Vastattu

Puhelimen palautus ja laskutus

  • 11 September 2023
  • 18 kommenttia
  • 250 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

Tervehdys. 

Keskimäärin kuinka kauan kestää puhelimen palautuessa käsitellä laskutus ojennukseen?

Palautin viime kuussa ja paljon kuvia lähetetystä paketista ja avaamattomasta (sinetti koskematon) puhelimesta.

Tänään olin kyllä yhteydessä aspaan, jäi vaan vaivaamaan kun ei osattu sanoa kuinka kauan vielä on odotettava.

Mun nykyinen luuri alkaa olla lopussa ja uusi ois ostettava, ei vaan nyt pysty enää maksamaan luurista mitä mulla ei ole, toinen osamaksuerä jo tulossa,en halua maksaa tyhjästä enkä myöskään saada ongelmia kun laskut jää maksamatta.

Odotan että hyvitettäisi jo maksettu ja mitä tehdään kun uusikin lasku jo tullut?

Postin palautus koodi kertoo että palautus on otettu vastaan, mikähän tilanne on nyt.

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 12 September 2023, 10:33

Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Tervehdys. 

Keskimäärin kuinka kauan kestää puhelimen palautuessa käsitellä laskutus ojennukseen?

Palautin viime kuussa ja paljon kuvia lähetetystä paketista ja avaamattomasta (sinetti koskematon) puhelimesta.

Tänään olin kyllä yhteydessä aspaan, jäi vaan vaivaamaan kun ei osattu sanoa kuinka kauan vielä on odotettava.

Mun nykyinen luuri alkaa olla lopussa ja uusi ois ostettava, ei vaan nyt pysty enää maksamaan luurista mitä mulla ei ole, toinen osamaksuerä jo tulossa,en halua maksaa tyhjästä enkä myöskään saada ongelmia kun laskut jää maksamatta.

Odotan että hyvitettäisi jo maksettu ja mitä tehdään kun uusikin lasku jo tullut?

Postin palautus koodi kertoo että palautus on otettu vastaan, mikähän tilanne on nyt.

 

Eipä se palautus paljoa yli viikkoa, tuskin sitäkään yleensä kestä, vaikka

on jollakin jopa kolmekin viikkoa mennyt.

OmaElisasta voi tarkistaa tilanteen milloin on palautunut.

Pitäisi muutenkin näkyä ainakin, että peruutus on huomioitu.

(Kai teit peruutuksen ennen palautusta.)

(Ei mene kauaa, kun postikin näyttää että otettu vastaan)

Omaelisa >Tuotteesi ja tilauksesi>Tilaukset

Kun palautus näkyy OmaElisassa, niin laskutuskin

on nopeasti kunnossa. (Jos ei, niin asiakaspalveluun vaan)

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

Halusin lähinnä tähän joltakin henkilöltä joka työssä elisalla kommenttia kun pääsevät näkemään tunnuksilla mikä homman nimi.

@OmaYhteisö-tiimi 

OmaElisa tili ei näytä mitään muuta kuin laskua. Ei mitään palautetusta laitteesta.

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

16.08. Lähetetty paketti matkaan ja ollut perillä elisalla muistaakseni 18.8.

Eikö kukaan nyt osaa sanoa mikä tässä hommassa kiikastaa, itse alan olla jo lämpöisenä tästä.

Anybody @ElisaYhteisö?

Käyttäjätaso 7

16.08. Lähetetty paketti matkaan ja ollut perillä elisalla muistaakseni 18.8.

Eikö kukaan nyt osaa sanoa mikä tässä hommassa kiikastaa, itse alan olla jo lämpöisenä tästä.

Anybody @ElisaYhteisö?

Ota vaan pikapikaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Kyllä ne varmaan selvittää, mistä kiikastaa.

Kysy vaikka noista kaikista tarvittaessa:

Kysy Omaelisan Chatissa

Tai soita:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl. Liitteen maksimikoko 10 MB. Sallitut tiedostomuodot: PDF, PNG, JPEG tai GIF.

 

 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

Arvoisa Kimblez,

 

Toki arvostan että jaksat ihan kaikkiin keskusteluihin toistaa tuota samaa, mutta JOS lukisit nyt uudestaan mitä jo kirjoitin..

Olen tehnyt jo nuo kaikki.

Nyt toivoisin että ennen kommentointia- luetaan ajatuksella mitä on kirjoitettu?

Onhan vielä KKV onneksi olemassa.

Kenet tai millä nimellä tähän pitäisi tägätä kun en tällä sivustolla hengaile todellakaan kuin tarvittaessa?

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

@Lautturi @Suvi #laskutus #joku ?? Help....

Käyttäjätaso 7

@Lautturi @Suvi #laskutus #joku ?? Help....

