Skip to main content
Kiinnitetty keskusteluF.A.Q.

Google Pixel -tuotteiden virallinen tiedotus- ja odotusketju

Google Pixel -tuotteiden virallinen tiedotus- ja odotusketju
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

  • Tulokas
  • 17. syyskuuta 2024
KisuArttu kirjoitti:

Hep, tänä iltana kilahti tekstiviestillä ja Matkahuollon äppiin lähetystunnus, 9 Pro 256Gt Porcelain. Myös omaelisan puolella puhelin siirtyi tilausten puolelta omiin laitteisiin. Tilauspäivä oli 28.8.

Jaa, meikä tilasi saman puhelimen, mutta värissä rosequartz heti julkaisupäivänä muutama minuutti julkaisukellonajan jälkeen, mutta eipä ole tullut mitään vahvistusta toimituksesta. Toivottavasti toimittavat puhelimet tilausjärjestyksessä. Tiedotus on kyllä ollut ihan luokatonta Elisan suunnalta, ois ollu tosi kiva, että ennakkotilaajille ois edes viikoittain tullut joku tekstari, että miten tilaus etenee..


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 18. syyskuuta 2024
MeeriK kirjoitti:
KisuArttu kirjoitti:

Hep, tänä iltana kilahti tekstiviestillä ja Matkahuollon äppiin lähetystunnus, 9 Pro 256Gt Porcelain. Myös omaelisan puolella puhelin siirtyi tilausten puolelta omiin laitteisiin. Tilauspäivä oli 28.8.

Jaa, meikä tilasi saman puhelimen, mutta värissä rosequartz heti julkaisupäivänä muutama minuutti julkaisukellonajan jälkeen, mutta eipä ole tullut mitään vahvistusta toimituksesta. Toivottavasti toimittavat puhelimet tilausjärjestyksessä. Tiedotus on kyllä ollut ihan luokatonta Elisan suunnalta, ois ollu tosi kiva, että ennakkotilaajille ois edes viikoittain tullut joku tekstari, että miten tilaus etenee..

OmaElisan kautta on helppo seurata tilauksen tilaa, joten mitä siellä lukee tilausten seurannassa? 😊


  • Keskustelija
  • 18. syyskuuta 2024
Burnett kirjoitti:
MeeriK kirjoitti:
KisuArttu kirjoitti:

Hep, tänä iltana kilahti tekstiviestillä ja Matkahuollon äppiin lähetystunnus, 9 Pro 256Gt Porcelain. Myös omaelisan puolella puhelin siirtyi tilausten puolelta omiin laitteisiin. Tilauspäivä oli 28.8.

Jaa, meikä tilasi saman puhelimen, mutta värissä rosequartz heti julkaisupäivänä muutama minuutti julkaisukellonajan jälkeen, mutta eipä ole tullut mitään vahvistusta toimituksesta. Toivottavasti toimittavat puhelimet tilausjärjestyksessä. Tiedotus on kyllä ollut ihan luokatonta Elisan suunnalta, ois ollu tosi kiva, että ennakkotilaajille ois edes viikoittain tullut joku tekstari, että miten tilaus etenee..

OmaElisan kautta on helppo seurata tilauksen tilaa, joten mitä siellä lukee tilausten seurannassa? 😊

Samaa mieltä aloittajan kanssa! OmaElisa on jatkuvasti kertonut vain tilauksen tilaksi avoin, ja puhelimen ja kuoren kohdalla käsittelyssä. Tämä ei ole muuttunut pian kuukauteen mihinkään, eli sieltä ei näy tilauksen edistymistä lainkaan. Olisi kiva saada väliaikatietoja proaktiivisesti, ei eri lähteistä kaivaen.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 18. syyskuuta 2024
JenniJesper kirjoitti:
Burnett kirjoitti:
MeeriK kirjoitti:
KisuArttu kirjoitti:

Hep, tänä iltana kilahti tekstiviestillä ja Matkahuollon äppiin lähetystunnus, 9 Pro 256Gt Porcelain. Myös omaelisan puolella puhelin siirtyi tilausten puolelta omiin laitteisiin. Tilauspäivä oli 28.8.

