Hankin B715s-23c routerin jotta voisin hyödyntää CA modea, (4G+), omassa tapauksessa (800Mhz + 1800Mhz)
Tässä viikon aikana olen huomannut seuraavanlaisen ongelma
Elisan mastossa (Cell ID 740610) noin 00:00 -01:00 välillä 1800Mhz taajuus menee pois päältä virransäästöön?, tai ainakin sellaiseen moodiin että CA ei enää onnistu.
Aamulla Laite ei osaa yhdistää ollenkaan automaattisesti CA modeen (4G+) vaikka 1800Mhz taajuus nousee ylös.
Ainut tapa saada 4G+ takaisin on laitteen valikosta valita LTE-taajuusalue esim “AUTO” → “B3+B20” jotta yhteys muodostuu uudestaan. (lähinnä valitsee jotain että laite muodostaa yhteyden uudestaan)
Olen kokeillut pitää laitetta
“B3+B20” modessa, mutta aamulla ei osaa ottaa CA:ta käyttöön, olen kokeillut myös
“Auto” modea, joka ei myöskään osaa ottaa CA:ta automaattisesti käyttöön aamulla
ainut tapa on tosiaan manuaalisesti vaihtaa modea jolloin yhteys muodostuu uudestaan ettö CA tulee käyttöön.
Onkohan tämä B715 firmware bugi, vai jokin epäyhteensopivuus Elisan maston virransäästötilan päättymisen kanssa?
Laitteistoversio WL1B610FM05
Ohjelmistoversio 11.198.01.00.182
Verkkokäyttöliittymän versio 21.100.50.00.03
Laitteessa on kaksi ulkoista antennia talon katolla
Se että 1800Mhz taajuus pistetään virransäästö moodiin yöllä ei sinäänsä haittaa, mutta että se ei toimi automaattisesti aamulla on ongelma.
Tiedän että ratkaisu voisi olla pyytää Elisaa olla sammuttamatta ko. taajuutta, mutta yritän rajata vikaa, laitteen firmikseen vai onko mastossa jotain vikaa?
Syy miksi vaihdoin CA kykenevään laitteeseen on se perinteinen että (800Mhz taajuus alkaa olla niin tukossa että etätyöskentely ei oikein onnistu näin korona aikaan)