Vastattu

OnePlus 8 DualSim ongelmia

  • 12 January 2021
  • 11 kommenttia
  • 1779 katselukerrat

Onko muut törmänneet ongelmiin OnePlus 8 (12/256Gb) DualSim-toiminnan kanssa. Itsellä on uudesta lähtien hukannut toista SIM-korttia (Saunalahti Latausliittymä). Tai kortti siis näkyy puhelimessa ja kuuluvuuttakin on, mutta siihen ei saa yhteyttä ennen kuin boottaa puhelimen tai asetuksista käy ottamassa sim-kortin hetkeksi pois toiminnasta ja laittaa takaisin. Myöskään tekstiviestit eivät tule perille ennen boottia.

 

Sim-kortin vaihdoin uuteen, joten siitä ei ole kyse. (Tai tilanne vähän parani, liittymä palaa välillä ilman boottia toimintaan pitkän hiljaiselon jälkeen.) Olen myös kokeillut korttia molempiin korttipaikkoihin. Tuleeko vielä muuta mieleen mitä voisi yrittää vai pitääkö viedä laite takuuhuoltoon?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 12 January 2021, 11:25

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Onko muut törmänneet ongelmiin OnePlus 8 (12/256Gb) DualSim-toiminnan kanssa. Itsellä on uudesta lähtien hukannut toista SIM-korttia (Saunalahti Latausliittymä). Tai kortti siis näkyy puhelimessa ja kuuluvuuttakin on, mutta siihen ei saa yhteyttä ennen kuin boottaa puhelimen tai asetuksista käy ottamassa sim-kortin hetkeksi pois toiminnasta ja laittaa takaisin. Myöskään tekstiviestit eivät tule perille ennen boottia.

 

Sim-kortin vaihdoin uuteen, joten siitä ei ole kyse. (Tai tilanne vähän parani, liittymä palaa välillä ilman boottia toimintaan pitkän hiljaiselon jälkeen.) Olen myös kokeillut korttia molempiin korttipaikkoihin. Tuleeko vielä muuta mieleen mitä voisi yrittää vai pitääkö viedä laite takuuhuoltoon?

@OnePlus8_Jussi Meidän puolella ei mitään yleistä ongelmaa näiden kanssa ole tiedossa. Suosittelen tuosta ottamaan OnePlus-tukeen yhteyttä, he osaavat tässä parhaiten sanoa mitä tehdä asialle. Pääset ottamaan heihin yhteyttä linkistä https://www.oneplus.com/fi/support → sivun alalaidasta valitse “Chat with us”. Chat on auki 8-17 ma-pe :thumbsup_tone2:

Kiitos vinkistä. OnePlus antoi seuraavat ohjeet. Täytyy testailla ja seurata korjaantuuko vika: 

"Tekisitkö alla olevat, kiitos. Mikään näistä toimenpiteistä ei poista sinun omia tietoja puhelimesta! 
 
- Wi-Fi yhteydelle pois päältä ja takaisin muutama kerta, 
- mobiilidatalle pois päältä ja takaisin muutama kerta, 
- tarkista VoLTE asetus puhelimestasi.
Asetukset -> Wi-Fi ja Internet -> Sim-kortti ja verkko -> valitse aktiivinen sim ja tämän alla on jos sinulla on VoLTE puhelimessasi. 
 
