Vastattu

MMS-viestit eivät lähde eikä niitä saa ladattua

  • 25 joulukuu 2019
  • 11 kommenttia
  • 643 katselukerrat

Puhelin on Samsung A3 ja käyttis nyt Android 8. MMS-asetuksia on koitettu saada toimimaan niin Android 7:lla kuin tällä 8:llakin käyttäen palstan vinkkejä sekä ohjetta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/#!/device/samsung/galaxy-a3-2017-nougat/topic/kuvaviestit-mms/mms-asetukset/1 huonolla menestyksellä. Turhautuminen uhkaa, kun ei jonkun parinkymmenen virityksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen meinaa hommasta tulla mitään.
 

Mitäs sitten pitäisi tehdä? Saako asetukset nykyään jonkinlaisena tekstiviestinä tilattua kuten joskus?
 

PS. Tuossa linkatussa ohjeessa on sellainen bugi, että kohdassa 11 halutaan syötettävän MNC:lle arvoksi ’5’, mutta puhelin vaatii kenttään syötettävän joko 2 tai 3 merkkiä. Onko siis ’05’ oikein?
 

PS2: Ohjeen URL:eissa näkyy olevan vielä myös http://-määreet. Olisikos ne nykyään jo https://?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 25 joulukuu 2019, 15:49

Jes 🙂 Kävin kurkkiin tota liittymääsi vähän ja siellä näkyi pikkasen solmun tynkää verkon suunnilla, tökkäsin sitä paremman näköiselle tolalle eli jos nyt koitat puhelimen uudelleenkäynnistyksen jälkeen uusiksi MMS viestiä? 🙂 Ja mukavaa Joulua sullekin! :santa_tone2:

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Moro @vtenhunen ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) MNC on tosiaan 05, riippuen muistaakseni puhelimesta tuo 5 kelpaa myös syötteeksi (puhelin osaa täydentää nollan eteen). Lisäätkö profiiliisi tuon puhelinnumerosi niin vilkaisen liittymän puolelta että siellä on kaikki kunnossa? :) 

@Patomiäs Lisätty on ja vähän päivitetty muutenkin.

Ja hyvää joulua sinnekin :-)

v

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Jes :) Kävin kurkkiin tota liittymääsi vähän ja siellä näkyi pikkasen solmun tynkää verkon suunnilla, tökkäsin sitä paremman näköiselle tolalle eli jos nyt koitat puhelimen uudelleenkäynnistyksen jälkeen uusiksi MMS viestiä? :) Ja mukavaa Joulua sullekin! :santa_tone2:

Noniin. Taikaliikkeesi auttoi ja tepsi eli nyt noilla ohjeen mukaisilla asetuksilla (huomioiden se MNC) kuso kulkee kummasti. Kiitos! 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Eipä mitään :blush:

Hei, minulla on täysin vastaava ongelma. Puhelimena Samsung A7. Löytyisikö täältä apua tähänkin tilanteeseen? :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Hei, minulla on täysin vastaava ongelma. Puhelimena Samsung A7. Löytyisikö täältä apua tähänkin tilanteeseen? :)

Moro @vv83 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Jos täydentelet profiiliisi tuon kyseisen puhelinnumeron nyt ainakin alkuun niin voin toki vilasta mille tilanne näyttää :) Oletettavasti olit jo tämän ohjeen mukaisesti tarkistanut että asetukset on OK puhelimesta? :) 

Hei, minulla on täysin vastaava ongelma. Puhelimena Samsung A7. Löytyisikö täältä apua tähänkin tilanteeseen? :)

Moro @vv83 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Jos täydentelet profiiliisi tuon kyseisen puhelinnumeron nyt ainakin alkuun niin voin toki vilasta mille tilanne näyttää :) Oletettavasti olit jo tämän ohjeen mukaisesti tarkistanut että asetukset on OK puhelimesta? :) 


Moi, nyt on puhelinnumero päivitetty tietoihin. MMS-ongelmaa on selvitetty multimediaviestiasetusten automaattisella ja manuaalisella syötöllä sekä SIM-kortin vaihdolla Elisa-liikkeessä. Ongelma alkoi, kun ostin uuden puhelimen (A7) eikä vanhan puhelimen isompi SIM enää käynyt uuteen luuriin. Olen kokeillut nykyistä SIMiä myös vanhaan puhelimeen (siihen käy eri kokoiset), eikä MMS toimi silloinkaan. Eli puhelimesta ei ole kiinni :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kiitos :) Taisin löytää pienen konffisvirheen tuolta, kokeiles nyt uudelleenkäynnistyksen kautta josko toimisi? :) 

Nyt toimii!!! Uskomatonta! Tämän kanssa on asioitu Elisan liikkeissä kerran jos toisenkin, tuloksetta. Aivan mahtavaa! Kiitos paljon ja mukavaa päivänjatkoa :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Eipä mitään ja hienoa kuulla että vihdoin tuli kuntoon! :) Mukavaa päivänjatkoa sullekin! :)

Osallistu keskusteluun