Skip to main content
Vastattu

Tilauksesta ei tietoa OmaElisassa, eikä netti toimi.

  • 31. joulukuuta 2024
  • 5 kommenttia
  • 168 katselukerrat

Tilasin 16.12. kaapelinetin ja annoin tilatessa FRITZ!boxin mac:in. Tuli ilmoitus että heti käytettävissä...vielä ei tänä päivänäkään yhteys valo pala (edellisellä asukkaalla oli modeemi samassa paikassa ja toimi). OmaElisasta ei myöskään löydy mitään muita tietoja tilauksesta kuin "Tilausvahvistus 16.12."

Missähän mahtaa olla vika?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

 Jos ei se liittymäkään näy OmaElisassa, niin ei se taida olla käytössäkään.

Tee vika/häiriöilmoitus, niin hoituu hyvinkin:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Hitaampia vaihtoehtoja:

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

5 kommenttia

  • 4644 kommenttia
  • Vastaus
  • 31. joulukuuta 2024

 Jos ei se liittymäkään näy OmaElisassa, niin ei se taida olla käytössäkään.

Tee vika/häiriöilmoitus, niin hoituu hyvinkin:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Hitaampia vaihtoehtoja:

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


  • 431 kommenttia
  • 3. tammikuuta 2025

@sakarialanne Sähän olet hoitanut näitä kiinteän verkon juttuja


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3833 kommenttia
  • 3. tammikuuta 2025
starfall kirjoitti:

@sakarialanne Sähän olet hoitanut näitä kiinteän verkon juttuja

Kaapelimodeemien aktivointiprosessi ei ole minulle tuttu. Selviää kyllä asiakaspalvelun kautta tämä case.


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 469 kommenttia
  • 3. tammikuuta 2025

Kaapelimodeemiliittymä on meiltä kaikkein suoraviivaisin laajakaista.

Mikäli kohteessa on Elisan kaapeli-TV verkko, meiltä avataan sopimus ja sinne sopimukselle laitetaan se modeemin MAC osoite.

Mikäli se MAC on toimivan kaapelimodeemin niin se nousee linjoille noin viidessä minuutissa kun sopimus avattu. ( silloin 10+ vuotta sitten ne bewanin c5200 purjeet vei sen 3-4 tuntia. Onneksi kehitys kehittyy.)

 

Yleisimmät ongelmatilanteet:

Meille ilmoitettu MAC ei ole kaapelimodeemin MAC vaan jokin perusreitittimen tai adsl/vdsl modeemin tai lintulaudan MAC osoite, kaikki käy. Ei sitä tarkistella kuin vasta vika/ongelmavaiheessa. ( Huawei B525 mobiilireititin oli viimeisin oma hlökohtainen kokemus)

Kohteessa on siirto toiselta operaattorilta vasta menossa ja saatavuushakumme keulii vaikka telkkarista näkyy kilpailijan tv kanavat vielä.

 

Aloittajan kyselyyn ilman lisätietoja, tulkintana tekisin näillä tiedoilla että fritzboxi on rikki jos siellä edellisen asukkaan kaapelimodeemilla yhteys toimi normaalisti.

Kimblez jo  ohjeistikin, yhteys häiriöilmoituksiin niin selvitellään.

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Mentor
  • 92 kommenttia
  • 4. tammikuuta 2025

Tarkista antamasi MAC-osoite laitteen tarrasta ettei se ole WLAN-verkon MAC-osoite.