Asetukset -> Järjestelmä -> Palautusvalinnat -> Nollaa WiFin, mobiiliverkon ja Bluetoothin asetukset ja 
 
1. Sammuta puhelin
2. Paina yhtä aikaa pohjaan äänenvoimakkuuden hiljennysnappi ja virtanappi - pidä niitä pohjassa kunnes OnePlussan logo tulee näkyviin. Pidä vielä äänenvoimakkuutta alaspäin kunnes puhelin on mennyt Recovery-tilaan.
3. Valitse English
4. Valitse Wipe data & cache
5. Valitse Wipe cache
6. Valitse Yes
7. Käynnistä puhelin uudelleen
 

- onko sinulla yksi vai kaksi simmiä puhelimessa?
- onko simmissä 5G? 
- millä alueella asut? 
- oletko testannut toiseen puhelimeen simmiä/simmejä? 
- oletko testannut tähän puhelimeen toista simmiä/simmejä? 
- oletko testannut tähän puhelimeen toisen operaattorin simmiä? 
- onko sinulla VoLTE asetus päällä puhelimessa? Jos on niin ottaisitko pois. 
- mikä operaattori sinulla on?
- mikä operaattorin liittymä sinulla on? 
- onko jommassa kummassa simmissä työliittymä? "Jos on niin mikä liittymä?
- mobiilidata pois päältä ja takaisin. 
- APN resetointi. Tarkista operaattoriltasi oikeat APN asetukset. Tämän jälkeen poista ja lisää uudelleen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Toivotaan, että tuo auttaa ongelmaan! :relaxed:  Oikeat APN-asetukset löytyy täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/palveluasetukset-android/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tuo OnePlus:n tuki on jossain surkuhupaisan ja naurettavan rajoilla oleva nykymaailman mukainen chättipalvelu.

 

Tee mieluummin bugiraportointi tämän mukaan: https://forums.oneplus.com/threads/how-to-report-a-bug-and-share-your-product-suggestions-on-oneplus-community.1002970/

 

Olen testaillut kaikki muut Oneplussan listan kohdat paitsi toisen operaattorin simmin. Täytynee sekin järjestää. Tosin toisella Elisan liittymällä vika toistui, joten vika ei ole pelkästään Saunalahti latausliittymästä kiinni.

Sain myös rajattua vikaa, se toistuu itselläni sen jälkeen kun pelitila on käynyt päällä. (Ei tarvi olla fnatic tila, jossa optiona toisen simmin rajoittaminen).

Olen myös toimittanut Oneplussalle logit aiheesta.

 

Sieltä tuli tänään hämmentävä vastaus:

"Tämä ongelma on vieläkin tutkinnan alla.

 

Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että ongelma toistuu ainoastaan tietyillä liittymillä (Elisa Suomessa). Tämä ei ole mallista tai ohjelmistoversiosta kiinni, joten ongelma viittaisi olevan enemmän operaattorin puolella.

 

Kokeile pitää Bluetooth pois päältä, jos puhelut tulisi läpi normaalisti"

 

Tähän vastasin näillä sanoilla: "

Bluetooth on aika oleellinen olla koko ajan päällä esim. Koronavilkun ja älykellon takia.

 

Jatkakaa ihmeessä tutkintaa, ongelma on todella ärsyttävä ja joskus voi isotkin asiat olla siitä kiinni että puhelut tulisivat läpi.

 

En kyllä ymmärrä miten voi olla operaattorista tai bluetoothista kiinni se että pelitila katkoo yhteyden."

 

Sitten OnePlus vastasi:

 

Pelitilan ei pitäisi vaikuttaa tähän ollenkaan. Meille on tullut useita raportteja samasta ongelmasta, mutta pelitila ei ole näissä tapauksissa käynyt päällä.

 

Tällä hetkellä olemme ainoastaan testanneet, että jostain syystä tuo Bluetooth saattaa estää puheluiden läpipääsyn, ja että tuo tapahtuu vain Elisan liittymillä."

 

Kokeilin myös bluetoothia ja minulla se ei vaikuta asiaan. Vika toistuu pelitilassa käynnin jälkeen oli BT päällä tai ei.

 

Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan? Eli OnePlus 8 + kaksi silmiä + pelitilassa käynti = toissijaiseen simmiin ei saa yhteyttä, vaikka SIM näkyy puhelimessa aktiivisena? Tai onko joku törmännyt tuohon Bluetoothin + Elisan liittymän comboon?

