Skip to main content
Vastattu

Samsung A25 ei toimi

  • 3. huhtikuuta 2025
  • 8 kommenttia
  • 114 katselukerrat

Ostin jouluna Samsung a25 puhelimen ilmeni vika kun olen yli 1 km mastosta niin puhelut ja netti pätkii. No nyt on puhelin käynyt 3 kertaa huolossa mutta vieläkin ongelma on että lähetys nopeus on 0.05 kun oon 1.5 km mastosta. Mikkelin liikkeessä olen käynyt 7 kertaa. Ajanut yli 300km tämän himputin luurin takia. Elisan asiakaspalvelu oon soittanut useita kertoja siellä minua on palvellut useita henkilöitä toiset hyvin ja toiset ei niin hyvin. Käski ostamaan uuden puhelimen jos ei toimi puhelin silloin 2 kk vanha. Mutta sitten taas toinen oli kohdannut kyseisen ongelman jo useamman kerran jouluna ostetuista puhelimissa. Ja sanoi että puhelin pitää vaihtaa uuteen no vein mikkelin liikkeeseen niin hepä taas laittoivat huoltoon. Resete huolto vastasi että puhelimeen ei voi tehdä mitään koska se on täysin kunnossa ja oli sitä mieltä että ongelma on operaattorissa. Siis onko kukaan kohdannut samaa ongelmaa täällä terveisin turhautunut Mika

EDIT: 9.4.2025 // Korjattu kirosanat pois -Snouppi

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi

Hmm, kieltämättä haasteellinen tilanne. Suosittelisin melkein ottamaan vielä yhteyttä meidän asiakaspalveluun asian tiimoilta. Laittaisin tästä viestin OmaElisan kautta → Tuki → Asiakaspalvelun viestit → Uusi viesti ja valitse sopiva aihe. Lisäisin liitteenä parit kuvat, missä näkyy selkeät erot puhelimien välillä nopeuksissa, tarkat kellonajat päivämäärineen ja huollosta saamasi info.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

8 kommenttia

Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 573 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2025

Inhottava tilanne kyllä, johon nyt hankala suorilta ottaa kantaa. Takuupäätökset menevät laitevalmistajan määrittämän huoltokumppanin kautta ja sieltä nyt siis ilmeisemmin tullut jokaisella kerralla tieto, ettei puhelimesta ole havaittu ongelmia? Ymmärsinkö oikein vai oltiinko jollakin huoltokerralla tehty jotain toimenpiteitä? Jos tuota ongelmaa olet jo saanut rajattua tuohon välimatkaan tukiasemasta, niin huomasitko mitään eroa 4G tai 5G yhteyksillä? 

Tervetuloa OmaYhteisöön ​@eldiablo1980 !


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 6. huhtikuuta 2025

Minulla on 4g kun vaihettiin 5g liittymä niin loppui puhelin toimimasta kokonaan. Niin laite testit näyttää että puhelin on kunnossa. Vaikka maaseudulla ei toimi 😃 eli yli kilometrin mastosta. 

 


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 2050 kommenttia
  • 7. huhtikuuta 2025

Toimiko siis sama sim-kortti aiemmin toisessa laitteessa? 🤔 Miten vanha sim-kortti puhelimessa on? ​@eldiablo1980 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 7. huhtikuuta 2025

Sim vaihdettu, puhelimeen on tehty yhdellä kertaa softa päivitys, yhdellä kertaa vaihettiin piiri ja kolmannella runko. Eli vanhaa puhelinta on vaan näyttö 😃 mutta silti ei toimi. Tämän illan nopeus testi 21.15 

 


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 573 kommenttia
  • 8. huhtikuuta 2025

Juu, kyllähän sen noista nopeustestikuvista huomaa, että ongelmat jäävät tuohon lähetysnopeuteen (Upload). Huonot lähetysnopeudet aiheuttavat helposti ongelmia yhteyksissä ja välillä liian sokeasti seurataan tuota latauspuolta (Download). Onko sinulla vielä tuo vanhempi puhelin tai jokin muu puhelin, missä tuota SIM-korttia voisi testata? Esimerkiksi perheenjäsenen tai jonkun muun puhelinta? Jos toisessa puhelimessa yhteydet toimivat normaalisti, niin jotakin hämminkiä tuossa puhelimessa edelleen on. 🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 8. huhtikuuta 2025

Kyllä korttia pn koitettu oneplus nord lite 3 ja siinä puhelimessa lataus sama mutta lähetys on noin 20 pintaan parhaalla jopa 50


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1341 kommenttia
  • Vastaus
  • 9. huhtikuuta 2025

Hmm, kieltämättä haasteellinen tilanne. Suosittelisin melkein ottamaan vielä yhteyttä meidän asiakaspalveluun asian tiimoilta. Laittaisin tästä viestin OmaElisan kautta → Tuki → Asiakaspalvelun viestit → Uusi viesti ja valitse sopiva aihe. Lisäisin liitteenä parit kuvat, missä näkyy selkeät erot puhelimien välillä nopeuksissa, tarkat kellonajat päivämäärineen ja huollosta saamasi info.


  • 4727 kommenttia
  • 9. huhtikuuta 2025

Nykyään menee viestittely asiakaspalveluun noin:

Omaelisa /Tuki>Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti