Skip to main content
Vastattu

TV-sovelluksen katoavat ja väärin nimetyt tallenteet


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia

Olen nyt jatkuvasti törmännyt ongelmaan, jossa Elisan TV-sovelluksessa sarjoista puuttuu jaksoja tai ne on nimetty ja numeroitu väärin. Sovellus jaottelee sarjoja myös eri kausiin, mutta itse jaksoja löytyy monesti minkä sattuu kauden kohdalta. Usein myös tallennekuvakkeen alla oleva jakso- tai kausinumero poikkeaa kokonaan jaksokuvauksessa olevasta tai sen todellisesta numeroinnista. Joskus jakso löytyy etusivulta uusimpien tallenteiden kohdalta, mutta sitä klikatessa jakso ei avaudu, eikä sitä löydy avautuneesta listauksesta.

Tätä ongelmaa ei kuitenkaan esiinny mobiilisovelluksessa, vaan ohjelmat on sinne yleensä aina tallentuneet ja numerointi on oikein. Olemme monesti joutuneet siirtymään TV:n ääreltä katsomaan sarjaa tabletilta tai puhelimesta, kun jaksoa ei TV-sovelluksesta löydykään. Älytelkkarin jälkeen Viihteen digiboksia meillä ei enää ole ollut käytössä.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen

Rytkis kirjoitti:

Oho, jäipä näköjään vastaamatta! @JJesseJ joo telkkaria on päivitelty. Poistin ja uudelleen asensin myös Viihteen sovelluksen ja silläkään ei ollut vaikutusta asiaan 🤔

Hyvä juttu, että tuon testasit! Kertoisitko tähän tarkemmat tiedot mitkä jaksot ovat kyseessä ja milloin ne ovat tulleet telkkarista (pvm, kellonaika), niin voidaan näistä viedä tietoja eteenpäin tutkittavaksi :slight_smile:

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2358 kommenttia
  • 4. elokuuta 2021

Moikka @Rytkis ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Kuulostaapas erikoiselta! Oliko sinulla esimerkkejä sarjoista ja kausista/jaksoista missä tätä ongelmaa esiintyy?  Oliko sinulla mikä telkkari käytössä?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 5. elokuuta 2021

Moi!

Sarjoista erityisesti Remontilla rahoiksi (The Block) on sellainen jossa tähän ongelmaan törmää jatkuvasti. Jossain määrin niitä on tullut myös Selviytyjissä ja Modernissa perheessä.

Suoratoistopalveluiden myötä tallennamme nykyään suhteellisen vähän ohjelmia. Näissäkin yhteisenä tekijänä taitaa olla, että tulevat maikkarin kanavilta kun muilta kanavilta ei oikeastaan ole edes tarve tallennella.

Telkkari on LG:n 4 vuotta vanha OLED55B7V.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1707 kommenttia
  • 5. elokuuta 2021

@Rytkis Oletko kokeillut poistaa ja asentaa sitä Elisa Viihteen sovellusta uudestaan siihen telkkariin? Näin tehden siinä on varmasti se viimeisin versio käytössä. :) 

 Ja onhan tv:ssä viimeisin ohjelmistoversio asennettuna?


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1707 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021

Olitko @Rytkis ehtinyt jo tarkastamaan, että sulla on uusimmat päivitykset sekä telkkarissa, että Viihteen sovelluksessa? :)


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021

Oho, jäipä näköjään vastaamatta! @JJesseJ joo telkkaria on päivitelty. Poistin ja uudelleen asensin myös Viihteen sovelluksen ja silläkään ei ollut vaikutusta asiaan 🤔


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2358 kommenttia
  • Vastaus
  • 13. elokuuta 2021
Rytkis kirjoitti:

Oho, jäipä näköjään vastaamatta! @JJesseJ joo telkkaria on päivitelty. Poistin ja uudelleen asensin myös Viihteen sovelluksen ja silläkään ei ollut vaikutusta asiaan 🤔

Hyvä juttu, että tuon testasit! Kertoisitko tähän tarkemmat tiedot mitkä jaksot ovat kyseessä ja milloin ne ovat tulleet telkkarista (pvm, kellonaika), niin voidaan näistä viedä tietoja eteenpäin tutkittavaksi :slight_smile:


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 14. elokuuta 2021

@Keinotekoinen 

Tässä esimerkkinä listaus ohjelmasta Remontilla rahoiksi (The Block). Kohdalla "merk." tarkoitan sitä, mitä lukee tallenteen jaksokuvakkeen alla. Se on tässä selvästikin se, jonka perusteella jakso sijoitetaan tallennelistauksen erillisiin kausiosiohin. Se merkintä kuitenkin poikkeaa monesti itse jaksokuvauksesta, joka on mielestäni ollut paikkansa pitävä itse ohjelma sisällön kanssa.

Tämä ongelma esiintyy tosiaan vain tv-sovelluksessa. Jaksot löytyvät ja näkyvät normaalisti mobiilisovelluksella tabletilla ja puhelimella.

Kausi 14 -osiossa:
J31 puuttuu, löytyy kohdasta "muut jaksot"
J33 puuttuu, löytyy kohdasta "kausi 12"
J35 puuttuu kokonaan
J36 puuttuu, löytyy kohdasta "kausi 12"
J37 puuttuu, löytyy kohdasta "kausi 13"
J38 puuttuu kokonaan
J39 puuttuu kokonaan
J40 puuttuu, löytyy kohdasta "kausi 13"
J42 puuttuu, löytyy kohdasta "muut jaksot"
J43 puuttuu kokonaan
J46 puuttuu kokonaan
J47 puuttuu kokonaan
J49 puuttuu, löytyy kohdasta "kausi 9" 

Huom.
J48 (merk. K14-J46) 

Muut jaksot -osiossa:
K14-J42, 6.8. klo 02:00
K14-J31, 17.6. klo 18:00
Lisäksi tässä kansiossa 9. kauden jaksot 33-46/47 (pl. J41, joka löytyy kohdasta "kausi 9") 

Kausi 13 -osiossa:
K14-J17 (merk. K13-J2) 24.6. klo 01:55
K14-J14 (merk. K13-J22) 25.5. klo 03:20 (u)
K14-J22 (merk. K13-J26) 2.7. klo 01:50
K14-J27 (merk. K13-J30) 10.6. klo 18:00
K14-J28 (merk. K13-J33) 11.7. klo 02:15
K14-J37 (merk. K13-J53) 29.6. klo 18:00
K14-J40 (merk. K13-J54) 2.7. klo 18:00 

Kausi 12 -osiossa:
K14-J2 (merk. K12-J6) 4.5. klo 03:15 (u)
K14-J6 (merk. K12-J10) 11.5. klo 03:10 (u)
K14-J11 (merk. K12-J13) 19.5. klo 03:25 (u)
K14-J12 (merk. K12-J16) 19.5. klo 04:20 (u)
K14-J33 (merk. K12-J25) 22.6. klo 18:00
K14-J36 (merk. K12-J28) 25.6. klo 18:00 

Kausi 9 -osiossa:
K9-J41 (merk. K9-J2) 11.5. klo 10:00
K14-J49 (merk. K9-J3) 20.7. klo 17:00


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 14. elokuuta 2021

Tässä vielä havainnollistamaan pari kuvaa.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 6. marraskuuta 2021

Eipäs ole tämä vieläkään selvinnyt. Jännä jos ei kellään muulla ole tällaista ongelmaa ollut.


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2124 kommenttia
  • 6. marraskuuta 2021

Olipa kerran taas loistava paras vastaus :) Tai eihän tuo ole vastaus, vaan kommentti.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1477 kommenttia
  • 8. marraskuuta 2021

Pahoittelut tästä aiheutuvasta harmista, olemme välittäneet nämä kaikki esimerkit tutkintaan kyllä, näitä on vain haastavaa korjata. :confused:  Kiitos kärsivällisyydestä asian kanssa!