Vastattu

Samsung A40 Sim-kortti kysy Pin-koodia jatkuvasti

  • 2 April 2020
  • 3 kommenttia
  • 2868 katselukerrat

Juuri ostetusta Samsung S40:sa (päivittyi Android 10) on toistuva ongelma:

 

Mikäli SIM-kortissa on Pin-koodin kysely päällä, kyselee puhelin sitä epämääräisesti vaikka sitä 10 kertaa tunnissa. Nyt puhelimesta on otettu Pin-koodin kysely pois. Tämä toimii melkein hyvin paitsi, että nyt ilmoittaa, ettei SIM-korttia ei asennettu.

Laitoin SIM-kortin kiinni pienellä palalla teipillä kiinni. Vähän vähenivät, muttei kokonaan. Jotain vikaa siis on?

SD-kortti tekee ihan samaa, eli puhelin ilmoittelee, että SD-kortti havaittu ... 

Olen miettinyt onko tuo puhelin SIM/SD paikassa vikaa, tai siinä ulosotettavassa osassa.

Kaikki mahdolliset ideat on kokeiltu, mutta ei alkuperäisten asetusten palauttamista. On kokeiltu eri SIM-korteilla ja vaihdettu eri SIM-paikoissa. 

Huoltoon vai mitä?

 

 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 2 April 2020, 11:06

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Juuri ostetusta Samsung S40:sa (päivittyi Android 10) on toistuva ongelma:

 

Mikäli SIM-kortissa on Pin-koodin kysely päällä, kyselee puhelin sitä epämääräisesti vaikka sitä 10 kertaa tunnissa. Nyt puhelimesta on otettu Pin-koodin kysely pois. Tämä toimii melkein hyvin paitsi, että nyt ilmoittaa, ettei SIM-korttia ei asennettu.

Laitoin SIM-kortin kiinni pienellä palalla teipillä kiinni. Vähän vähenivät, muttei kokonaan. Jotain vikaa siis on?

SD-kortti tekee ihan samaa, eli puhelin ilmoittelee, että SD-kortti havaittu ... 

Olen miettinyt onko tuo puhelin SIM/SD paikassa vikaa, tai siinä ulosotettavassa osassa.

Kaikki mahdolliset ideat on kokeiltu, mutta ei alkuperäisten asetusten palauttamista. On kokeiltu eri SIM-korteilla ja vaihdettu eri SIM-paikoissa. 

Huoltoon vai mitä?

Moi @ericus1533 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta. Kuten arvelitkin niin uskon, että ongelma on nyt tuossa ns. kelkassa missä kortit ovat, jos molemmat ongelmoituvat samaan tyyliin 🤔 tai vaihtoehtoisesti ongelma on siinä päässä joka kortit puhelimen sisällä lukee.

Minulla aikoinaan oli tämän tyyppinen ongelma vanhassa LG-puhelimessa jossa kortit laitettiin suoraan pidikkeeseen kannen alle. Tällöin ongelma diagnosoitiin puhelimen keskusyksikön/emolevyn tms. viaksi.

Mutta huolto on tässä kohtaa varmin ratkaisu laittaa asia selvitykseen ja tilanteen korjaamiseen :) Jos puhelin on meiltä ostettu niin näppäisetkö meille yksityisviestiä niin voidaan huoltomahdollisuutta katsoa tarkemmin ja lisäätkö asiakasnumerosi profiiliisi selvityksen nopeuttamiseksi :)

Sama ongelma minulla, ostin puhelimen viime keväänä ja nyt alkaa hermo olla tiukalla. Olen vaihtanut kortin paikkaa 1-2-1, välillä auttaa muutamaksi päiväksi ja välillä ongelma on täysin jatkuva eikä mikään auta. Saitko ratkaisua ongelmaasi?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Sama ongelma minulla, ostin puhelimen viime keväänä ja nyt alkaa hermo olla tiukalla. Olen vaihtanut kortin paikkaa 1-2-1, välillä auttaa muutamaksi päiväksi ja välillä ongelma on täysin jatkuva eikä mikään auta. Saitko ratkaisua ongelmaasi?

Simmin vaihto uuteen ja jos se ei auta, niin laite takuuhuoltoon.

Osallistu keskusteluun