Skip to main content
Vastaus

MMS-viestit eivät lähde eikä niitä saa ladattua

  • December 25, 2019
  • 19 kommenttia
  • 2003 katselukerrat

Puhelin on Samsung A3 ja käyttis nyt Android 8. MMS-asetuksia on koitettu saada toimimaan niin Android 7:lla kuin tällä 8:llakin käyttäen palstan vinkkejä sekä ohjetta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/#!/device/samsung/galaxy-a3-2017-nougat/topic/kuvaviestit-mms/mms-asetukset/1 huonolla menestyksellä. Turhautuminen uhkaa, kun ei jonkun parinkymmenen virityksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen meinaa hommasta tulla mitään.
 

Mitäs sitten pitäisi tehdä? Saako asetukset nykyään jonkinlaisena tekstiviestinä tilattua kuten joskus?
 

PS. Tuossa linkatussa ohjeessa on sellainen bugi, että kohdassa 11 halutaan syötettävän MNC:lle arvoksi ’5’, mutta puhelin vaatii kenttään syötettävän joko 2 tai 3 merkkiä. Onko siis ’05’ oikein?
 

PS2: Ohjeen URL:eissa näkyy olevan vielä myös http://-määreet. Olisikos ne nykyään jo https://?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs

Jes :) Kävin kurkkiin tota liittymääsi vähän ja siellä näkyi pikkasen solmun tynkää verkon suunnilla, tökkäsin sitä paremman näköiselle tolalle eli jos nyt koitat puhelimen uudelleenkäynnistyksen jälkeen uusiksi MMS viestiä? :) Ja mukavaa Joulua sullekin! :santa_tone2:

19 kommenttia

Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • December 25, 2019

Moro @vtenhunen ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) MNC on tosiaan 05, riippuen muistaakseni puhelimesta tuo 5 kelpaa myös syötteeksi (puhelin osaa täydentää nollan eteen). Lisäätkö profiiliisi tuon puhelinnumerosi niin vilkaisen liittymän puolelta että siellä on kaikki kunnossa? :) 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • December 25, 2019

@Patomiäs Lisätty on ja vähän päivitetty muutenkin.

Ja hyvää joulua sinnekin :-)

v


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • Vastaus
  • December 25, 2019

Jes :) Kävin kurkkiin tota liittymääsi vähän ja siellä näkyi pikkasen solmun tynkää verkon suunnilla, tökkäsin sitä paremman näköiselle tolalle eli jos nyt koitat puhelimen uudelleenkäynnistyksen jälkeen uusiksi MMS viestiä? :) Ja mukavaa Joulua sullekin! :santa_tone2:


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • December 25, 2019

Noniin. Taikaliikkeesi auttoi ja tepsi eli nyt noilla ohjeen mukaisilla asetuksilla (huomioiden se MNC) kuso kulkee kummasti. Kiitos! 


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • December 25, 2019

Eipä mitään :blush:


  • May 20, 2020

Hei, minulla on täysin vastaava ongelma. Puhelimena Samsung A7. Löytyisikö täältä apua tähänkin tilanteeseen? :)


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • May 20, 2020

Hei, minulla on täysin vastaava ongelma. Puhelimena Samsung A7. Löytyisikö täältä apua tähänkin tilanteeseen? :)

Moro @vv83 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Jos täydentelet profiiliisi tuon kyseisen puhelinnumeron nyt ainakin alkuun niin voin toki vilasta mille tilanne näyttää :) Oletettavasti olit jo tämän ohjeen mukaisesti tarkistanut että asetukset on OK puhelimesta? :) 


  • May 20, 2020

Hei, minulla on täysin vastaava ongelma. Puhelimena Samsung A7. Löytyisikö täältä apua tähänkin tilanteeseen? :)

Moro @vv83 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Jos täydentelet profiiliisi tuon kyseisen puhelinnumeron nyt ainakin alkuun niin voin toki vilasta mille tilanne näyttää :) Oletettavasti olit jo tämän ohjeen mukaisesti tarkistanut että asetukset on OK puhelimesta? :) 


Moi, nyt on puhelinnumero päivitetty tietoihin. MMS-ongelmaa on selvitetty multimediaviestiasetusten automaattisella ja manuaalisella syötöllä sekä SIM-kortin vaihdolla Elisa-liikkeessä. Ongelma alkoi, kun ostin uuden puhelimen (A7) eikä vanhan puhelimen isompi SIM enää käynyt uuteen luuriin. Olen kokeillut nykyistä SIMiä myös vanhaan puhelimeen (siihen käy eri kokoiset), eikä MMS toimi silloinkaan. Eli puhelimesta ei ole kiinni :)


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • May 20, 2020

Kiitos :) Taisin löytää pienen konffisvirheen tuolta, kokeiles nyt uudelleenkäynnistyksen kautta josko toimisi? :) 


  • May 20, 2020

Nyt toimii!!! Uskomatonta! Tämän kanssa on asioitu Elisan liikkeissä kerran jos toisenkin, tuloksetta. Aivan mahtavaa! Kiitos paljon ja mukavaa päivänjatkoa :)


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • May 20, 2020

Eipä mitään ja hienoa kuulla että vihdoin tuli kuntoon! :) Mukavaa päivänjatkoa sullekin! :)


  • Keskustelija
  • December 26, 2021

Hei,

 

Minulla on ihan vastaava ongelma kuin tässä aiemmin käydyissä keskusteluissa eikä auttanut asetuksien muuttaminen. Puhelin OnePlus 8 Pro.

