Vastattu

Milloin Oneplus 7 pro 5G saa Android 11 päivityksen


Käyttäjätaso 1

Milloin Oneplus 7 pro 5G saa Android 11 päivityksen? Tiuhaan on tullut 10-paketteja, mutta milloin 11?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 14 June 2021, 14:09

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

45 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ainakin tämän sivun https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2021/06/04/android-11-paivitys mukaan tuolle OP 7Pro 5G:lle ois toi Android 11 betaversio nyt saatavilla. 
Valitettavasti tarkempaa tietoa ei ole :( 

Käyttäjätaso 1

kiitos. Tarkoitan kyllä ihan ns. virallista versiota, jonka saa kysymällä päivitykset verkosta.

Käyttäjätaso 1

Edelleenkään Android 11-versiota ei ole julkaistu. 

Edelleenkään Android 11-versiota ei ole julkaistu. 

Laitteen valmistaja vastaa päivityksistä. Esim OnePlus:n tukisivu kertoo seuraavaa:

  • Update to OxygenOS 11 version
  • Since this is the upgrade of Android 11 version with many new features, the upgrade time may be longer. Please wait for the completion of the upgrade

https://www.oneplus.com/global/support/softwareupgrade/details?code=PM1574156267635

Käyttäjätaso 1

Oneplussan oma Suomen tuen puhelinpalvelu kauppaa OnePlus 7 Pro 5G:hen OnePlus 7 Pro:n softapakettia ja väittää, että se on myös 5G-puhelimeen.

Excellence Center Pohjoisella Rautatiekadulla tietää toisin, että 5G-versiolle ei ole vielä Android 11 versiota.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ehkä liikaa bugeja, niin eivät vapauta sitä jakeluun. Ainakin 6t mallissa alkoi akku kulumaan A11 päivityksen jälkeen.

Tosiaan.

Itsekki ostin OnePlus 7 Pro mallin kolmisen viikkoa sitten, mutta olisi vain pitänyt pysyä poissa 5G mallista :D 

5G mallin päivitys on ilmeisesti ollut muillakin viimeaikoina mielessä mutta onko kenelläkään tietoa onko android 11 päivitystä tulossa?  Koskaan?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +11

Tämä 7 Pro 5G on erikoismalli joka myyty Elisa FI:llä ja EE UK:lla pelkästään ja epäilen että tulee jäämään päivityksettä huonossa tapauksessa. 

Käyttäjätaso 1

Eikös se brittioperaattori jo tuonut elokuussa 11-version ko. puhelimeen. Taitaa olla Elisa ainoa?

Hassua, että 5g-versio on lueteltu mallina, johon myös 12-versio tulisi. Onko niin että versio on mutta Elisalta ei ole hyväksyntää?

Sikäli harmillista, että valmistaja kertoo operaattorin olevan vastuussa päivityksen hyväksynnästä.

 

Minua ei tippaakaan kiinnosta kuka päivityksen toimittaa. Elisa möi himputin kalliin puhelimen, jonka piti olla premiumia perus 7 prohon verrattuna.

 

Olisiko liikaa pyydetty, että laitteen myynyt taho hoitaisi tämän inttämisen valmistajan kanssa. Lienee kohtuutonta, että merkittävän lisähinnan maksamalla jäi musta pekka kuluttajan käteen kun muujä ja valmistaja syyttelevät toisiaan...


 

EDIT 25.11.2021 // muokattu kirjoitusasua OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaiseksi -draakki

Käyttäjätaso 1

Oneplussan Suomen tuki vastasi versiotiedusteluun:

"OnePlus 7 pro 5G malli tuli ainoastaan Britannian markkinoille, ja tästä syystä sinun pitäisi olla heidän tukeen yhteydessä."

Ilmankos versiota ei kuulu, onkohan #Elisa unohtanut jotain muutakin kuin asiakkaansa?

Käyttäjätaso 7

Oneplussan Suomen tuki vastasi versiotiedusteluun:

"OnePlus 7 pro 5G malli tuli ainoastaan Britannian markkinoille, ja tästä syystä sinun pitäisi olla heidän tukeen yhteydessä."

Ilmankos versiota ei kuulu, onkohan #Elisa unohtanut jotain muutakin kuin asiakkaansa?

