Skip to main content
Vastattu

WiFi ei toimi - yhdistetty, ei internet-yhteyttä

  • 27. syyskuuta 2023
  • 7 kommenttia
  • 6271 katselukerrat

Hei, minulla on Huawei, Elisan WiFi ja tähän mennessä on toiminut. Tosin koko ajan on pyytänyt yhdistämään uudelleen. Nyt ei toimi ollenkaan vaikka lukee että on yhdistetty, mutta perässä lukee (ei internet yhteyttä)? Resetoinut olen ja kaikkeni yrittänyt mutta ei vaan toimi netti. Mikä neuvoksi? 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana

Mikäli asunnossa oli laajakaista “valmiina” laitteineen, se oletettavasti on edellisen asukkaan linja joka on sittemmin suljettu, jos se siis hetken toimi.

Kaikilla meidän asiakkailla pitää olla siitä laajakaistasta olemassa oleva sopimus, myös niistä vastikkeeseen kuuluvista ns. “ilmaisista”.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

  • 952 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023

“Yhdistetty, ei internet-yhteyttä” tarkoittaa, että wifi-yhteys laitteiden välillä toimii mutta wifi-reitittimellä ei ole yhteyttä ulkomaailmaan.

Minkä sortin laajakaista on kyseessä, ja löytyisikö tarkempaa mallitietoa sille Huaweille?


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3822 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023

Itse on ole tuohon “ei internet-yhteyttä” tietoon hetkeen luottanut. Tälläkin hetkellä Windows 10-koneen wifin perässä lukee näin, mutta kaikki toimii oikein mallikkaasti. 

Aloittajalle kommenttina, että jos Wifi-yhteys katkeaa jatkuvasti, kannattaa kokeilla Wifitukiaseman asetuksista määrittää 2.4 ja 5 GHz verkoille eri nimet ja yhdistää vanhemmat laitteet siihen 2.4 GHz verkkoon.

Elisa Wifin laitemalli on Huawei WA8021V5 tällä hetkellä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023
kv36 kirjoitti:

 

En tiedä mikä laajakaista kun se oli valmiina asunnossa kun muutin. Huawei laitteessa lukee tälläisiä tietoja: 1200Mbps Dual-band edge ONT Echolife WA8021V5. Mitä pitäisi tehdä? 


  • 4728 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023
eevatuomi kirjoitti:
kv36 kirjoitti:

 

En tiedä mikä laajakaista kun se oli valmiina asunnossa kun muutin. Huawei laitteessa lukee tälläisiä tietoja: 1200Mbps Dual-band edge ONT Echolife WA8021V5. Mitä pitäisi tehdä? 

Löytyisiköhän tuolta yhtään apua.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laitteet/huawei-wa8021v5/

Huawei WA8021V5 wifi-reitittimen ohjeet.

Langattoman verkon (WLAN/WiFi) käyttö

Langattoman verkon (WLAN/ WiFi) käyttö ja ongelmatilanteet

 


  • 523 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023

Onko tuosta muutosta pitkäkin aika ja oletko rekisteröinyt laajakaistan itsellesi? Eli jospa se on toiminut vanhanasukkaan tiedoilla tähän asti ja nyt ei toimi.

Jos ei tuosta kyse, niin löytyykö asunnosta muita laitteita jotka liittyy nettiin, modeemia esimerkiksi jostain?


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2023
Kimblez kirjoitti:
eevatuomi kirjoitti:
kv36 kirjoitti:

 

En tiedä mikä laajakaista kun se oli valmiina asunnossa kun muutin. Huawei laitteessa lukee tälläisiä tietoja: 1200Mbps Dual-band edge ONT Echolife WA8021V5. Mitä pitäisi tehdä? 

Löytyisiköhän tuolta yhtään apua.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laitteet/huawei-wa8021v5/

Huawei WA8021V5 wifi-reitittimen ohjeet.

Langattoman verkon (WLAN/WiFi) käyttö

Langattoman verkon (WLAN/ WiFi) käyttö ja ongelmatilanteet

 

En löytänyt apua, tai mikään ei toiminut 


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 466 kommenttia
  • Vastaus
  • 27. syyskuuta 2023

Mikäli asunnossa oli laajakaista “valmiina” laitteineen, se oletettavasti on edellisen asukkaan linja joka on sittemmin suljettu, jos se siis hetken toimi.

Kaikilla meidän asiakkailla pitää olla siitä laajakaistasta olemassa oleva sopimus, myös niistä vastikkeeseen kuuluvista ns. “ilmaisista”.