Skip to main content
KUUKAUDEN ASIAKASVINKKI

✅OmaYhteisön kuukauden asiakasvinkki - kesä 2025

  • August 4, 2025
  • 0 kommenttia
  • 619 katselukerrat
✅OmaYhteisön kuukauden asiakasvinkki - kesä 2025
Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön yhteisömanageri

OmaYhteisön kuukausivinkki on julkaisujen sarja, johon keräämme menneen kuukauden parhaan asiakasvinkin. OmaYhteisössä jäsenten toisilleen jakamat vinkit ovat koko OmaYhteisön suola! 💥

 

OmaYhteisön kesän 2025 asiakasvinkkinä ajattelin nostaa tällä kertaa roamingiin, eli ulkomaan verkkovierailuun liittyvän ketjun. Olen itse ollut aika monta vuotta operaattorialalla töissä ja tämä sisälsi itsellenikin uutta tietoa 👀


Ketjussa @Pekka1992 kertoo, että hänellä ei toimi mobiilidata ulkomailla lainkaan. Alkuun ​@Kimblez neuvoo ensin lukemaan ohjeet tilanteeseen “Reissuun lähdössä”-ohjeestamme. ​

@juhanski  täydensi, että puhelimen omista asetuksista kannattaa tarkistaa, että dataroaming / dataverkkovierailu on kytketty päälle. ​@Porkkana kommentoi myös, että OmaElisasta on syytä myös tarkistaa, onko ulkomaan datakäyttö sallittu. 

 Myöhemmin ​@Kimblez vinkkasi myös, että joskus näissä voi auttaa puhelimen sammuttaminen, SIM-kortin pois ottaminen ja 5-10 minuutin jälkeen SIM-kortin lisääminen ja puhelimen uudelleen käynnistys.

Lopuksi myös ​@ilponen täydensi keskustelua kertomalla, että joskus nämä tilanteet voivat vaatia verkkoasetusten nollaamisen puhelinlaitteesta. 

iPhonessa se tapahtuu reittiä: 
Asetukset > Yleiset > Siirrä tai nollaa > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset.

Androideissa polku on:
Järjestelmä > Yleinen hallinta tai Lisämääritykset > Palautusvaihtoehdot > Nollaa tai Varmuuskopiointi ja nollaus > Nollaa verkkoasetukset tai  Palauta matkapuhelinverkon asetukset

Tarkemman ohjeet löydät sivuiltamme ohjeesta "Nollaa puhelimen verkkoasetukset".

Koko ketjun voit lukea täältä:

 

Kiitos kaikille osanottajille ja toivottavasti vinkeistä on apua!