Skip to main content
Vastattu

Laskut maksettu, silti perinnässä?


Onko kellään muulla käynyt niin että laskut on maksettu 21.10 siitä huolimatta ne on myt jälkiperinnässä ja kukaan ei ota asiasta vastuuta. 560 on minulle iso raha motä voisin asialle tehdä. Eli tällä hetkellä saan maksaa laskut kahteen kertaan. Tää harmittaa. Onko jollekkin käynyt niin.



EDIT 2.2.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki

Morjes @Huli77 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 👋🏼😊 

Onpa kurja kuulla, että laskutilanne on sotkussa. 😥 Jo kertaalleen maksetut laskut eivät toki lähde perintään, mutta useimmiten tällaisessa tilanteessa on kyse siitä, että auki on jokin muukin lasku tai useammat laskut, jolloin laskutilanne laahaa ja sitten ikävimmässä tapauksessa etenee perintäkierrossa. Jos perinnässä olevat laskut maksaa pois, perintä peruuntuu automaattisesti — toki perintätoimiston kanssa pitää sitten sopia perintäkuluista vielä erikseen. 

Tässä varmasti olisi paras, että asiakaspalvelu kurkkaisi laskutilanteen kertaalleen läpi ja käytäisiin rauhassa läpi koko laskutustilanne, että milloin on tullut maksuja perille ja milloin on sitten taas uusia laskuja muodostunut tai vanhoja laskuja jäänyt mahdollisesti välistä. 

Tähän nopein ja paras tapa selvittää asia olisi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, esimerkiksi jättämällä soittopyynnön täällä aiheella Asiakaspalvelu (muut), chattaamalla OmaElisan kautta, tai pistämällä yksityisviestiä someasiakaspalveluun joko Facebookissa tai Twitterissä. Voit myös halutessasi laittaa meille moderaattoreille viestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta kuten @Kimblez ehdotti, mutta pääsemme tätä kautta vastailemaan aika verkkaisesti, tyypillisesti kerta päivään arkisin, niin asia hoituisi muissa kanavissa paljon nopeammin. 🙂 

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

  • 4334 kommenttia
  • 2. helmikuuta 2023

 

Laita yksityisviestiä:

@OmaYhteisö-tiimi: lle

Lisää omaan profiiliisi asiakasnumero jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset klikkaamalla

nimimerkkipallukkaasi sivun oikealla ylhäällä/Oma profiili

Tutustu OmaYhteisö-tiimiin

“Moderaattorit ovat Elisan henkilökuntaa, joilta taipuu sekä kinkkisimmät laskutusmysteerit että teknisemmätkin haasteet.”

Eiköhän selviä, mistä kiikastaa.

 


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1572 kommenttia
  • Vastaus
  • 2. helmikuuta 2023

Morjes @Huli77 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 👋🏼😊 

Onpa kurja kuulla, että laskutilanne on sotkussa. 😥 Jo kertaalleen maksetut laskut eivät toki lähde perintään, mutta useimmiten tällaisessa tilanteessa on kyse siitä, että auki on jokin muukin lasku tai useammat laskut, jolloin laskutilanne laahaa ja sitten ikävimmässä tapauksessa etenee perintäkierrossa. Jos perinnässä olevat laskut maksaa pois, perintä peruuntuu automaattisesti — toki perintätoimiston kanssa pitää sitten sopia perintäkuluista vielä erikseen. 

Tässä varmasti olisi paras, että asiakaspalvelu kurkkaisi laskutilanteen kertaalleen läpi ja käytäisiin rauhassa läpi koko laskutustilanne, että milloin on tullut maksuja perille ja milloin on sitten taas uusia laskuja muodostunut tai vanhoja laskuja jäänyt mahdollisesti välistä. 

Tähän nopein ja paras tapa selvittää asia olisi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, esimerkiksi jättämällä soittopyynnön täällä aiheella Asiakaspalvelu (muut), chattaamalla OmaElisan kautta, tai pistämällä yksityisviestiä someasiakaspalveluun joko Facebookissa tai Twitterissä. Voit myös halutessasi laittaa meille moderaattoreille viestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta kuten @Kimblez ehdotti, mutta pääsemme tätä kautta vastailemaan aika verkkaisesti, tyypillisesti kerta päivään arkisin, niin asia hoituisi muissa kanavissa paljon nopeammin. 🙂 


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 2. helmikuuta 2023

🐷


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 2. helmikuuta 2023
Kimblez kirjoitti:

 

Laita yksityisviestiä:

@OmaYhteisö-tiimi: lle

Lisää omaan profiiliisi asiakasnumero jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset klikkaamalla

nimimerkkipallukkaasi sivun oikealla ylhäällä/Oma profiili

Tutustu OmaYhteisö-tiimiin

“Moderaattorit ovat Elisan henkilökuntaa, joilta taipuu sekä kinkkisimmät laskutusmysteerit että teknisemmätkin haasteet.”

Eiköhän selviä, mistä kiikastaa.

 

Näin toivotaan🥰