Jaa, meikä tilasi saman puhelimen, mutta värissä rosequartz heti julkaisupäivänä muutama minuutti julkaisukellonajan jälkeen, mutta eipä ole tullut mitään vahvistusta toimituksesta. Toivottavasti toimittavat puhelimet tilausjärjestyksessä. Tiedotus on kyllä ollut ihan luokatonta Elisan suunnalta, ois ollu tosi kiva, että ennakkotilaajille ois edes viikoittain tullut joku tekstari, että miten tilaus etenee..

OmaElisan kautta on helppo seurata tilauksen tilaa, joten mitä siellä lukee tilausten seurannassa? 😊

Samaa mieltä aloittajan kanssa! OmaElisa on jatkuvasti kertonut vain tilauksen tilaksi avoin, ja puhelimen ja kuoren kohdalla käsittelyssä. Tämä ei ole muuttunut pian kuukauteen mihinkään, eli sieltä ei näy tilauksen edistymistä lainkaan. Olisi kiva saada väliaikatietoja proaktiivisesti, ei eri lähteistä kaivaen.

Tuon suosittelen tarkistuttamaan sitten. 🤔 Olethan yhteydessä jotain asiakaspalvelukanavaamme pitkin, niin saadaan tarkemmin katsottua tilaustasi. Löydät yhteydenottokanavamme täältä.


  • Keskustelija
  • 18. syyskuuta 2024

Miten saadaan käyttöön puhelimen ostajan etu YouTube premium 3kk maksutta? 


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 18. syyskuuta 2024

  • Tulokas
  • 18. syyskuuta 2024

When will the delivery of "pixel 9 pro 256GB hazel” start?! 


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 18. syyskuuta 2024
Nima.fm kirjoitti:

When will the delivery of "pixel 9 pro 256GB hazel” start?! 

It has started and have been on going. 🤔 Have you checked your order status from OmaElisa?


  • Tulokas
  • 18. syyskuuta 2024
Burnett kirjoitti:
Nima.fm kirjoitti:

When will the delivery of "pixel 9 pro 256GB hazel” start?! 

It has started and have been on going. 🤔 Have you checked your order status from OmaElisa?

It still says “waiting for products"

 


  • Tulokas
  • 18. syyskuuta 2024
Burnett kirjoitti:
MeeriK kirjoitti:
KisuArttu kirjoitti:

Hep, tänä iltana kilahti tekstiviestillä ja Matkahuollon äppiin lähetystunnus, 9 Pro 256Gt Porcelain. Myös omaelisan puolella puhelin siirtyi tilausten puolelta omiin laitteisiin. Tilauspäivä oli 28.8.

Jaa, meikä tilasi saman puhelimen, mutta värissä rosequartz heti julkaisupäivänä muutama minuutti julkaisukellonajan jälkeen, mutta eipä ole tullut mitään vahvistusta toimituksesta. Toivottavasti toimittavat puhelimet tilausjärjestyksessä. Tiedotus on kyllä ollut ihan luokatonta Elisan suunnalta, ois ollu tosi kiva, että ennakkotilaajille ois edes viikoittain tullut joku tekstari, että miten tilaus etenee..

OmaElisan kautta on helppo seurata tilauksen tilaa, joten mitä siellä lukee tilausten seurannassa? 😊

Lukee vain "Odottaa tuotteita". Olevinaan kolmen päivän sisällä pitäisi väliaikatietoa tulla,mutta eipä ole kuulunut.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 19. syyskuuta 2024

Kyllä sieltä piakkoin tulee ilmoitus, kun tuotteet ovat jo matkalla.


  • Tulokas
  • 19. syyskuuta 2024
MeeriK kirjoitti:
Burnett kirjoitti:
MeeriK kirjoitti:
KisuArttu kirjoitti:

Hep, tänä iltana kilahti tekstiviestillä ja Matkahuollon äppiin lähetystunnus, 9 Pro 256Gt Porcelain. Myös omaelisan puolella puhelin siirtyi tilausten puolelta omiin laitteisiin. Tilauspäivä oli 28.8.

Jaa, meikä tilasi saman puhelimen, mutta värissä rosequartz heti julkaisupäivänä muutama minuutti julkaisukellonajan jälkeen, mutta eipä ole tullut mitään vahvistusta toimituksesta. Toivottavasti toimittavat puhelimet tilausjärjestyksessä. Tiedotus on kyllä ollut ihan luokatonta Elisan suunnalta, ois ollu tosi kiva, että ennakkotilaajille ois edes viikoittain tullut joku tekstari, että miten tilaus etenee..

