Vastattu

SIM-kortin lukitus ei poistu

  • 18 February 2023
  • 7 kommenttia
  • 414 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Minulla on uusi Samsung Galaxy A53 puhelin ja siinä uusi aktivoitu sim-kortti. En saa pois sim-kortin lukitusta vaihtaakseni Elisalta saadun pin-koodin (0000). Miksi sim-kortti pysyy lukittuna? Puhelin toimii muuten normaalisti. Osaako kukaan auttaa minua?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Seeros 19 February 2023, 18:57

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Minulla on uusi Samsung Galaxy A53 puhelin ja siinä uusi aktivoitu sim-kortti. En saa pois sim-kortin lukitusta vaihtaakseni Elisalta saadun pin-koodin (0000). Miksi sim-kortti pysyy lukittuna? Puhelin toimii muuten normaalisti. Osaako kukaan auttaa minua?

 

Näin vaihdat PIN-koodisi.

Samsung-puhelimet

Jotakuinkin noin:

1. Avaa Asetukset.

2. Valitse Biometriset tiedot ja suojaus.

3. Valitse Muut suojausasetukset.

4. Valitse Määritä SIM-k. lukitus.

5. Valitse Vaihda SIM-k. PIN-koodi.

Tuolla ohje kuvallisenakin:

Samsung - Vaihda SIM-kortin PIN-koodi

 

 

 

Käyttäjätaso 1

Juuri niin olen tehnyt, mutta kortin lukitus ei ole poistunut enkä ole voinut muuttaa kortin koodia.

Käyttäjätaso 7

Juuri niin olen tehnyt, mutta kortin lukitus ei ole poistunut enkä ole voinut muuttaa kortin koodia.

Tuolta Samsung- tuesta  kannattaa kysellä:

https://www.samsung.com/fi/support/

On Live Chatti, Sivun alaosassa: Tuki/Live Chat

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 1

Tutkin tarkemmin ohjeita ja onnistuin lopulta vaihtamaan koodin. Kiitos avusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Huippujuttu @Seeros että ratkaisu löytyi, kiitos kun kuittasit myös tänne että ongelma ratkesi 😊 jos muistat vielä, kerro myös ihmeessä tännekin mikä oli oikea asetuspolku miten lukitus hölläsi! Jos joku muu törmää samaan ongelmaan niin voisi sitten löytää mahdollisesti ratkaisun täältä samaan pulmaan. 🙂

Käyttäjätaso 1

Asetuspolku on kyllä ensimmäisessä vastauksessa mainittu, mutta se on vähän vaikeaselkoinen. Pari kertaa jouduin turvautumaan PUK-koodin käyttöön. Tosin varmaan johtuu iästänikin (76 v), etten kunnolla ymmärtänyt ohjetta😉.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Aivan, kiitos @Seeros kun kerroit ratkaisun tänne, koska et varmasti ole ainoa joka voi painia ihan samanlaisen ongelman kanssa! 🙂 Hyvä myös tietää, että PUK-koodia tarvittiin matkassa. 👀

Mukavia (ja jatkossa mutkattomampia) hetkiä uuden luurin kanssa! 😊

Osallistu keskusteluun