Skip to main content
Vastattu

ZyXel VMG3927 resetoimisesta

  • 9. marraskuuta 2024
  • 3 kommenttia
  • 124 katselukerrat

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia

Nettiyhteyteni pätkii turhan usein. Olen yrittänyt resetoida modeemin, mutta se ei ole auttanut. Modeemini valot eivät muutu lainkaan resetoimisen aikana tai sen jälkeen. Pitäisikö? Jospa joku neuvoisi, jotta tiedän, on laite viallinen.

Anja

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi starfall

Moni asia vaikuttaa laitteen pätkimiseen eli yksi vaihtoehto on kokeilla tätä:

Koitappa laitetta, että onko se kovin kuumana käyvä. Jos käy kuumana, niin laitappa laitteen taakse puhaltamaan laitepuhallin. Todennäköisesti on vakaampi, kun on viileämpi laite.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

3 kommenttia

  • 440 kommenttia
  • Vastaus
  • 9. marraskuuta 2024

Moni asia vaikuttaa laitteen pätkimiseen eli yksi vaihtoehto on kokeilla tätä:

Koitappa laitetta, että onko se kovin kuumana käyvä. Jos käy kuumana, niin laitappa laitteen taakse puhaltamaan laitepuhallin. Todennäköisesti on vakaampi, kun on viileämpi laite.


  • 4728 kommenttia
  • 9. marraskuuta 2024
AnjaKr kirjoitti:

Nettiyhteyteni pätkii turhan usein. Olen yrittänyt resetoida modeemin, mutta se ei ole auttanut. Modeemini valot eivät muutu lainkaan resetoimisen aikana tai sen jälkeen. Pitäisikö? Jospa joku neuvoisi, jotta tiedän, on laite viallinen.

Anja

Sammuta modeemi, ota virtajohto irti rasiasta minuutiksi.

Laita virtajohto takaisin rasiaan ja käynnistä modeemi. Kun modeemi on toiminnassa, niin kokeile sitten resetointia. Jos ei valoille tapahdu mitään, niin jotain hämäräähän siinä on.

Paina ihan kunnolla sitä suoraksi taivutettua klemmaria tms. pitempäänkin, kuin ohjeen mukaiset 10 sekuntia.

Siitähän voi tehdä vika/häiriöilmoituksenkin. 

Ovat ennenkin resetoineet modeemeja etänä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 9. marraskuuta 2024

Kiitos paljon Starfall. Olisipa muuallakin yhtä hienot ohjeet. Uskon, että resetointi näin onnistui. Viimeistään huomenna näen, miten netti nyt toimii.

terv. Anja