OmaElisan kautta on helppo seurata tilauksen tilaa, joten mitä siellä lukee tilausten seurannassa? 😊

Lukee vain "Odottaa tuotteita". Olevinaan kolmen päivän sisällä pitäisi väliaikatietoa tulla,mutta eipä ole kuulunut.

 

Itselläni sama puhelinmalli ja tilausaika. Asiakaspalvelusta kertoivat eilen tilauksen odottavan edelleen tuotteita kuten OmaElisassakin näkyy ja minulle tulevan kyllä ilmoitus kun puhelin on lähetetty. Eivät osanneet sanoa koska maahantuojalta puhelimia lähetettäväksi saavat.

 


OmaYhteisö-tiimi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+6

Hyvää Perjantai päivää Pixel yhteisö! 📱

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on toimitusjonoa,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua. Useammassa mallissa on valitettavasti viivettä, toivottavasti viimeistään viikolla 40 saisimme suurimman osan jonoista tyhjäksi.

 

Saatavuustaulukko 20.9.2024

 


  • Keskustelija
  • 20. syyskuuta 2024
OmaYhteisö-tiimi kirjoitti:

Hyvää Perjantai päivää Pixel yhteisö! 📱

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on toimitusjonoa,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua. Useammassa mallissa on valitettavasti viivettä, toivottavasti viimeistään viikolla 40 saisimme suurimman osan jonoista tyhjäksi.

 

Saatavuustaulukko 20.9.2024

 

Edellisen päivityksen mukaam 9 Pro 256G Hazel oli vanhin toimittamaton päivä 13.8 ja 38 (tällä) viikolla piti kattaa 100% jonosta.  Nyt tässä on 13.8 edelleen vanhin toimittamaton, mutta seuraava erä siirtynyt kahdella viikolla eteenpäin.  Ilmeisesti puhelimia ei siis ole saapunut viikolla 38 ja odotellaan nyt seuraavaksi ehkä saapuvan viikolla 40?   Kova oli odotus, että tällä viikolla olisi saapunut, mutta ilmeisesti nyt sitten toivotaan lokakuun alkupuolta..


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 20. syyskuuta 2024

Useammassa mallissa on ollut valitettavasti viivettä. Toivottavasti viikolla 40 tulis sit tuo myös toimitetuksi. 🙏


  • Tulokas
  • 20. syyskuuta 2024

Onko suojakuorien saatavuudesta Pixel Prolle tietoa tai arviota? Esim. Vivanco Anti Shock Suojakuori


  • Tulokas
  • 23. syyskuuta 2024
Jeriko kirjoitti:
MeeriK kirjoitti:
Burnett kirjoitti:
MeeriK kirjoitti:
KisuArttu kirjoitti:

Hep, tänä iltana kilahti tekstiviestillä ja Matkahuollon äppiin lähetystunnus, 9 Pro 256Gt Porcelain. Myös omaelisan puolella puhelin siirtyi tilausten puolelta omiin laitteisiin. Tilauspäivä oli 28.8.

Jaa, meikä tilasi saman puhelimen, mutta värissä rosequartz heti julkaisupäivänä muutama minuutti julkaisukellonajan jälkeen, mutta eipä ole tullut mitään vahvistusta toimituksesta. Toivottavasti toimittavat puhelimet tilausjärjestyksessä. Tiedotus on kyllä ollut ihan luokatonta Elisan suunnalta, ois ollu tosi kiva, että ennakkotilaajille ois edes viikoittain tullut joku tekstari, että miten tilaus etenee..

OmaElisan kautta on helppo seurata tilauksen tilaa, joten mitä siellä lukee tilausten seurannassa? 😊

Lukee vain "Odottaa tuotteita". Olevinaan kolmen päivän sisällä pitäisi väliaikatietoa tulla,mutta eipä ole kuulunut.

 

Itselläni sama puhelinmalli ja tilausaika. Asiakaspalvelusta kertoivat eilen tilauksen odottavan edelleen tuotteita kuten OmaElisassakin näkyy ja minulle tulevan kyllä ilmoitus kun puhelin on lähetetty. Eivät osanneet sanoa koska maahantuojalta puhelimia lähetettäväksi saavat.

 

Itsellä tuli ilmoitus, että postiin menossa, mutta toki Hazel värinä. 
Sinällään omituista kylläkin, että postin mukaan ei oo saapunut 5 päivässä postille vaan odotetaan sen saapumista..