Saisikohan tätä kautta apua itsellekin?


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • December 27, 2021

Moro @Frozeni Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Olitkos siis kokeillut näiden ohjeiden mukaan toimenpiteet? https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/device/oneplus/8-pro/topic/kuvaviestit-mms/mms-asetukset/1

Olitko asetusten muuttamisen jälkeen vielä puhelimen käynnistänyt uudelleen?


  • Keskustelija
  • February 4, 2022

Hei @JJesseJ,

 

Pahoittelut, että vastaaminen tähän unohtui minulta.

Kokeilin useamman kerran tuolla teidän ohjeiden avulla ja ei näyttänyt auttavan vaikka käynnistin uudestaan ja koitin lähettää itselleni multimediaviestin. Jää vain pitkäksi aikaa “Lähetetään..” -vaiheeseen ja lopulta tulee ilmoitus “Ei lähetetty. Yritä uudelleen..”. Onko vinkkejä miten saisi toimimaan? Tuossa aiemmin käydyt keskustelut viittaavat samoihin ongelmiin kuin itselläni.

En tosiaan pysty vastaanottomaan multimedia viestejä nyt ollenkaan enkä lähettämään.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • February 7, 2022

Hei @JJesseJ,

 

Pahoittelut, että vastaaminen tähän unohtui minulta.

Kokeilin useamman kerran tuolla teidän ohjeiden avulla ja ei näyttänyt auttavan vaikka käynnistin uudestaan ja koitin lähettää itselleni multimediaviestin. Jää vain pitkäksi aikaa “Lähetetään..” -vaiheeseen ja lopulta tulee ilmoitus “Ei lähetetty. Yritä uudelleen..”. Onko vinkkejä miten saisi toimimaan? Tuossa aiemmin käydyt keskustelut viittaavat samoihin ongelmiin kuin itselläni.

En tosiaan pysty vastaanottomaan multimedia viestejä nyt ollenkaan enkä lähettämään.

Ikävä kuulla, että vielä on ongelmia. Sulla olikin tuo liittymänumero tuolla profiilin tiedoissa niin katsoin sen liittymän niin siellä kaikki näyttäisi olevan ihan kunnossa. 
Tuli sellainen mieleen, että onko nuo mms viestit toimineet sulla missään vaiheessa? 


  • Keskustelija
  • February 7, 2022

Hei @JJesseJ 

 

Eipä ole piiitkään aikaan toiminut. Sinänsä harvoin sitä nykyisin tarttee kun käytössä on pääasiassa Whatsapin kaltaiset sovellukset, mutta pitäisihän se noiden mms -viestienkin toimia.

Välillä niitäkin tarve vastaanottaa ja lähettää kumminkin. Mikähän tähän nyt sitten auttaisi? 

Pitäisikö koittaa palauttaa oletukset ja/tai poistaa tuo APN ja kokeilla syöttää tiedot uudestaan? :thinking:

Meikäläisen tuurilla tulee sitten joku muu ongelma luuriin :disappointed_relieved:


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • February 8, 2022

Hei @JJesseJ 

 

Eipä ole piiitkään aikaan toiminut. Sinänsä harvoin sitä nykyisin tarttee kun käytössä on pääasiassa Whatsapin kaltaiset sovellukset, mutta pitäisihän se noiden mms -viestienkin toimia.

Välillä niitäkin tarve vastaanottaa ja lähettää kumminkin. Mikähän tähän nyt sitten auttaisi? 

Pitäisikö koittaa palauttaa oletukset ja/tai poistaa tuo APN ja kokeilla syöttää tiedot uudestaan? :thinking:

Meikäläisen tuurilla tulee sitten joku muu ongelma luuriin :disappointed_relieved:

Jooo kannattaa se ihmeessä testata niin, että poistat ja asennat nuo asetukset sitten uudestaan. :) Tuskinpa siitä mitään ongelmia tulee.


  • Tulokas
  • January 20, 2025

Moi. Tekstiviestien kuvat ei tule läpi. Näkyy että mms-viesti tulossa mutta ei saatavilla. Lataa ja lataa ja ehkä kolmen päivän päästä pamahtaa sitten läpi. Tämä ongelma kestänyt nyt viikon..


  • January 20, 2025

Moi. Tekstiviestien kuvat ei tule läpi. Näkyy että mms-viesti tulossa mutta ei saatavilla. Lataa ja lataa ja ehkä kolmen päivän päästä pamahtaa sitten läpi. Tämä ongelma kestänyt nyt viikon..

 

Ota yhteyttä asiakaspalveluun, tai tee vika/häiriöilmoitus:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-19 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Tai (Nopeampi): Omaelisa /Varaa soittoaika/ Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen  24h ympäri vuoden pyhät/arjet (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset