Kiinteissä laajakaistoissa tilanne on sillä tavalla simppeli, että niiden on aina päästävä tiettyjen nopeustuloksien haarukkaan, tai yhteydestä avataan tarkempi vikailmoitus tutkintaan. 👍🏼 Nopeuden vaihteluvälit vaihtelevat tekniikasta ja liittymäsopimuksesta riippuen, tarkemmat tiedot löytyvät täältä.
Mitään hyötyä ei kellekään ole siitä, että toisen palvelun irtisanoutuessa kuritettaisiin toisen palvelun toimivuutta, eli Viihteen irtisanominen tässä samassa yhteydessä oli kyllä vain kurja sattuma. 😕
1000M/400M valokuituyhteyden maksiminopeus on 1000M, normaali, keskivertonopeus 900M, ja minimi mihin yhteyden pitää päästä on 500M. Toki jos nopeus on romahtanut maksimista n. ~300M verran eli n. 700M luokkaan, niin se menee toki tuohon normaaliin nopeusvaihteluun. 🤔 Mutta jos nopeudet on tippuneet alle 500M, ihan vikailmoitus on kyllä enemmän kuin paikallaan.
Vaikka nopeus menisikin yhä normaaliin vaihteluväliin, jos olet @Deaddis huomannut merkittävää muutosta nopeuksissa kannattaa silti olla yhteyksissä Elisan häiriöilmoituksiin, niin voidaan tarkistaa että näkyykö linjalla mitään kummallista mikä äkilliset nopeuden tiputtelut selittäisi. 🙂
Asiakaspalvelun suoran puhelinnumeron (avoinna ma-pe klo 8-18, häiriöilmoitukset ja PUK-koodikyselyt 24 h) löydät täältä, minkä lisäksi voit varata täältä soittoajan aiheella Häiriöilmoitus (muut), jolloin asiakaspalvelusta soitetaan sinulle päin. OmaElisassa palvelee Asiakaspalvelu -välilehdellä viestiarkisto, minkä viesteihin vastataan joko soittamalla tai kirjallisesti yleensä 48h sisällä (käytännössä lähes aina nopeammin). Meidän asiakaspalvelu päivystää myös sekä Facebookissa että X -palvelussa (entinen Twitter) vuoden jokaisena päivänä, ja someasiakaspalvelussa on myös häiriöilmoituksien osaaminen. 😊