Usein parjattu Elisa

  • 3 March 2023
  • 9 kommenttia
  • 572 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

😎 Aloitin hymysuin ja lopetankin. 😊

Tällä palstalla ei useinkaan ole Elisaa kiitelty. Syynä saattaa ollakin ettei ole muuta syytä palstaa tutkimaan kuin “olisiko jollain muulla sama ongelma kuin mulla” tai joku Elisan aspojen moka tjsp..

Mulla Elisan kanssa on kaikki mennyt hyvin. Tosin kun välillä on ollut ongelmia jossakin, se onkin ollut omien korvien välissä tai kuten viimeksi nykyosoitteeseen muuttaessani vain talon pitkään huoltamatta olleen kaapelivahvarin syytä (talossa ei ollut kaapelimodeemikäyttäjiä asentajan mukaan lisäkseni muita. ÄlyTV näkyi kuitenkin hyvin hela tiden.). Sen kävi asentajaguru hoitamassa.

Tietotekniikkaan ja kaikkeen siihen liittyvään jo varhain kiinnostuneena/perehtyneenä olen ollutkin eräänlaisessa erityisasemassa. Kuitenkin säälittää Elisan aspat, joillei kai useinkaan ole muuta käytettävissään kuin mahdollinen oma kokemus (usein erittäin hyvä) ja se, mitä työnantaja pyhyydessään on ehkä markkinointi ja muussa mielessä heille kertonut.

Joka tapauksessa: KIITOS ELISA, ETTÄ OLET OLEMASSA JA AUTAT MEITÄ KÄYTTÄJIÄ

PS. Käyttäjissä on hyvinkin usein Elisan aspoja viisaampia/tietävämpiä käyttäjiä, joten saattaisi olla hyvä yrittää sekin tietotaso luodata.


9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kiitos @Skogis palautteesta, tätä oli mukava lukea! 🙂

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

😐 Sarjasta tekevälle sattuu oli tämänpäiväinen vikailmoitukseni Elisalle: Ei toiminut TV (eikä Internet) myöskään naapureilla. Sen vuoksi soitin Elisalle. Vikailmoitus taisi mennä perille, koska puheluni vaihtui odotukselle ja kuuntelin siinä useita biisejä (ilmaiseksi?) kunnes lopetin puhelun.

Odotusaikana yhteydet palasivat. En siis saanut selville (ainakaan sen puhelun aikana), mistä totaalinen vikamme johtui; ehkä myöhemmin, kun 380-kanavan Elisa infoa päivitetään… Tai jospa elisa.fi/hairiotiedotteet-osoitteessa olisi maininta - “Suap nähä...”. (Viimeinen on kuulemma Saabin uusin malli - savolaisittain.) 🙁

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

kuuntelin siinä useita biisejä (ilmaiseksi?)

Ei, Elisan musiikkipalvelun käyttö maksaa kotimaasta noin 0,10 – 0,20 €/min.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

🤓 Kiitän @irritus tiedosta. Spotify taitaa tulla Premiuminakin halvemmaksi, joten tarvittaessa käytän sitä - ei ole vielä ollut tarvetta. Aiemmin oli, mutta välittämättä ajoittaisista mainoksista kuuntelin entisenä mm. muusikkona mm. Kari Tapiota ilmaiseksi Spotify'sta... 😎

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

Täytyy ottaa Elisan kehut takaisin. Unohdin Joensuussa(kin) Elisalla olevan monopoliaseman kiinteissä kuituyhteyksissä. Kaapelimodeemiasiakkaana ja äskettäin muuttaneena jouduin Elisan mielivaltaisen hinnoittelun kohteeksi; taloyhtiöllä ei ollut sopimusta operaattorin kanssa. Melkein samaan hintaan (+5 €) sain kuitenkin Viihde Premiumin riesakseni; ennen toimin hienosti Mini Viihteellä ilman määräaikaista sopparia.

Talouteni sieti tuonkin - mutta kun kysymäni tarjouksen perusteella tilasin 300/20 Mbps L-kaapelimodeemiyhteyden, sainkin 150/10 M-yhteyden. Maksu oli silti laskun mukaan sama kuin tarjottu L-yhteyden hinta. Prosessi on Elisan kanssa vielä kesken - alku ei näytä kyllä lupaavalta.

Tarjous ja lähes samanaikainen tilaukseni oli14.02.2023.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

PS. Elisan kaapelistandardi on vieläkin tuo vanhahtava DOCSIS 3.0. Samaa vanhuutta potevat Elisan tarjoamat kaapelimodeemit - ei silti kaipa useimmille ne riittävät. Itsellenikin riittäisi, mutta myös haluni katsoa/tallentaa silloin tällöin läppärilläni Fritzbox 6660 tarjoaa LANGATTOMASTI DVB-C:n kaikille laitteilleni. DVBViever Pro ja ProDVB näyttivät pyytämättä kaikki neljä Fritz’in virtuaalilaitetta - ilman mitään kommervenkkejä kuten DUMMY-keinokuorma läppärin HDMI-liitännässä tai käyttäen Windows’in virrankäyttösuunnitelmaa tai peilaten samanaikaisesti läppärin kuvaa televisioon tai... (Käytän aina parasta saatavilla olevaa resoluutiota ja ilmaiskanavia). Hauppauge’n WinTV-sovellus ei kykene näyttämään HD:nä kuin nimikkolaitteensa kuvaa; senkin Windowsin tehokkaimmalla virrankäyttövaihtoehdolla. Katselua varten tehty Fritz’in känny/tablettisovelluskin toimi muuten ok, mutta tekstitykset levisivät laitteiden ruudulla lukemattomiksi.