Kävisikö tämä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

PS. Yksitäistä elisalaista on turha tavoitella , vaan aspa on se oikea kohde.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

@Lautturi @Suvi #laskutus #joku ?? Help....

Kävisikö tämä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

PS. Yksitäistä elisalaista on turha tavoitella , vaan aspa on se oikea kohde.

Kiitos, nyt voin lähettää niitä kuvia!👍

 

Laskut pyörii ja on yhdistetty mun puhelinlaskuun niin en enää maksa senttiäkään jostain mitä en omista/ole hallussa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Sen kommentoin vielä tähän ketjuun, että tosiaan asiakaspalvelu on aina oikea paikka tällaisten asioiden selvittämiseksi. Ihan tietosuojasyistäkin johtuen emme käsittele julkisesti sinun tai kenenkään muun asioita. Toivottavasti asia ratkeaa pikimmiten meidän asiakaspalvelun kautta, ja jos suoraa vastausta ei saa niin uskon, että asia lähtee sitä kautta selvitykseen.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

Sen kommentoin vielä tähän ketjuun, että tosiaan asiakaspalvelu on aina oikea paikka tällaisten asioiden selvittämiseksi. Ihan tietosuojasyistäkin johtuen emme käsittele julkisesti sinun tai kenenkään muun asioita. Toivottavasti asia ratkeaa pikimmiten meidän asiakaspalvelun kautta, ja jos suoraa vastausta ei saa niin uskon, että asia lähtee sitä kautta selvitykseen.

Moi, en halunnutkaan käsitellä tätä julkisesti mutta kun teihin ei saa yhteyttä sähköpostitse. Enkä halunnut avata tähän yhtään enempää kuin aivan pakollista.

Olen vaan huomannut että joskus olette laittaneet sähköposti osoitteen näihin avauksiin, minne voi laittaa kuvia.

Halusitte kuvia todisteeksi lähetetystä paketista, mutta mihis laitat?🙄

Tuohon yhteydenotto kaavakkeeseenkaan ei niitä voinut lähettää.

Mihin sitten?

En vaivaksi ketään omilla asioillani jos minuun oltais yhteydessä.

Mieskin alkaa olla jo todella hiilenä.

 

Käyttäjätaso 7

Sen kommentoin vielä tähän ketjuun, että tosiaan asiakaspalvelu on aina oikea paikka tällaisten asioiden selvittämiseksi. Ihan tietosuojasyistäkin johtuen emme käsittele julkisesti sinun tai kenenkään muun asioita. Toivottavasti asia ratkeaa pikimmiten meidän asiakaspalvelun kautta, ja jos suoraa vastausta ei saa niin uskon, että asia lähtee sitä kautta selvitykseen.

Moi, en halunnutkaan käsitellä tätä julkisesti mutta kun teihin ei saa yhteyttä sähköpostitse. Enkä halunnut avata tähän yhtään enempää kuin aivan pakollista.

Olen vaan huomannut että joskus olette laittaneet sähköposti osoitteen näihin avauksiin, minne voi laittaa kuvia.

Halusitte kuvia todisteeksi lähetetystä paketista, mutta mihis laitat?🙄

Tuohon yhteydenotto kaavakkeeseenkaan ei niitä voinut lähettää.

Mihin sitten?

 

 

Tuolta voi laittaa liitteitä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit/Uusi viesti

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl. Liitteen maksimikoko 10 MB. Sallitut tiedostomuodot: PDF, PNG, JPEG tai GIF.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

Sen kommentoin vielä tähän ketjuun, että tosiaan asiakaspalvelu on aina oikea paikka tällaisten asioiden selvittämiseksi. Ihan tietosuojasyistäkin johtuen emme käsittele julkisesti sinun tai kenenkään muun asioita. Toivottavasti asia ratkeaa pikimmiten meidän asiakaspalvelun kautta, ja jos suoraa vastausta ei saa niin uskon, että asia lähtee sitä kautta selvitykseen.

Moi, en halunnutkaan käsitellä tätä julkisesti mutta kun teihin ei saa yhteyttä sähköpostitse. Enkä halunnut avata tähän yhtään enempää kuin aivan pakollista.

Olen vaan huomannut että joskus olette laittaneet sähköposti osoitteen näihin avauksiin, minne voi laittaa kuvia.

Halusitte kuvia todisteeksi lähetetystä paketista, mutta mihis laitat?🙄

Tuohon yhteydenotto kaavakkeeseenkaan ei niitä voinut lähettää.

Mihin sitten?

 

 

Tuolta voi laittaa liitteitä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit/Uusi viesti

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl. Liitteen maksimikoko 10 MB. Sallitut tiedostomuodot: PDF, PNG, JPEG tai GIF.

 

Kiitos!👍 Jotenkin en vaan löytänyt mitään kohtaa mihin lähettää kuvia.