 

Ainoa korjaus ilmeisesti siis vaihtaa operaattoria tai puhelinta. Kaikkea ei voi siis saada, vai onko Elisan edustajilla muita ideoita?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Kokeile ottaa VoLTE/VoWifi pois kummaltakin simmiltä. Joskus se on aiheuttanut outoja ongelmia. Myös mahdollinen 5g älykäs yhdistys, vaikka sulla ei olisi 5G liittymää tai edes verkkoa.

 

Mulla op8 ja pääasiassa ollut kahden eri operaattorin simmit. Ainoa onglema on ollut joskus 5G:n kuoleminen, mutta reboot on auttanut

Kokeile ottaa VoLTE/VoWifi pois kummaltakin simmiltä. Joskus se on aiheuttanut outoja ongelmia. Myös mahdollinen 5g älykäs yhdistys, vaikka sulla ei olisi 5G liittymää tai edes verkkoa.

 

Mulla op8 ja pääasiassa ollut kahden eri operaattorin simmit. Ainoa onglema on ollut joskus 5G:n kuoleminen, mutta reboot on auttanut

VoLTE ja Wifi on pois. Ykkösliittymässä on 5g. Testasin myös 5g älykkään yhdistämisen poiston, sekään ei vaikuttanut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Itellä on Oneplus 8 ja kaksi Elisan SIMiä siinä. Toiseen SIMiin ei juuri enää puheluita tule, mutta pidän olemassa numeron vuoksi. Testasin tuota ongelmaa nyt osaltani ensin Wi-Fi-puhelut päällä ja pelitilan kautta puhelin käytettynä (käynnistin ja suljin pelin), sen jälkeen pelitila päällä ja lopuksi ilman Wi-Fiä pelitilan kautta käytettynä. Kaikki kolme testipuhelua tuli itsellä normaalisti läpi, VoLTE ja VoWiFi aktiivisena sekä Bluetooth päällä puhelimessa. Suorilta en nyt ainakaan saanut itse toistumaan, vai menikö joku kohta erilailla kuin mitä sulla  että ongelmaa ovisi koittaa testata?

Minulla on Oneplus 8T:ssä myös ongelma Elisan ja Dual simin kanssa. Haluan käyttää kaikessa muussa omaa liittymääni ja vain soittaa ja vastaanottaa puheluita 2. liittymään. Pystyn kuitenkin vastaanottamaan vain yhden puhelun 2. liittymään jonka jälkeen puhelin vaatii uudelleenkäynnistyksen että seuraava puhelu tulee läpi.

Tämä korjaantuu vaihtamalla mobiilidata oletuksena Elisalle. Jota en kuitenkaan halua. 

 

Minulla on Oneplus 6 mutta ollut pitkään tämä dualsim ongelma ja juurikin elisan kanssa. Aiemmin en ole välittänyt koska bugaava liittymä on ollut omani. Nyt on alkanut bugaamaan työliittymä, joka tietenkin paljon pahempi asia. 

Aiemmin oli työliittymä Telia, silloin bugas vaan oma liittymä. Nyt on Molemmat Elisa ja nyt bugaa myös työliittymä. Meinaan ostaa puhelimen ja erottaa simmit. Ei tälle ongelmalle kukaan mitään tunnu voivan.

Mulla nyt Moto G5g+. Ja dual sim.

Oma Dna liittymä toimii, mutta Elisan yritysliittymään  ei saa yhteyttä. Alussa eka puhelu tuli läpi ja txt. 

Pystyy kyllä soittamaan ja txt ulos.

Elisan puhelinukko kävi tänään vaihtamassa simin, kun ei muuta voinu. Sen jälkeen eka puhelu tuli läpi ja taas ei saada yhteyttä. 

Työkaverilla sama ongelma, mut elisan ukko jotain sääti luurin asetuksista…

 

Ei ole 4G puhelit päällä kummassakaan.