Skip to main content
Vastattu

Packet loss, katkeilua, uploadin tippuminen. Kaapeli/Ylöjärvi/Arris TG2492

  • 25. lokakuuta 2021
  • 1 kommentti
  • 331 katselukerrat

Moro.

Käytössä Arris TG2492 pöntöllä saunalahti kotikuitu 100M. 

Viime aikoina (huomannut n. pari kk sitten) varsinkin illalla yhteys on satunnaisesti lähes käyttökelvoton. Pelatessa ilmenee 2-10s mittaisia katkoksia ja erittäin korkeaa pingiä joiden aikana yhteys peliin ja VOIP:iin katoaa. Sitten katkos loppuu ja yhteys koittaa “ottaa kiinni” (VOIP tulee puheet mitä katkon aikana sanottiin letkana) kuitenkaan yleensä katkeamatta kokonaan. Varmaan voitte kuvitella että minkäänlainen vähänkään “vakavampi” pelaaminen ei onnistu. Katkot ovat yleensä kestoltaan tuon 2-10s ja toistuvat usein monta kertaa ennenkuin taas rauhottuu hetkeksi.

Tänään suoritin pitkästä aikaa modeemin tehdas-resetin. En ole huomannut mitään eroa. Mitään asetuksia/rautaa ei ole muutettu viimeisen vuoden+ aikana. 

Modeemin omaa diagnostiikkaa vahtimalla olen huomannut että upload kanavassa saattaa olla jotain häikkää. Downstreamit näyttävät ihan normaaleilta, hyvin vähän erroreita ja uncorrectableja pyöreä 0. Upstream 4 sahaa jatkuvasti QPSK ja 16QAM välillä, ja yleensä kun näitä pätkimisiä esiintyy juuri silloin tämä tippuu tonne QPSK arvoon. En näistä sen enempää tiedä, mutuilua lähinnä.

Ennen tehdasresettiä kaikki upstream kanavat olivat jumissa QPSK. Tässä vielä kuva näistä pöntön arvoista (uptime tällä hetkellä n. 3h):

 

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen

Moikka @jepulistajee ja tervetuloa OmaYhteisöön! Lisäätkö asiakasnumeron profiiliisi, niin voitaisiin vilkaista yhteyden puolta tarkemmin?

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2383 kommenttia
  • Vastaus
  • 27. lokakuuta 2021

Moikka @jepulistajee ja tervetuloa OmaYhteisöön! Lisäätkö asiakasnumeron profiiliisi, niin voitaisiin vilkaista yhteyden puolta tarkemmin?