Päivitykset tulevat laitevalmistajalta suoraan eikä operaattorilla ole asian kanssa mitään tekemistä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Oneplussan Suomen tuki vastasi versiotiedusteluun:

"OnePlus 7 pro 5G malli tuli ainoastaan Britannian markkinoille, ja tästä syystä sinun pitäisi olla heidän tukeen yhteydessä."

Ilmankos versiota ei kuulu, onkohan #Elisa unohtanut jotain muutakin kuin asiakkaansa?

Ilmeisesti Oneplussan tuen muisti on aika huono, koska kyllä ihan Oneplus ja Elisa yhdessä toivat laitteen Suomen markkinoille. Heh heh.

Käyttäjätaso 1

On se vaan jännää, että laitevalmistajan edustaja kiistää, että laitteita olisi myyty Suomessa. Turha odottaa tänne päivitystäkään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tuossa Oneplussan foorumilla samaa asiaa ihmetellään: https://forums.oneplus.com/threads/oneplus-7-pro-5g-android-11-update.1406596/page-3

 

Eikä oikein kukaan tunnu tietävän, mikä on laitemallin kohtalo. Onko se vain sitten “unohdettu laite”, kuten jotkin ensimmäisen aallon ZTE 5G -puhelimet väistämättä ovat.

Mielestäni on kohtuutonta asiakkaan näkökulmasta, että laitteen valmistaja ja myyjä osoittavat toisiaan vuorollaan sormella, eikä päivitystä tule. Kukaan ei ota vastuuta tästä.

 

Elisa on tämän laitteen saattanut markkinoille. Sen verran pitää olla selkärankaa, että saa vaadittua valmistajalta luvatut päivitykset.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Mielestäni on kohtuutonta asiakkaan näkökulmasta, että laitteen valmistaja ja myyjä osoittavat toisiaan vuorollaan sormella, eikä päivitystä tule. Kukaan ei ota vastuuta tästä.

 

Elisa on tämän laitteen saattanut markkinoille. Sen verran pitää olla selkärankaa, että saa vaadittua valmistajalta luvatut päivitykset.

Tämä on näiden ensimmäisten pioneerilaitteiden haittapuoli. Kun tuodaan vauhdilla uutta tekniikkaa, ilmeisen rajattuja eriä markkinoille, niin niiden käyttäjät tuppaavat jäädä oman onnensa nojaan. Erittäin harmillinen juttu. Itse juuri tuosta syystä skippasin Oneplus 7 Pro 5G:n ja ostin Oneplus 8:in joka on ollut loistava luuri. Myös Pro-malli tuosta kasisarjasta on vallan mainio.

Mutta kyllä tuolle pitäisi päivitykset tulla, koska laite on ollut ihan yleisessä myynnissä. Todella harmillinen tapaus.

Käyttäjätaso 1

Oneplus support jatkaa:

 

Selvitän onko meillä mahdollista täältä saada tuon mallin päivitystietoja, koska tätä mallia ei ole tarkoitettu suomen markkinoille.

Oneplus support jatkaa:

 

Selvitän onko meillä mahdollista täältä saada tuon mallin päivitystietoja, koska tätä mallia ei ole tarkoitettu suomen markkinoille.

 

Jo on paksua tekstiä.

 

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000006122914.html

 

Tästä uutisesta lainattua:

 

OnePlus ei takaa toistaiseksi laitteen toimivuutta muiden operaattorien kuin Elisan 5g-verkossa.

 

– Olemme tehneet kattavat testaukset Elisan kanssa, ja tässä kohtaa voimme taata toimivuuden vain Elisan verkossa, Penttinen kommentoi.

Käyttäjätaso 7

Kyseinen OP:n malli on varustettu erillisellä modeemipiirillä eikä piirisarjaan integroidulla , joten olisiko siinä syy , että ohjelmistopäivitys viipyy?? Mahdollinen yhteensopivuusongelma???

No niin tai näin , niin laitevalmistaja ne päivitykset tekee , ei operaattori.

Kyseinen OP:n malli on varustettu erillisellä modeemipiirillä eikä piirisarjaan integroidulla , joten olisiko siinä syy , että ohjelmistopäivitys viipyy?? Mahdollinen yhteensopivuusongelma???

No niin tai näin , niin laitevalmistaja ne päivitykset tekee , ei operaattori.

