Skip to main content
Vastattu

Välityspalvelinongelma

  • 28. syyskuuta 2022
  • 8 kommenttia
  • 363 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+10
  • Älyniekka
  • 656 kommenttia

Nykyään tapahtuu päivittäin niin, että katsomani TV-kanava esim. 503 (katson ElisaViihteen kautta kanavia 501 jne.) pysähtyy ja samoin tietokone pysähtyy. Kun käyttää Windowsin verkon diagnostiikkaa, tulee vastaus, että “Windows ei pystynyt tunnistamaan tämän verkon välityspalvelinasetuksia automaattisesti”. Mistähän tällainen johtuu? Käytän Chrome-selainta ja Windows-versio on 10. Lisäksi minulla on käytössä Saunalahti Mobiililaajakaista 5G 300M. Modeemi näyttää täyttä signaalia eli 3/3. Tätä ongelmaa on alkanut olla viime aikoina; mitään ei ole omalta kohdaltani muuttunut. Löytyisikö tähän ärsyttävään ongelmaa joku ratkaisu? Ja kyllä, olen katkaissut modeemista virran.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Hanni

Kiitos kaikille vastanneille, seuraan tilannetta ja teen tarvittaessa häiriöilmoituksen.

 

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

  • 4635 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022

Olethan resetoinutkin sen modeemin.

Windowsista voit tarkistaa:

Asetuksista:

Verkko ja Internet /

Verkko ja jakamiskeskus / Verkko ja internet / Internet-asetukset.

Sitten: Yhteydet / Lähiverkon asetukset.

Poista ruksi (jos on) kohdasta: Käytä välityspalvelinta lähiverkossa,

Klikkaa: OK.

Käynnistä tietokone uudelleen.

Nimenomaan kohdasta: Käynnistä uudelleen.

 

 

 

 

 


Forum|alt.badge.img+10
  • Keskustelun aloittaja
  • Älyniekka
  • 656 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022

Kiitos vastauksesta Kimblez; en ole vielä resetoinut, teen sen. Ei ole ruksia kohdassa Käytä välityspalvelinta lähiverkossa.

 

 


  • 4635 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022
Hanni kirjoitti:

Kiitos vastauksesta Kimblez; en ole vielä resetoinut, teen sen. Ei ole ruksia kohdassa Käytä välityspalvelinta lähiverkossa.

 

 

Siinä samassa Lähiverkkolaatikossa ilmeisesti on ruksi

kohdassa: Automaattinen asetusten haku. ( Ainakin pitäisi)


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022

Nuo PC:n asetukset eivät kyllä liity digiboksin toimintaan. Jos samalla kertaa pysähtyy sekä TV-kanavien katselu, että PC:n nettiselaus, vika lienee nettiyhteyden toimivuudessa, eikä Windowsin verkkoasetuksissa. Kannattaa jättää häiriöilmoitus, jos sitä ei vielä ole tehty niin pääsemme tutkimaan asiaa.


Forum|alt.badge.img+10
  • Keskustelun aloittaja
  • Älyniekka
  • 656 kommenttia
  • 28. syyskuuta 2022

Kiitos sakarialanne, missähän tuo häiriöilmoitus jätetään? En löytänyt sellaista kohtaa Elisan sivuilta.

 


Sokrates
  • 6393 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022
Hanni kirjoitti:

Kiitos sakarialanne, missähän tuo häiriöilmoitus jätetään? En löytänyt sellaista kohtaa Elisan sivuilta.


https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/


  • 4635 kommenttia
  • 29. syyskuuta 2022

Edellä olevan yhteyslomakkeen lisäksi

voipi soitellakin:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Numerossa voi tehdä myös vika / häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)


Forum|alt.badge.img+10
  • Keskustelun aloittaja
  • Älyniekka
  • 656 kommenttia
  • Vastaus
  • 29. syyskuuta 2022

Kiitos kaikille vastanneille, seuraan tilannetta ja teen tarvittaessa häiriöilmoituksen.