittiin “vastatuksi” 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2396 kommenttia
  • 19. lokakuuta 2021

@jon1k - lisäätkös vielä asiakasnumerosi profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin voisin tuota yhteyttä vielä tältä puolelta vilkaista?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 19. lokakuuta 2021
Keinotekoinen kirjoitti:

@jon1k - lisäätkös vielä asiakasnumerosi profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin voisin tuota yhteyttä vielä tältä puolelta vilkaista?

Lisätty.

Keskustelin taloyhtiön asukkaiden kanssa ja myös heillä samainen ongelma. 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2396 kommenttia
  • 19. lokakuuta 2021
jon1k kirjoitti:
Keinotekoinen kirjoitti:

@jon1k - lisäätkös vielä asiakasnumerosi profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin voisin tuota yhteyttä vielä tältä puolelta vilkaista?

Lisätty.

Keskustelin taloyhtiön asukkaiden kanssa ja myös heillä samainen ongelma. 

Kiitos. Tuossa vaikuttaakin olevan yleistä vikaa, joka olikin jo tutkinnassa. Lisäsin sinut mukaan vikailmoitukselle, saat tilannetietoa vian korjautumisesta asiakkuutesi yhteysnumeroon tekstiviestillä.