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 23. syyskuuta 2024
jaketee kirjoitti:

Onko suojakuorien saatavuudesta Pixel Prolle tietoa tai arviota? Esim. Vivanco Anti Shock Suojakuori

Ei ole tarkemmin, mutta piakkoin pitäisi tulla lisää. 🤔


OmaYhteisö-tiimi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+6

Hyvää Torstai iltapäivää Pixel yhteisö 📱

 

Saatavuustilanne alkaa olemaan hyvä, ja ainoastaan kolmessa mallissa enää jonoa 😊

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista missä on toimitusjonoa,  arvio milloin saadaan jonoa tyhjennettyä, ja kuinka paljon se vaikuttaa jonoon. Esimerkiksi 100% vaikutus jonoon tarkoittaa, että tämänhetkinen tilausjono saadaan toimitettua.

Saatavuustaulukko 26.9.2024

 


  • Tulokas
  • 7. lokakuuta 2024

Sain Pixel 9 Pron viime viikolla, nyt ottamassa käyttöön. Aktivoin Youtube Premiumin tuolla hankitulla puhelimella, kamppistietojen mukaan tilauksen pitäisi olla ilmainen ekat 3 kuukautta. Ohje oli, että vaikka maksutiedot kysytään, veloitusta ei tapahdu. No, itselle tuli samantien kuitti 11,99€ veloituksesta. Mikähän tässä nyt on pielessä - step-by-step ohjeet voisivat olla jälleenmyyjän toimesta paikallaan.


Forum|alt.badge.img+3
  • Oppinut
  • 8. lokakuuta 2024

Puhelin lähettää tiedot Googlelle jopa 15 minuutin välein. Sähköposti osoitteet, paikannuksen, puhelu tiedot ym..

 


error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 8. lokakuuta 2024
Peqqs kirjoitti:

Sain Pixel 9 Pron viime viikolla, nyt ottamassa käyttöön. Aktivoin Youtube Premiumin tuolla hankitulla puhelimella, kamppistietojen mukaan tilauksen pitäisi olla ilmainen ekat 3 kuukautta. Ohje oli, että vaikka maksutiedot kysytään, veloitusta ei tapahdu. No, itselle tuli samantien kuitti 11,99€ veloituksesta. Mikähän tässä nyt on pielessä - step-by-step ohjeet voisivat olla jälleenmyyjän toimesta paikallaan.



Kannattaa olla Googleen yhteydessä, josta saavat tuon varmasti oikaistua. Täältä löytyy Google Pixeliin liittyen tukisivu ja tuolta sivulta alhaalta löytyy tuo “ota yhteyttä” osio.


  • Keskustelija
  • 17. lokakuuta 2024
error404 kirjoitti:
Peqqs kirjoitti:

Sain Pixel 9 Pron viime viikolla, nyt ottamassa käyttöön. Aktivoin Youtube Premiumin tuolla hankitulla puhelimella, kamppistietojen mukaan tilauksen pitäisi olla ilmainen ekat 3 kuukautta. Ohje oli, että vaikka maksutiedot kysytään, veloitusta ei tapahdu. No, itselle tuli samantien kuitti 11,99€ veloituksesta. Mikähän tässä nyt on pielessä - step-by-step ohjeet voisivat olla jälleenmyyjän toimesta paikallaan.



Kannattaa olla Googleen yhteydessä, josta saavat tuon varmasti oikaistua. Täältä löytyy Google Pixeliin liittyen tukisivu ja tuolta sivulta alhaalta löytyy tuo “ota yhteyttä” osio.

 

Olin yhteydessä ko. linkin kautta ja apua ei saatu. Siirsivät asian Youtuben asiakaspalveluun, josta odotan yhteydenottoa. Myöskään aiempaan kysymykseeni linkattu Elisan oma sivu ei vastaa kysymykseen, miten etu aktivoidaan.

 

Olisiko nyt mahdollista jonkun Elisalta selkokielellä vastata, miten ostoetu aktivoidaan? Ei linkkejä, vaan suora ratkaisu kun asia kuitenkin lukee selkeästi, että 3kk maksuton jakso tulee kaupanpäällisenä.


error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 17. lokakuuta 2024
JYT kirjoitti:
error404 kirjoitti:
Peqqs kirjoitti:

Sain Pixel 9 Pron viime viikolla, nyt ottamassa käyttöön. Aktivoin Youtube Premiumin tuolla hankitulla puhelimella, kamppistietojen mukaan tilauksen pitäisi olla ilmainen ekat 3 kuukautta. Ohje oli, että vaikka maksutiedot kysytään, veloitusta ei tapahdu. No, itselle tuli samantien kuitti 11,99€ veloituksesta. Mikähän tässä nyt on pielessä - step-by-step ohjeet voisivat olla jälleenmyyjän toimesta paikallaan.



