Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.
Telian liittymällä laite on toiminut paremmin ( todennäköisesti siksi, että Telian masto on paljon lähempänä modeemia).
Mutta, laite ei hae tuota uusinta päivitystä automaattisesti, eikä itse modeemin käyttöliittymän kautta. Sanoo vaan että ei uusia päivityksiä.
Vaatiiko päivittäminen että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?
EDIT 27.3.2023 // lyhennetty otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Zagg
Sokrates kirjoitti:
Zagg kirjoitti:
Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.
hn että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?
Ei vaadi.
Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä päivittämään manuaalisesti. Laitteen toki pitää olla päällä.
PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.
En tiedä lisättiinkö manuaalisesti tai ei, mutta päivitys tuli viime yönä nätisti läpi. Ehkä hötkyilin vaan liikaa. Joka tapauksessa tämä kunnossa 👍
Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.
Telian liittymällä laite on toiminut paremmin ( todennäköisesti siksi, että Telian masto on paljon lähempänä modeemia).
Mutta, laite ei hae tuota uusinta päivitystä automaattisesti, eikä itse modeemin käyttöliittymän kautta. Sanoo vaan että ei uusia päivityksiä.
Vaatiiko päivittäminen että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?
Ei vaadi.
Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä päivittämään manuaalisesti. Laitteen toki pitää olla päällä.
PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.
Laitteelle (ZTE 5G CPE MC7010) päivitystä on tapahtumassa lähiaikoina. Niin kuin @Sokrates tuossa sanoikin, niin päivitys tulee tapahtumaan porrastetusti pienemmissä erissä. Kannattaa odotella rauhassa. 🙂
@Sokrates Ei muuten pidä paikkaansa aina tuo automaattinen päivitysasetus. Laitteen sarjanumero pitää olla syötetty operaattorin systeemiin eli itsellä löytyy Elisalta ostettu Zyxel VMG3925, niin ei saanut päivityksiä. Jostain syystä myyjä ei ollut muistanut/osannut lisätä heille oikein vaikka 24kk takuut löytyivät.
Vasta aikanaan yksi omayhteisön modeista lisäsi modeemin Elisan systeemiin ja rupesi päivityksiä löytymään laitteelle.
@Sokrates Ei muuten pidä paikkaansa aina tuo automaattinen päivitysasetus. Laitteen sarjanumero pitää olla syötetty operaattorin systeemiin eli itsellä löytyy Elisalta ostettu Zyxel VMG3925, niin ei saanut päivityksiä. Jostain syystä myyjä ei ollut muistanut/osannut lisätä heille oikein vaikka 24kk takuut löytyivät.
Vasta aikanaan yksi omayhteisön modeista lisäsi modeemin Elisan systeemiin ja rupesi päivityksiä löytymään laitteelle.
Juu tämä on kyllä tiedossa. Normaalisti kun ostat laitteen Elisalta , niin sen sarjanumero lisätään päivityspalvelimen tietokantaan. No ei se niin harvinaista ole , että elisalaiset välillä lipsuvat tästä.
Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.
hn että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?
Ei vaadi.
Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä päivittämään manuaalisesti. Laitteen toki pitää olla päällä.
PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.
En tiedä lisättiinkö manuaalisesti tai ei, mutta päivitys tuli viime yönä nätisti läpi. Ehkä hötkyilin vaan liikaa. Joka tapauksessa tämä kunnossa 👍
Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.
Telian liittymällä laite on toiminut paremmin ( todennäköisesti siksi, että Telian masto on paljon lähempänä modeemia).
Mutta, laite ei hae tuota uusinta päivitystä automaattisesti, eikä itse modeemin käyttöliittymän kautta. Sanoo vaan että ei uusia päivityksiä.
Vaatiiko päivittäminen että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?
Ei vaadi.
Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä päivittämään manuaalisesti. Laitteen toki pitää olla päällä.
PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.
Laitoin sarjanumeron yv:llä. Minulle sanottiin että ole yhteydessä asiakaspalveluun. Asiaa ei ymmärtääkseni modet hoida tääl.. joten mikä nyt meni minulla ohi? Vai onko jotenki asia muuttunut vai häh... ja silti parissakin ketjussa sanottu, että hoituisi viestillä... mutta ei minun kohdalla näköjään..
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.