 

Tämäpä on juurikin se asenne jonka takia näitä lupauksia ei tarvitse täyttää. Miksi minun tulisi olla kiinnostunut modeemeista ja piirisarjoista? Jos kerran on luvattu tuo päivitys, niin luulisi sen tulevan saataville.

 

Muutama viesti sitten taisin sanoa näin:

Mielestäni on kohtuutonta asiakkaan näkökulmasta, että laitteen valmistaja ja myyjä osoittavat toisiaan vuorollaan sormella, eikä päivitystä tule. Kukaan ei ota vastuuta tästä.

 

Elisa on tämän laitteen saattanut markkinoille. Sen verran pitää olla selkärankaa, että saa vaadittua valmistajalta luvatut päivitykset.

 

Nyt sen lisäksi, että laitteen valmistaja ei päivitystä toimita, elisa pesee kätensä ja syyttää valmistajaa on Sokrateen ja ilmeisesti monen muunkin mielestä “niin tai näin, ihan sama ei kiinnosta”. Eli nyt tulisi vaan hyväksyä tilanne ja hymyillä?

Käyttäjätaso 7

Kyseinen OP:n malli on varustettu erillisellä modeemipiirillä eikä piirisarjaan integroidulla , joten olisiko siinä syy , että ohjelmistopäivitys viipyy?? Mahdollinen yhteensopivuusongelma???

No niin tai näin , niin laitevalmistaja ne päivitykset tekee , ei operaattori.

 

Tämäpä on juurikin se asenne jonka takia näitä lupauksia ei tarvitse täyttää. Miksi minun tulisi olla kiinnostunut modeemeista ja piirisarjoista? Jos kerran on luvattu tuo päivitys, niin luulisi sen tulevan saataville.

 

Muutama viesti sitten taisin sanoa näin:

Mielestäni on kohtuutonta asiakkaan näkökulmasta, että laitteen valmistaja ja myyjä osoittavat toisiaan vuorollaan sormella, eikä päivitystä tule. Kukaan ei ota vastuuta tästä.

 

Elisa on tämän laitteen saattanut markkinoille. Sen verran pitää olla selkärankaa, että saa vaadittua valmistajalta luvatut päivitykset.

 

Nyt sen lisäksi, että laitteen valmistaja ei päivitystä toimita, elisa pesee kätensä ja syyttää valmistajaa on Sokrateen ja ilmeisesti monen muunkin mielestä “niin tai näin, ihan sama ei kiinnosta”. Eli nyt tulisi vaan hyväksyä tilanne ja hymyillä?

Ymmärrän , mutta tuskinpa sinulle on luvattu sitä päivitystä tiettynä päivämääränä , vai onko?? Päivitys kenties kyllä tulee , mutta aikataulua ei vielä kukaan tiedä.

Jos laitevalmistaja ei sitä päivitystä tee , niin mitä operaattori sille mahtaa?? No vaatia voi , mutta ei se aina auta eikä nopeuta asiaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Muut kuin Elisa ja EE (UK) eivät tainneet tuota massoittain myydä. Oneplus tekee ohjelmiston ja operaattorit, jotka laitetta ovat myyneet, tilaavat sen. Elisan ja Oneplussan välisestä sopimuksesta (joka ei varmasti ole julkinen) on kiinni, millä tahdilla päivitykset saapuvat. On mahdotonta ulkopuolisena sanoa, mikä tuossa kestää. Tuo modeemipiiri voi olla yksi syy, koska SD 855 on integroitu x24 2/3/4G modeemi ja eri siruna X50 5G-modeemi. Erilliset piirit tuovat tuohon monimutkaisuutta lisää, mutta se ei saisi olla mikään syy jättää päivittämättä.

 

Yksi syy voi olla vaan se, että koska laite oli ensimmäisiä malleja ja sitä ei ehkä paljoa myyty, on se Oneplussan ja Elisan silmissä EOL eli End Of Life. Toinen syy voi olla Oneplussan sisäinen myllerrys, koska yritys on sulautunut tiiviimmin Oppoon. 

 

Se olisi aika naurettavaa, kun kyseessä on huippumalli ja sangen arvokas sellainen. En itse laitteen omistajana hyväksyisi sitä. Niin tai näin, ei laitteen ohjelmistotukea missään nimessä saisi vielä lopettaa.

Kyseinen OP:n malli on varustettu erillisellä modeemipiirillä eikä piirisarjaan integroidulla , joten olisiko siinä syy , että ohjelmistopäivitys viipyy?? Mahdollinen yhteensopivuusongelma???