Kannattaa olla Googleen yhteydessä, josta saavat tuon varmasti oikaistua. Täältä löytyy Google Pixeliin liittyen tukisivu ja tuolta sivulta alhaalta löytyy tuo “ota yhteyttä” osio.

 

Olin yhteydessä ko. linkin kautta ja apua ei saatu. Siirsivät asian Youtuben asiakaspalveluun, josta odotan yhteydenottoa. Myöskään aiempaan kysymykseeni linkattu Elisan oma sivu ei vastaa kysymykseen, miten etu aktivoidaan.

 

Olisiko nyt mahdollista jonkun Elisalta selkokielellä vastata, miten ostoetu aktivoidaan? Ei linkkejä, vaan suora ratkaisu kun asia kuitenkin lukee selkeästi, että 3kk maksuton jakso tulee kaupanpäällisenä.



Jos siirsivät Youtubelle asian, niin sieltä varmasti tullaan sitten vastaamaan kyllä 👍 Löysin tämmöisen ohjeen Youtuben edun aktivointiin liittyen. Eli suomeksi menisi näin:

  1. ​​​​​​​Avaa Youtuben sovellus ja kirjaudu tilillesi
  2. Mene profiiliisi, sieltä löytyisi “ostokset ja jäsenyydet” (löysin tämän itse hammasrattaan alta)
  3. Tämän osion alta löytyy “tarjouksia Youtubelta” jonka alta voimassaolevat tarjoukset olisi listattuna
  4. Valitse tarjous ja tee tilaus loppuun asti

 

 


  • Keskustelija
  • 17. lokakuuta 2024
error404 kirjoitti:
JYT kirjoitti:
error404 kirjoitti:
Peqqs kirjoitti:

Sain Pixel 9 Pron viime viikolla, nyt ottamassa käyttöön. Aktivoin Youtube Premiumin tuolla hankitulla puhelimella, kamppistietojen mukaan tilauksen pitäisi olla ilmainen ekat 3 kuukautta. Ohje oli, että vaikka maksutiedot kysytään, veloitusta ei tapahdu. No, itselle tuli samantien kuitti 11,99€ veloituksesta. Mikähän tässä nyt on pielessä - step-by-step ohjeet voisivat olla jälleenmyyjän toimesta paikallaan.



Kannattaa olla Googleen yhteydessä, josta saavat tuon varmasti oikaistua. Täältä löytyy Google Pixeliin liittyen tukisivu ja tuolta sivulta alhaalta löytyy tuo “ota yhteyttä” osio.

 

Olin yhteydessä ko. linkin kautta ja apua ei saatu. Siirsivät asian Youtuben asiakaspalveluun, josta odotan yhteydenottoa. Myöskään aiempaan kysymykseeni linkattu Elisan oma sivu ei vastaa kysymykseen, miten etu aktivoidaan.

 

Olisiko nyt mahdollista jonkun Elisalta selkokielellä vastata, miten ostoetu aktivoidaan? Ei linkkejä, vaan suora ratkaisu kun asia kuitenkin lukee selkeästi, että 3kk maksuton jakso tulee kaupanpäällisenä.



Jos siirsivät Youtubelle asian, niin sieltä varmasti tullaan sitten vastaamaan kyllä 👍 Löysin tämmöisen ohjeen Youtuben edun aktivointiin liittyen. Eli suomeksi menisi näin:

  1. Avaa Youtuben sovellus ja kirjaudu tilillesi
  2. Mene profiiliisi, sieltä löytyisi “ostokset ja jäsenyydet” (löysin tämän itse hammasrattaan alta)
  3. Tämän osion alta löytyy “tarjouksia Youtubelta” jonka alta voimassaolevat tarjoukset olisi listattuna
  4. Valitse tarjous ja tee tilaus loppuun asti

 

 

No, odotetaan vastaus. Em. ohje ei auta, koska ko. 3kk tarjousta ei tuolla ole listattuna - miksi, en tiedä.


Osallistu keskusteluun