Toivottavasti tämä show mikä näihin luureihin liittyy, loppuu nyt tänään ja tähän enkä vahingosta viisastuneena ja 30 vuotta asiakkaana olleena koskaan osta puhelinta enää elisalta. En etänä enkä liikkeestä.

Sen verran nyt sylettää. Vanhan kansan sanonta kun nuoriso ei kuitenkaan ymmärtänyt 😂

Käyttäjätaso 7

Halusitte kuvia todisteeksi lähetetystä paketista, mutta mihis laitat?🙄

Tuohon yhteydenotto kaavakkeeseenkaan ei niitä voinut lähettää.

 

Tuolta voi laittaa liitteitä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit/Uusi viesti

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl. Liitteen maksimikoko 10 MB. Sallitut tiedostomuodot: PDF, PNG, JPEG tai GIF.

No kappas vaan.  Ei ole tullut liitteitä yritettyä lähettää yhteyslomakkeella. No onneksi @Kimblez korjasi.

Minusta sen yhteyslomakkeen voisi muokata sellaiseksi , että liitteetkin siellä toimisi.

 

Käyttäjätaso 7

Olen vaan huomannut että joskus olette laittaneet sähköposti osoitteen näihin avauksiin, minne voi laittaa kuvia.

Hiukkasen on jälkijättöistä , mutta jos ensin laittaa yhteyslomakkeella viestin aspaan lähettäjän yhteystietona sähköposti , niin aspa vastaa sähköpostilla parin päivän päästä ja siihen sähköpostiin voi sitten vastata liitteiden kera.

No kökköä on ja onneksi Oma Elisassa voi liitteitä laittaa suoraan. No toki koko , määrä ja tyyppi on rajoitettua sielläkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Minusta sen yhteyslomakkeen voisi muokata sellaiseksi , että liitteetkin siellä toimisi.

 

Lomakkeiden kehitys ei ole kovinkaan isolla prioriteetillä mutta “ongelman” voi kiertää laittamalla kuvan pilveen ja lisäämällä linkin viestiinsä mukaan.

Käyttäjätaso 7

Minusta sen yhteyslomakkeen voisi muokata sellaiseksi , että liitteetkin siellä toimisi.

 

Lomakkeiden kehitys ei ole kovinkaan isolla prioriteetillä mutta “ongelman” voi kiertää laittamalla kuvan pilveen ja lisäämällä linkin viestiinsä mukaan.

Jos kaikilla Elisan asiakkailla olisi Elisa-tunnukset tai pankkitunnukset , niin kaiken viestinnän voisi keskittää Oma Elisaan , mutta kun suurimmalla osalla ei niitä tunnuksia ole , niin tarvitaan jokin muukin kirjallinen yhteydenottotapa eikä chattikään käy kaikille.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

No niin. Useiden yritysten jälkeen homma on ns.paketoitu. Näin ainakin on nyt luvattu ja ei edes kuvia tarvittu koska myymälä johon oli tuo ensimmäinen luuri palautettu, oli tehty jotain väärin(kuulemma). Mulla siksi juoksi laskut eikä sopimusta oltu heillä päätetty. Ehkäpä ollut liikaa kerralla liikkuvia osia tässä, mene ja tiedä.

Jokatapauksessa ehdottomasti jatkoa ajatellen Elisa voisi kehittää prioriteetillä noita lomakkeita, ihan jo senkin takia että Suomen kansa vanhenee. Minäkään en käytä Twitteriä, Facebookia tai muitakaan mistä teidät nykyään saa kiinni.

Ei ole pilviä kuin taivaalla.

Ottakaa huomioon vanheneva sukupolvi.

Minulla ei ole edes tietokonetta.

Ei pidä yleistää tai olettaa niin paljon muidenkin puolesta, että kaikilla olisi kaikki.

Minun nuoruudessa ei ollut kouluissa tietokoneita, ne tuli kun päätin koulutieni.

Kiitos teille muille avusta, Elisan sinisillä merkeillä varustetut eivät nyt auttaneet.

Tyypillistä.

Kiitos ja näkemiin ☺️👍

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Kiitos teille muille avusta, Elisan sinisillä merkeillä varustetut eivät nyt auttaneet.

Kiitos palautteestasi, harmi että kävi näin.

Laitepalautuksissa on erilaisia sisäisiä prosesseja riippuen siitä palautuuko laite myymälään tuotuna vai kuljetusyhtiön kautta keskusvarastolle tai tukkurille. Kaikki prosessit, jotka edellyttävät muistamista, eivätkö toistu usein, ovat haavoittuvaisia, koska jokainen meistä tekee virheitä, halusi sitä tai ei.

Hyvää syksyn jatkoa.

 

Osallistu keskusteluun