No niin tai näin , niin laitevalmistaja ne päivitykset tekee , ei operaattori.

 

Tämäpä on juurikin se asenne jonka takia näitä lupauksia ei tarvitse täyttää. Miksi minun tulisi olla kiinnostunut modeemeista ja piirisarjoista? Jos kerran on luvattu tuo päivitys, niin luulisi sen tulevan saataville.

 

Muutama viesti sitten taisin sanoa näin:

Mielestäni on kohtuutonta asiakkaan näkökulmasta, että laitteen valmistaja ja myyjä osoittavat toisiaan vuorollaan sormella, eikä päivitystä tule. Kukaan ei ota vastuuta tästä.

 

Elisa on tämän laitteen saattanut markkinoille. Sen verran pitää olla selkärankaa, että saa vaadittua valmistajalta luvatut päivitykset.

 

Nyt sen lisäksi, että laitteen valmistaja ei päivitystä toimita, elisa pesee kätensä ja syyttää valmistajaa on Sokrateen ja ilmeisesti monen muunkin mielestä “niin tai näin, ihan sama ei kiinnosta”. Eli nyt tulisi vaan hyväksyä tilanne ja hymyillä?

Ymmärrän , mutta tuskinpa sinulle on luvattu sitä päivitystä tiettynä päivämääränä , vai onko?? Päivitys kenties kyllä tulee , mutta aikataulua ei vielä kukaan tiedä.

Jos laitevalmistaja ei sitä päivitystä tee , niin mitä operaattori sille mahtaa?? No vaatia voi , mutta ei se aina auta.

 

Tämä on ihan totta, päivitys voi vaikka tullakin. Siinä tapauksessa ei varmaankaan olisi kovin suuri vaiva ilmoittaa päivityksen viivästyneen?

 

Operaattori ihan varmasti halutessaan voi vaikuttaa tähän. Elisa on sen kokoluokan toimija, että se voi kyllä vaatia toimittajilta monenkinlaisia asioita. Ja jos ei vaadi, niin olisiko liikaa pyydetty tässäkin kohtaa, että vaikkapa tähän viestiketjuun (tai muuhun parhaaksi katsomaansa paikkaan) ilmoittaa tämä tuotteen osalta tuen päättyneen? Lähinnä laiskuutta ja selkärangattomuutta tämä on. Luotetaan siihen, että kun ollaan tarpeeksi kauan hiljaa niin asiakkaat siirtyvät eteenpäin ja unohtavat asian.

 

Pitää kuitenkin muistaa, että Elisa omien sanojensa mukaan on oneplussan kanssa kattavassa yhteistyössä muunmuassa tuoneet tämän laitteen markkinoille.

Käyttäjätaso 7

 

Tämä on ihan totta, päivitys voi vaikka tullakin. Siinä tapauksessa ei varmaankaan olisi kovin suuri vaiva ilmoittaa päivityksen viivästyneen?

 

Operaattori ihan varmasti halutessaan voi vaikuttaa tähän. Elisa on sen kokoluokan toimija, että se voi kyllä vaatia toimittajilta monenkinlaisia asioita. Ja jos ei vaadi, niin olisiko liikaa pyydetty tässäkin kohtaa, että vaikkapa tähän viestiketjuun (tai muuhun parhaaksi katsomaansa paikkaan) ilmoittaa tämä tuotteen osalta tuen päättyneen? Lähinnä laiskuutta ja selkärangattomuutta tämä on. Luotetaan siihen, että kun ollaan tarpeeksi kauan hiljaa niin asiakkaat siirtyvät eteenpäin ja unohtavat asian.

 

Pitää kuitenkin muistaa, että Elisa omien sanojensa mukaan on oneplussan kanssa kattavassa yhteistyössä muunmuassa tuoneet tämän laitteen markkinoille.

Siitä olen samaa mieltä , että Elisa voisi kyllä asiakkaita tiedottaa , mikäli ovat luvanneet päivityksille jokun aikataulun.

Kuten @Purnipsi edellä totesi Oneplussalla on fuusio Oppon kanssa meneillään ja sekin on mahdollista , että he eivät vain parempaan pysty juuri tällä hetkellä.

No tässä me vain arvuutellaan , mutta toivotaan , että myyjä eli Elisakin osallistuu keskusteluun.