TV’tä en (vielä) ole valjastanut Fritz’istä saatavan m8u-tiedoston avulla langattomaksi - ehkä myöhemmin, mutta tarvettahan sille ei ole - on tuota mediaa paljon enemmän kuin riittävästi tarjolla. Kiitos Elisan - jossain määrin...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

Unohdin: 4K-Chromecastin avulla katselen kokeilun vuoksi televisiota langattomasti. En viitsi enää “reistata” mitään m3u-soittolistojen kanssa - ellen sitten vain kokeilun halusta - ; jokseenkin mulle alkaa riittää ...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

Voihan - sanonko mikä, kun meninkin kehumaan Elisaa tällä palstalla. Kulunut kesä 2023 opetti minut kantapään ja muunkin kautta olemaan luottamatta/uskomatta enää mihinkään - ainakaan operaattorin asiakaspalveluun. En yhtään ihmettele sitä lukemattomien ongelmien määrää, mitä yhteiso.elisa.fi - palstalla(kin) on esitetty.

Viimeksi laitoin Elisan asiakaspalveluun 6:n numeroidun kysymyksen s-postiviestin - sain päivien kuluttua vastauksen: 6:sta yhteen kysymykseen oli vastattu ja siihenkin lyhyesti kautta rantain. Lopuksi vielä tuo suurimman osan vastaustilasta vienyt "Kerro kuinka onnistuin tänään?". Arvatkaa kerroinko (taas)?

Kysymykseni olivat nähdäkseni asiantuntemuksella laadittuja ja yksiselitteisesti esitettyjä.

Olen aiemmin purnannut, kun ongelman jatkuessa ja vikailmoitusnumeronkin saaneena tai s-postin "Replay/Vastaa"-toimintoa käyttäneenä, asiakaspalvelija aina vaihtuu kenenkään hoitamatta mitään loppuun asti saati mihinkään ratkaisuun - ellei sitten oteta huomioon virheellisiä kirjauksia "Asia ratkaistu esim. asentajan toimesta". (Mitään ratkaisua EI kuitenkaan ole.)

Asiakas saa ratkoa ongelmaansa omillaan ja siten päätyä huonompaan tai mikä parasta jopa parempaan ratkaisuun kuin joku aspa. Tästä palvelijan vaihtumisesta ongelman jatkuessa napisinkin eräälle aspalle saadessani Elisalta harvinaisen soiton ja hän sanoikin: "Näin me toimimme". Mikäs siinä sitten …

OK! Mulle riitti - nyt vain mahdollisuuksien mukaan karsimaan ns. palveluja.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Voihan - sanonko mikä, kun meninkin kehumaan Elisaa tällä palstalla. Kulunut kesä 2023 opetti minut kantapään ja muunkin kautta olemaan luottamatta/uskomatta enää mihinkään - ainakaan operaattorin asiakaspalveluun. En yhtään ihmettele sitä lukemattomien ongelmien määrää, mitä yhteiso.elisa.fi - palstalla(kin) on esitetty.

Viimeksi laitoin Elisan asiakaspalveluun 6:n numeroidun kysymyksen s-postiviestin - sain päivien kuluttua vastauksen: 6:sta yhteen kysymykseen oli vastattu ja siihenkin lyhyesti kautta rantain. Lopuksi vielä tuo suurimman osan vastaustilasta vienyt "Kerro kuinka onnistuin tänään?". Arvatkaa kerroinko (taas)?

Kysymykseni olivat nähdäkseni asiantuntemuksella laadittuja ja yksiselitteisesti esitettyjä.

Olen aiemmin purnannut, kun ongelman jatkuessa ja vikailmoitusnumeronkin saaneena tai s-postin "Replay/Vastaa"-toimintoa käyttäneenä, asiakaspalvelija aina vaihtuu kenenkään hoitamatta mitään loppuun asti saati mihinkään ratkaisuun - ellei sitten oteta huomioon virheellisiä kirjauksia "Asia ratkaistu esim. asentajan toimesta". (Mitään ratkaisua EI kuitenkaan ole.)

Asiakas saa ratkoa ongelmaansa omillaan ja siten päätyä huonompaan tai mikä parasta jopa parempaan ratkaisuun kuin joku aspa. Tästä palvelijan vaihtumisesta ongelman jatkuessa napisinkin eräälle aspalle saadessani Elisalta harvinaisen soiton ja hän sanoikin: "Näin me toimimme". Mikäs siinä sitten …

OK! Mulle riitti - nyt vain mahdollisuuksien mukaan karsimaan ns. palveluja.

Ikävä kuulla. 😥 Hyvä, että olet jättänyt palautetta näistä asioista! 👍 Kiinnostaisi tietää millaisia ongelmia on ollut mihin asiakaspalvelu ei ole osannut apua antaa?

Osallistu keskusteluun