Skip to main content
Vastaus

5G yhteyden päällä ollessa puhelut ei toimi

  • December 27, 2024
  • 3 kommenttia
  • 293 katselukerrat

Hei,

Mitenhän lähtisi selvittelemään Samsung A53 ongelmaa 5G:n kanssa. Jos asetuksissa on verkkotilassa vaihtoehto, jossa mukana 5G en voi soittaa eikä minulle voi soittaa?

Ongelma alkoi viimeisimmän päivityksen jälkeen, toki viiveellä. 

4G verkossa pelaa, kuin unelma. En keksi itse muuta, kuin että ohjelmistopäivitys on jotain sotkenut. Muilla perheenjäsenillä toimii normaalisti. 

Olisiko antaa vinkkiä mitä asetuksia voisi katsoa tms. Luuri toki jo pari vuotta vanha, mutta tähän saakka toiminut hyvin.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ilponen

Taitaa olla tuosta ohjelmistoversiosta johtuva jos sen päivityksen jälkeen alko. 🤔 Voit testata vaikka SIM-korttia varuilta toiseen puhelimeen ja kattoo onko samaa ongelmaa. Jos ei, niin on ainakin sitten liittymän osuus rajattu pois ja tietää että johtuuko laitteesta. 

3 kommenttia

  • December 27, 2024

Hei,

Mitenhän lähtisi selvittelemään Samsung A53 ongelmaa 5G:n kanssa. Jos asetuksissa on verkkotilassa vaihtoehto, jossa mukana 5G en voi soittaa eikä minulle voi soittaa?

Ongelma alkoi viimeisimmän päivityksen jälkeen, toki viiveellä. 

4G verkossa pelaa, kuin unelma. En keksi itse muuta, kuin että ohjelmistopäivitys on jotain sotkenut. Muilla perheenjäsenillä toimii normaalisti. 

Olisiko antaa vinkkiä mitä asetuksia voisi katsoa tms. Luuri toki jo pari vuotta vanha, mutta tähän saakka toiminut hyvin.

Puhelin on varmaan ainakin käynnistetty uudelleen.

Voisi kysäistä Samsung -tuesta, niin voi selvitä:

https://www.samsung.com/fi/support/contact/#contactinfo

On Live Chatti:

Ma–pe | 8.00–20.00
La–su | 10:00 - 15:00

Whattsappikin


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • December 27, 2024

Muilla perheenjäsenillä toimii normaalisti.

Onko heillä sama puhelinmalli ja sama liittymätyyppi?

VoLTE- ja VoNR-puheluiden toimivuus on operaattori-, liittymätyyppi- ja puhelinkohtaista.

Mikäli puhelimesi ei tue VoNR-puheluita juuri sinun käyttämälläsi liittymätyypillä ja sinulla on niin kutsuttu ”5G+”, eli itsenäinen SA-liittymä, ongelma voi olla, ettei puhelin vaihda 5G-verkosta 4G- tai 2G-verkkoon puheluita varten.

Jos perheenjäsenillä on vanhat niin kutsutut ”5G”-liittymät, eli 4G/5G hybridi NSA, niin heidän liittymänsä todennäköisesti hoitavat puhelut 4G-verkossa.


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • December 31, 2024

Taitaa olla tuosta ohjelmistoversiosta johtuva jos sen päivityksen jälkeen alko. 🤔 Voit testata vaikka SIM-korttia varuilta toiseen puhelimeen ja kattoo onko samaa ongelmaa. Jos ei, niin on ainakin sitten liittymän osuus rajattu pois ja tietää että johtuuko laitteesta.