Skip to main content
Vastaus

Nokia G60 sammuu kun puhelu katkaistaan?

  • May 4, 2023
  • 5 kommenttia
  • 168 katselukerrat

Minulla on puoli vuotta vanha Nokia 60G. N. viikko sitten puhelin kaatui/sammui säännöllisesti puhelun jälkeen silloin, jos puhelun vastaanottaja ehti katkaista puhelun ensin. Jos minä ehdin katkaista puhelun, kaatumista ei tapahtunut. Muilta osin puhelin toimii erinomaisesti.

Enhanced LTE on kytkettiin pois päältä, mutta sillä ei ollut vaikutusta.

En tiedä, onko sillä tekemistä ongelman kanssa, että käyttöjärjestelmä oli päivittynyt android 13:ksi muutamaa päivää aikaisemmin kun huomasin vian?

Mitä tehdä? Ensimmäiseksi ei tee mieli lähettää puhelinta seikkailemaan takuuhuoltoon, kun ei tiedä, onko kysymyksessä takuuasia.

 

 

EDIT 5.5.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Minulla on puoli vuotta vanha Nokia 60G. N. viikko sitten puhelin kaatui/sammui säännöllisesti puhelun jälkeen silloin, jos puhelun vastaanottaja ehti katkaista puhelun ensin. Jos minä ehdin katkaista puhelun, kaatumista ei tapahtunut. Muilta osin puhelin toimii erinomaisesti.

Enhanced LTE on kytkettiin pois päältä, mutta sillä ei ollut vaikutusta.

En tiedä, onko sillä tekemistä ongelman kanssa, että käyttöjärjestelmä oli päivittynyt android 13:ksi muutamaa päivää aikaisemmin kun huomasin vian?

Mitä tehdä? Ensimmäiseksi ei tee mieli lähettää puhelinta seikkailemaan takuuhuoltoon, kun ei tiedä, onko kysymyksessä takuuasia.

 

Muillakin näyttää noita ongelmia olevan:

https://community-phones-nokia-com.translate.goog/discussion/66603/multiple-issues-after-android-13-update?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=sc

Useita ongelmia Android 13 -päivityksen jälkeen

Nollausta/Tehdasasetusten palautusta näyttää olevan lääkkeeksi ja huoltoonkin on mennyt.

Kannattaa varmaan ainakin kysäistä

vaikka huollosta:

Laitevalmistajien huoltokumppanit - Elisa

Nokia Mcare

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

  • Vastaus
  • May 4, 2023

Minulla on puoli vuotta vanha Nokia 60G. N. viikko sitten puhelin kaatui/sammui säännöllisesti puhelun jälkeen silloin, jos puhelun vastaanottaja ehti katkaista puhelun ensin. Jos minä ehdin katkaista puhelun, kaatumista ei tapahtunut. Muilta osin puhelin toimii erinomaisesti.

Enhanced LTE on kytkettiin pois päältä, mutta sillä ei ollut vaikutusta.

En tiedä, onko sillä tekemistä ongelman kanssa, että käyttöjärjestelmä oli päivittynyt android 13:ksi muutamaa päivää aikaisemmin kun huomasin vian?

Mitä tehdä? Ensimmäiseksi ei tee mieli lähettää puhelinta seikkailemaan takuuhuoltoon, kun ei tiedä, onko kysymyksessä takuuasia.

 

Muillakin näyttää noita ongelmia olevan:

https://community-phones-nokia-com.translate.goog/discussion/66603/multiple-issues-after-android-13-update?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=sc

Useita ongelmia Android 13 -päivityksen jälkeen

Nollausta/Tehdasasetusten palautusta näyttää olevan lääkkeeksi ja huoltoonkin on mennyt.

Kannattaa varmaan ainakin kysäistä

vaikka huollosta:

Laitevalmistajien huoltokumppanit - Elisa

Nokia Mcare

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • May 4, 2023

Tervetuloa OmaYhteisöön @Matias K!

 

Suosittelen ihan ensimmäisenä toimenpiteenä tekemään puhelimen tiedostoista varmuuskopion pilveen tai muistikortille. Eli kaikki kuvat, videot, musiikiit yms. tärkeä talteen. Sen jälkeen puhelin tehdasasetukset / hard reset puhelimelle siten, että kaikki asetukset myös nollautuvat.

 

Tämän jälkeen sitten tiedostot, sovellukset yms. takaisin puhelimelle. Varmuuskopioon ei saa sisällyttää asetuksia. Jos otat asetukset mukaan, voi ongelma palautua varmuuskopion palautuksen myötä.

 

Testaile puhelinta tovin aikaa. Jos ongelma korjaantui, hyvä niin. Mikäli ongelma toistuu edelleen, puhelin huoltoon.

 

Oman työn puolesta noita Nokian luureja on joutunut jokusen huollattamaan vastaavien ongelmien takia. Monesti huolto on asentanut vanhemman ohjelmistoversion ja kehottanut käyttäjää välttämään järjestelmäpäivitystä, jos ongelma on ohjelmistoperäinen.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • May 5, 2023

Kiitokset nopeista vastauksistanne , Kimblez ja Dj God. Kokeilenpa neuvojanne.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • May 5, 2023

Morjes @Matias K ja tervetuloa OmaYhteisöön vielä omastakin puolestani! 😊 @Kimblez ja @Dj_God olivatkin kerenneet jo antamaan tosi hyviä vinkkejä (kiitos!), kannattaa ihmeessä testata josko nämä auttaisi ennen kuin puhelinta lähettää huoltoon. Huollossa joka tapauksessa puhelimet palautetaan aina tehdasasetuksille, joten varmuuskopioinnin jälkeen mitään menetettävää ei oikein ole. 🤔 

Kerro ihmeessä vielä tänne miten kävi ja ratkesiko ongelma! 🙏🏼


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • May 8, 2023

Hei,

tehdasasetusten palautus ja sen jälkeinen käyttöönotto ei poistanut ongelmaa. Joten ei auta kuin viedä huoltoon.

Terv. Matias K