Tämä on täysin järjetöntä, tilasin 3 kpl Samsung S21 Ultra 512Gb puhelinta, koska tuntui että tarjous oli kohtuullisen hintainen noin 1300,00 euroa kappaleelta. Otin maksuajaksi 3 vuotta korottomasti ja kuluttomasti kuten myyjä vakuutti. Kuinka ollakkaan minulle tuli sähköpostissa kolme kertaa 960,00 euron vakuusmaksulaskut, joista myyjä ei maininnut laisinkaan. Mitä minä maksan sitten seuraavat kolme vuotta ja milloin vakuusmaksu palautetaan. Olisin mieluummin ostanut suoraan käteisellä laitteet jos vain liikkeessä olisi sellaisia ollut, mutta eipä ollut. Minusta tällainen osamaksukauppa on täysin järjen vastaista jossa pyydetään vakuusmaksuksi lähes koko laitteen ostoarvo. Taitaapi olla viimeinen kerta kun teen Elisan kanssa kauppoja. Maksut olen aina maksanut ajallaan, luottotiedot on kunnossa, pitkä asiakassuhde Elisaan takana ja useita liittymiä ja viihdepaketti käytössä. Tunsin itseni todella petetyksi kaupassa koska se poikkesi kokonaan siitä mitä oli myyjän kanssa ollut puhe kuukausieristä. Sanallakaan ei mainittu koko vakuusmaksua. Tämä on todella törkeää asiakkaan aliarvioimista ja loukkaavaa koska ymmärsin, ettei Elisa anna mitään arvoa pitkälle asiakassuhteelle ja epäilee minua epärehelliseksi huijariksi. Haistakoon päivänkakkaran koko Elisan myyntiosasto. Kiitos, että pilasitte maineenne ja minun luottamukseni teidän palveluunne.
EDIT // Siivottu ulkoasua ja keskustelun otsikkoa OmaYhteisön pelisääntöjen mukaiseksi. -draakki 7.7.2021
Mikä ihmeen vakuusmaksu?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki
Hei ![]()
Äh, kurja kuulla että vakuusmaksut tulivat tässä tapauksessa ikävänä yllätyksenä
on aina hyvin yksilöllistä milloin vakuusmaksut määräytyvät ja minkä suuruisina, merkintä luottotiedoissa, epäselvyyksiä katuosoitteessa tai muissa asiakastiedoissa, tai esimerkiksi epätasainen maksuhistoria Elisalle ovat tyypillisimpiä syitä mistä vakuusmaksu määräytyy. Kuitenkin myös vaikka useamman kalliimman laitteen osto kerralla voi hälyttää automaatiolle että ostoksissa voisi olla mahdollisesti jotain epäilyttävää, ja haluammekin olla näissä asioissa tarkkana. Valitettavasti myyjä ei myyntitilanteessa suoraan näe muodostuuko vakuusmaksu vai ei koska luotonhallinnalliseen prosessiin voi mennä usein joistain tunneista päivään tai pariin riippuen siitä meneekö se automaatiolla vai manuaalisesti, mutta ymmärrän hyvin että jos ja kun vakuusmaksupyyntö sitten kilahtaa yllättäen sähköpostiin se voi olla ikäväkin yllätys. Tällaisessa tilanteessa voimme tottakai tapauskohtaisesti katsoa esimerkiksi maksuhistoriaa jne. Elisalle ja konsultoida luotonhallintaa asiassa ![]()
Kuukausimaksuja voi maksaa normaalisti sovitun maksuaikataulun mukaisesti jos ja kun vakuusmaksu(t) on maksettu. Vakuusmaksu voidaan asiakkaan pyynnöstä kohdistaa laitteen loppuerille kun laitteesta on puolet maksettu, tai se voidaan palauttaa kokonaisuudessaan asiakkaan tilille ja/tai asiakkaan pyynnöstä kohdistaa tuleville Elisan laskuille kun laite on maksettu kokonaan pois.
Katsoisimme mieluusti tilanteen vielä tarkemmin, pystyisitkö laittamaan meille yksityisviestiä profiilin
kiitos!
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
ELISAN TYÖNTEKIJÖIDEN KIRJAUTUMINEN KIRJAUDU TAI REKISTERÖIDY ELISA TUNNUKSELLA
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi

