Skip to main content
Vastattu

Huawei WA8021V5 reititin ja päivitykset

  • 22. syyskuuta 2024
  • 5 kommenttia
  • 819 katselukerrat

Mistä löydän tiedon jakaako Elisa tähän reitittimeen päivityksiä?  
Miten päivitätte tätä reitintä? 

EDIT: 23.9.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

MiiMii kirjoitti:

Mistä löydän tiedon jakaako Elisa tähän reitittimeen päivityksiä?  
Miten päivitätte tätä reitintä? 

 

Tuolla:

Huawei WA8021V5 Ethernet WAN -reititin ohjeet

Ohjelmistopäivitykset

“Lähetämme meiltä hankituille Huawei WA8021V5 -WiFi-reitittimille uusimman ohjelmistoversion automaattisesti. Pidä laiteasetuksissa automaattiset päivitykset päällä, niin huolehdimme että laitteesi ohjelmisto pysyy ajan tasalla.”

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

5 kommenttia

  • 4727 kommenttia
  • Vastaus
  • 22. syyskuuta 2024
MiiMii kirjoitti:

Mistä löydän tiedon jakaako Elisa tähän reitittimeen päivityksiä?  
Miten päivitätte tätä reitintä? 

 

Tuolla:

Huawei WA8021V5 Ethernet WAN -reititin ohjeet

Ohjelmistopäivitykset

“Lähetämme meiltä hankituille Huawei WA8021V5 -WiFi-reitittimille uusimman ohjelmistoversion automaattisesti. Pidä laiteasetuksissa automaattiset päivitykset päällä, niin huolehdimme että laitteesi ohjelmisto pysyy ajan tasalla.”


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 22. syyskuuta 2024

Kyllä, löysin tuon. Mutta missä on täppi ”automaattiset laiteasetukeset” ? 


  • 4727 kommenttia
  • 22. syyskuuta 2024
MiiMii kirjoitti:

Kyllä, löysin tuon. Mutta missä on täppi ”automaattiset laiteasetukeset” ? 

Siinä on valmiiksi automaattiset päivitykset päällä.

Tuolla vanhassa ketjussa aiheesta:

Huawei WA8021v5 ja Elisan firmware

Pieni ote:

“Manuaalinen päivitys käyttäjän toimesta ei ole tuettuna.”

(Päivitykset kyllä tulee, kun aika on. Aika harvakseltaanhan niitä tulee.)

 

 

 

 

 

 

 

 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 1. helmikuuta 2025

Ostin Elisalta kaksi kappaletta näitä purkkeja aikoinaan ja lisäksi Elisan ulkoseinään laitettavan ZTE:n  5G reitittimen niin koskaan ei Elisa saanut settiä toimimaan ilman että vähintään kerran päivässä piti boottailla ulkopurkkia. Vaihdoin Telian simmin Elisan tilalle ja toiminut siitälähtien kuin junan vessa. Mutta, vaikka Elisalta tulee tekstiviestejä että päivitetään yönä X ja Y reittittimien firmikset niin KOSKAAN päivityksiä ei kuitenkaan ole tullut. Johtuen varmaan että simminä on Telia nykyään. Mutta miksi sitten edes Elisa lähettää minulle ko tekstiviestejä. “Ostit tämän meiltä joten päivitämme sen bla bla bla”. Eivät päivitä. Ja koomista ylipäänsä kun lehdissä sanotaan että kannattaa ostaa reitittimet operaattoreilta niin HE sit huolehtivat päivityksistä. Nyt näitä purkkeja ei päivitä kukaan. Eli Elisa eikä Telia. Ja itse ei voi päivittää kun mistään ei näille firmiksiä löydy. :( Olisi pitänyt alunperin ostaa aivan jotain muuta kuin operattoreiden purkkeja niin voisi itse jopa pitää purkit ajantasalla ja turvallisena.

Voisiko Elisa lähettää pyydettäessä vaikka sähköpostilla firmistiedostot sekä näihin Huawein purkkeihin ja ZTE:n ulkopurkkiin niin voisin itse sen sitten päivittää manuaalisesti? Kummassakin laitteessa kun on kohta missä voi asennusfilen tuupata laitteeseen.


  • 4727 kommenttia
  • 1. helmikuuta 2025
Vesa P kirjoitti:

Ostin Elisalta kaksi kappaletta näitä purkkeja aikoinaan ja lisäksi Elisan ulkoseinään laitettavan ZTE:n  5G reitittimen niin koskaan ei Elisa saanut settiä toimimaan ilman että vähintään kerran päivässä piti boottailla ulkopurkkia. Vaihdoin Telian simmin Elisan tilalle ja toiminut siitälähtien kuin junan vessa. Mutta, vaikka Elisalta tulee tekstiviestejä että päivitetään yönä X ja Y reittittimien firmikset niin KOSKAAN päivityksiä ei kuitenkaan ole tullut. Johtuen varmaan että simminä on Telia nykyään.

Kyllä päivitysten pitäisi tulla, vaikka onkin toinen operaattori.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin eiköhän lutviudu:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-19 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Tai (Nopeampi): Omaelisa /Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa, oiva vaihtoehto:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit