Skip to main content
Vastattu

Samsung A40 Sim-kortti kysy Pin-koodia jatkuvasti

  • 1. huhtikuuta 2020
  • 3 kommenttia
  • 3086 katselukerrat

Juuri ostetusta Samsung S40:sa (päivittyi Android 10) on toistuva ongelma:

 

Mikäli SIM-kortissa on Pin-koodin kysely päällä, kyselee puhelin sitä epämääräisesti vaikka sitä 10 kertaa tunnissa. Nyt puhelimesta on otettu Pin-koodin kysely pois. Tämä toimii melkein hyvin paitsi, että nyt ilmoittaa, ettei SIM-korttia ei asennettu.

Laitoin SIM-kortin kiinni pienellä palalla teipillä kiinni. Vähän vähenivät, muttei kokonaan. Jotain vikaa siis on?

SD-kortti tekee ihan samaa, eli puhelin ilmoittelee, että SD-kortti havaittu ... 

Olen miettinyt onko tuo puhelin SIM/SD paikassa vikaa, tai siinä ulosotettavassa osassa.

Kaikki mahdolliset ideat on kokeiltu, mutta ei alkuperäisten asetusten palauttamista. On kokeiltu eri SIM-korteilla ja vaihdettu eri SIM-paikoissa. 

Huoltoon vai mitä?

 

 

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi

ericus1533 kirjoitti:

Juuri ostetusta Samsung S40:sa (päivittyi Android 10) on toistuva ongelma:

 

Mikäli SIM-kortissa on Pin-koodin kysely päällä, kyselee puhelin sitä epämääräisesti vaikka sitä 10 kertaa tunnissa. Nyt puhelimesta on otettu Pin-koodin kysely pois. Tämä toimii melkein hyvin paitsi, että nyt ilmoittaa, ettei SIM-korttia ei asennettu.

Laitoin SIM-kortin kiinni pienellä palalla teipillä kiinni. Vähän vähenivät, muttei kokonaan. Jotain vikaa siis on?

SD-kortti tekee ihan samaa, eli puhelin ilmoittelee, että SD-kortti havaittu ... 

Olen miettinyt onko tuo puhelin SIM/SD paikassa vikaa, tai siinä ulosotettavassa osassa.

Kaikki mahdolliset ideat on kokeiltu, mutta ei alkuperäisten asetusten palauttamista. On kokeiltu eri SIM-korteilla ja vaihdettu eri SIM-paikoissa. 

Huoltoon vai mitä?

Moi @ericus1533 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta. Kuten arvelitkin niin uskon, että ongelma on nyt tuossa ns. kelkassa missä kortit ovat, jos molemmat ongelmoituvat samaan tyyliin 🤔 tai vaihtoehtoisesti ongelma on siinä päässä joka kortit puhelimen sisällä lukee.

Minulla aikoinaan oli tämän tyyppinen ongelma vanhassa LG-puhelimessa jossa kortit laitettiin suoraan pidikkeeseen kannen alle. Tällöin ongelma diagnosoitiin puhelimen keskusyksikön/emolevyn tms. viaksi.

Mutta huolto on tässä kohtaa varmin ratkaisu laittaa asia selvitykseen ja tilanteen korjaamiseen :) Jos puhelin on meiltä ostettu niin näppäisetkö meille yksityisviestiä niin voidaan huoltomahdollisuutta katsoa tarkemmin ja lisäätkö asiakasnumerosi profiiliisi selvityksen nopeuttamiseksi :)

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1279 kommenttia
  • Vastaus
  • 2. huhtikuuta 2020
ericus1533 kirjoitti:

Juuri ostetusta Samsung S40:sa (päivittyi Android 10) on toistuva ongelma:

 

Mikäli SIM-kortissa on Pin-koodin kysely päällä, kyselee puhelin sitä epämääräisesti vaikka sitä 10 kertaa tunnissa. Nyt puhelimesta on otettu Pin-koodin kysely pois. Tämä toimii melkein hyvin paitsi, että nyt ilmoittaa, ettei SIM-korttia ei asennettu.

Laitoin SIM-kortin kiinni pienellä palalla teipillä kiinni. Vähän vähenivät, muttei kokonaan. Jotain vikaa siis on?

SD-kortti tekee ihan samaa, eli puhelin ilmoittelee, että SD-kortti havaittu ... 

Olen miettinyt onko tuo puhelin SIM/SD paikassa vikaa, tai siinä ulosotettavassa osassa.

Kaikki mahdolliset ideat on kokeiltu, mutta ei alkuperäisten asetusten palauttamista. On kokeiltu eri SIM-korteilla ja vaihdettu eri SIM-paikoissa. 

Huoltoon vai mitä?

Moi @ericus1533 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta. Kuten arvelitkin niin uskon, että ongelma on nyt tuossa ns. kelkassa missä kortit ovat, jos molemmat ongelmoituvat samaan tyyliin 🤔 tai vaihtoehtoisesti ongelma on siinä päässä joka kortit puhelimen sisällä lukee.

Minulla aikoinaan oli tämän tyyppinen ongelma vanhassa LG-puhelimessa jossa kortit laitettiin suoraan pidikkeeseen kannen alle. Tällöin ongelma diagnosoitiin puhelimen keskusyksikön/emolevyn tms. viaksi.

Mutta huolto on tässä kohtaa varmin ratkaisu laittaa asia selvitykseen ja tilanteen korjaamiseen :) Jos puhelin on meiltä ostettu niin näppäisetkö meille yksityisviestiä niin voidaan huoltomahdollisuutta katsoa tarkemmin ja lisäätkö asiakasnumerosi profiiliisi selvityksen nopeuttamiseksi :)


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 14. tammikuuta 2021

Sama ongelma minulla, ostin puhelimen viime keväänä ja nyt alkaa hermo olla tiukalla. Olen vaihtanut kortin paikkaa 1-2-1, välillä auttaa muutamaksi päiväksi ja välillä ongelma on täysin jatkuva eikä mikään auta. Saitko ratkaisua ongelmaasi?


Forum|alt.badge.img+15
  • Tietäjä
  • 565 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2021
Mayaka kirjoitti:

Sama ongelma minulla, ostin puhelimen viime keväänä ja nyt alkaa hermo olla tiukalla. Olen vaihtanut kortin paikkaa 1-2-1, välillä auttaa muutamaksi päiväksi ja välillä ongelma on täysin jatkuva eikä mikään auta. Saitko ratkaisua ongelmaasi?

Simmin vaihto uuteen ja jos se ei auta, niin laite takuuhuoltoon.