Skip to main content
Vastattu

Miksi SIM-korttini ei toimi, mikä on vialla?


Hei, SIM-korttini ei toimi, mikä on vialla?

 

 

EDIT 10.7.2023 // muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Yevhenii kirjoitti:

Hei, SIM-korttini ei toimi, mikä on vialla?

Oletko aktivoinut OmaElisassa Sim- kortin/kokeillut toisessa

Sim- korttipaikassa, tai toisessa puhelimessa?

Tuolla ohjetta:

Uuden SIM-kortin tilaus ja käyttöönotto - Elisa

Sim- kortin aktivointi.OmaElisassa.

  1. Kirjaudu sisään OmaElisaan.
  2. Valitse liittymä, jolle uusi SIM-kortti aktivoidaan. Aktivoimaton kortti on käytettävissä mihin tahansa liittymään.
  3. Valitse SIM-kortti tai eSIM.
  4. Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti käyttöön.
  5. Kirjoita SIM-kortin numero -kenttiin SIM-kortista löytyvä 12-numeroinen* numerosarja.
  6. Klikkaa Aktivoi SIM-kortti (7,99 €)**. Aktivoinnin veloitus 7,99 € veloitetaan seuraavassa laskussa.

Tai jos Sim-kortti viallinen, niin tilaa

tai hae uusi myymälästä/myyntipisteestä:

​Liittymän omistajana tilaat uuden kortin helpoiten OmaElisasta ja saat sen suoraan postitse kotiisi pääsääntöisesti 2-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Voit halutessasi noutaa SIM-kortin Elisan myymälästä tai myyntipisteestä tai tilata kortin puhelimitse asiakaspalvelustamme.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

  • 4327 kommenttia
  • Vastaus
  • 8. heinäkuuta 2023
Yevhenii kirjoitti:

Hei, SIM-korttini ei toimi, mikä on vialla?

Oletko aktivoinut OmaElisassa Sim- kortin/kokeillut toisessa

Sim- korttipaikassa, tai toisessa puhelimessa?

Tuolla ohjetta:

Uuden SIM-kortin tilaus ja käyttöönotto - Elisa

Sim- kortin aktivointi.OmaElisassa.

  1. Kirjaudu sisään OmaElisaan.
  2. Valitse liittymä, jolle uusi SIM-kortti aktivoidaan. Aktivoimaton kortti on käytettävissä mihin tahansa liittymään.
  3. Valitse SIM-kortti tai eSIM.
  4. Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti käyttöön.
  5. Kirjoita SIM-kortin numero -kenttiin SIM-kortista löytyvä 12-numeroinen* numerosarja.
  6. Klikkaa Aktivoi SIM-kortti (7,99 €)**. Aktivoinnin veloitus 7,99 € veloitetaan seuraavassa laskussa.

Tai jos Sim-kortti viallinen, niin tilaa

tai hae uusi myymälästä/myyntipisteestä:

​Liittymän omistajana tilaat uuden kortin helpoiten OmaElisasta ja saat sen suoraan postitse kotiisi pääsääntöisesti 2-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Voit halutessasi noutaa SIM-kortin Elisan myymälästä tai myyntipisteestä tai tilata kortin puhelimitse asiakaspalvelustamme.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1572 kommenttia
  • 12. heinäkuuta 2023

Onpa kurja kuulla, että SIM-kortti ei nyt jostain syystä pelitä 😰 @Kimblez jakoikin jo todella kattavasti vinkkejä (kiitos!) mistä voisi kiikastaa, oliko näistä sinulle hyötyä ja ratkesiko ongelma? 

Oliko kyseessä niin kutsuttu postpaid-liittymä mikä laskutetaan kuukausittain ja mikä on rekisteröity nimiisi? Uusien postpaid-liittymien numerot alkavat 045- numeroilla. 

Vai onko kyseessä mahdollisesti prepaid-liittymän SIM-kortti? 🤔 Prepaidien liittymänumerot alkavat 046- numeroilla, ja niihin ladataan saldoa tai paketteja käytön mukaan. Prepaid-liittymät ovat anonyymeja, eli niitä ei ole rekisteröity käyttäjien nimiin. 

Elisan asiakaspalvelu pystyisi nopeiten tässä asiassa auttelemaan, jotta saadaan selville mistä SIM-kortin kanssa kiikastaa. 🔍 Jos haluat mieluummin selvittää asiaa täällä OmaYhteisössä, niin lisääthän siinä tapauksessa SIM-kortista löytyvän ICC- eli sarjanumeron, sekä siihen kytketyn liittymän liittymänumeron (alkaa todennäköisesti joko numeroilla 045- tai 046- ja numerosarja on 10 numeroa pitkä) OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin. Nämä tiedot näkyvät vain meille moderaattoreille. 🙂 Ethän jaa näitä tietoja täällä julkisen keskustelun puolella tietosuojasyistä. 👍🏼 

Ja vielä lopuksi tervetuloa @Yevhenii OmaYhteisöön omasta puolestani! 🥳


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 15. lokakuuta 2024

Prepeid liittymän sim kortti lopetti toimintansa, eli puhelin ei enää tunnista kortin olemassa oloa.  Liittymä kun ei ole rekisteröity, niin miten toimin että saan uuden kortin ja säilytettyä saman puhelinnumeron ?


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Supersankari
  • 4776 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024

Toivottavasti nykyisen korttisi PUK-koodi on edelleen talllella. Muussa tapauksessa joudut sanomaan hyvästit liittymällesi.

Uuden SIM-kortin tilaus ja käyttöönotto

Prepaid -liittymän SIM-kortin (tavallinen SIM) voit vaihtaa uuteen Elisan myymälässä. SIM-kortin vaihto Prepaid eSIMille ei ole mahdollinen.

Tarvitset vaihtoa varten:

  • Prepaid-liittymäsi numeron 
  • Prepaid-liittymäsi PUK–koodin, jonka löydät liittymäsi SIM-kortin kehyksestä.

Uuden SIM-kortin aktivoinnista veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun 8,99 €, joka maksetaan myymälässä.