Skip to main content
Vastattu

ZTE 5G CPE MC7010 helmikuu 2023 päivitys ei löydy

  • 16. helmikuuta 2023
  • 8 kommenttia
  • 859 katselukerrat

  • Avulias
  • 1 kommentti

Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.

Telian liittymällä laite on toiminut paremmin ( todennäköisesti siksi, että Telian masto on paljon lähempänä modeemia).

Mutta, laite ei hae tuota uusinta päivitystä automaattisesti, eikä itse modeemin käyttöliittymän kautta. Sanoo vaan että ei uusia päivityksiä.

 

Vaatiiko päivittäminen että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?

 

 

EDIT 27.3.2023 // lyhennetty otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Zagg

Sokrates kirjoitti:
Zagg kirjoitti:

Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.

hn että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?

 

Ei vaadi.

Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja  pyydä päivittämään manuaalisesti.  Laitteen toki pitää olla päällä.

PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.

En tiedä lisättiinkö manuaalisesti tai ei, mutta päivitys tuli viime yönä nätisti läpi. Ehkä hötkyilin vaan liikaa. Joka tapauksessa tämä kunnossa 👍

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

Sokrates
  • 6357 kommenttia
  • 16. helmikuuta 2023
Zagg kirjoitti:

Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.

Telian liittymällä laite on toiminut paremmin ( todennäköisesti siksi, että Telian masto on paljon lähempänä modeemia).

Mutta, laite ei hae tuota uusinta päivitystä automaattisesti, eikä itse modeemin käyttöliittymän kautta. Sanoo vaan että ei uusia päivityksiä.

 

Vaatiiko päivittäminen että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?

 

Ei vaadi.

Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja  pyydä päivittämään manuaalisesti.  Laitteen toki pitää olla päällä.

PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 563 kommenttia
  • 16. helmikuuta 2023

Laitteelle (ZTE 5G CPE MC7010) päivitystä on tapahtumassa lähiaikoina. Niin kuin @Sokrates  tuossa sanoikin, niin päivitys tulee tapahtumaan porrastetusti pienemmissä erissä. Kannattaa odotella rauhassa. 🙂


  • 434 kommenttia
  • 17. helmikuuta 2023

@Sokrates Ei muuten pidä paikkaansa aina tuo automaattinen päivitysasetus. Laitteen sarjanumero pitää olla syötetty operaattorin systeemiin eli itsellä löytyy Elisalta ostettu Zyxel VMG3925, niin ei saanut päivityksiä. Jostain syystä myyjä ei ollut muistanut/osannut lisätä heille oikein vaikka 24kk takuut löytyivät.  

 

Vasta aikanaan yksi omayhteisön modeista lisäsi modeemin Elisan systeemiin ja rupesi päivityksiä löytymään laitteelle.


Sokrates
  • 6357 kommenttia
  • 17. helmikuuta 2023
starfall kirjoitti:

@Sokrates Ei muuten pidä paikkaansa aina tuo automaattinen päivitysasetus. Laitteen sarjanumero pitää olla syötetty operaattorin systeemiin eli itsellä löytyy Elisalta ostettu Zyxel VMG3925, niin ei saanut päivityksiä. Jostain syystä myyjä ei ollut muistanut/osannut lisätä heille oikein vaikka 24kk takuut löytyivät.  

 

Vasta aikanaan yksi omayhteisön modeista lisäsi modeemin Elisan systeemiin ja rupesi päivityksiä löytymään laitteelle.

Juu tämä on kyllä tiedossa. Normaalisti kun ostat laitteen Elisalta , niin sen sarjanumero lisätään päivityspalvelimen tietokantaan. No ei se niin harvinaista ole , että elisalaiset välillä lipsuvat tästä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 1 kommentti
  • Vastaus
  • 17. helmikuuta 2023
Sokrates kirjoitti:
Zagg kirjoitti:

Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.

hn että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?

 

Ei vaadi.

Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja  pyydä päivittämään manuaalisesti.  Laitteen toki pitää olla päällä.

PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.

En tiedä lisättiinkö manuaalisesti tai ei, mutta päivitys tuli viime yönä nätisti läpi. Ehkä hötkyilin vaan liikaa. Joka tapauksessa tämä kunnossa 👍


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 26. maaliskuuta 2023

Piti vissiin tulla päivitys jo aikoja sitten mutta olen itse vielä B12 versiolla ja pätkii jonkun verran. Olisko mahdollsita saada päivitettyä?.

 

 

EDIT 27.3.2023 // siirretty täältä olemassaolevaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 


  • 4672 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2023
samu3150 kirjoitti:

Piti vissiin tulla päivitys jo aikoja sitten mutta olen itse vielä B12 versiolla ja pätkii jonkun verran. Olisko mahdollsita saada päivitettyä?.

Aiheesta tuolla ketjussa:

ZTE 5G CPE MC7010 Helmikuu 2023 päivitys ei löydy

Pari otetta:

“Päivitys tulee tapahtumaan porrastetusti pienemmissä erissä. Kannattaa odotella rauhassa”

“Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja  pyydä päivittämään manuaalisesti. 

Laitteen pitää  olla päällä.”

Lisää omaan profiiliisi varmuuden vuoksi ja vastaisuuden varalle asiakasnumerosi jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset

klikkaamalla sivun ylhäällä oikealla

nimimerkkipallukkaasi/Oma profiili

 

 

EDIT 27.3.2023 // siirretty täältä olemassaolevaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 6. huhtikuuta 2023
Sokrates kirjoitti:
Zagg kirjoitti:

Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.

Telian liittymällä laite on toiminut paremmin ( todennäköisesti siksi, että Telian masto on paljon lähempänä modeemia).

Mutta, laite ei hae tuota uusinta päivitystä automaattisesti, eikä itse modeemin käyttöliittymän kautta. Sanoo vaan että ei uusia päivityksiä.

 

Vaatiiko päivittäminen että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?

 

Ei vaadi.

Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja  pyydä päivittämään manuaalisesti.  Laitteen toki pitää olla päällä.

PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.

 

 

Laitoin sarjanumeron yv:llä. Minulle sanottiin että ole yhteydessä asiakaspalveluun. Asiaa ei ymmärtääkseni modet hoida tääl.. joten mikä nyt meni minulla ohi? Vai onko jotenki asia muuttunut vai häh... ja silti parissakin ketjussa sanottu, että hoituisi viestillä... mutta ei minun kohdalla näköjään..