Vastattu

Uuden Samsung Galaxy A13 5G puhelimen näytön lukitus ei enää aukea


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia

Ostin Samsung Galaxy A13 5G:n, 3 päivää normikäyttöä ja lukitus ei enää auennut. Vein liikkeeseen, josta lähti huoltoon ja ei muka mene takuuseen, tarjous puhelin Haukatuissa hinnoissa. Sopimuksessa lukee, uusille laitteille 3v takuu. Ostotapahtuma oli ok, mutta uudestaan käynti ei, myyjä katsoi tietojani koneelta ja ilmoitti, että minulla 2 laskua maksamatta, liikkeessä muitakin ihmisiä. Kyllä, oli 2 laskua, toisessa ep 3 pv:n päästä ja nyt maksettu. Toinen sentin lasku, syyskuun laskusta muka puuttui sentti, laskuni ovat e-laskuja, maksan sen summan mikä pankissa näkyy, enkä niitä muuttele. Tästä soittanut Elisaan syksyllä, kehotettu maksamaan sentti pois, en aio maksaa, koska en tiedä mistä tuo on.

 

 

EDIT 27.3.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne 26 March 2023, 17:58

Katso alkuperäinen viesti

20 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Ostin Samsung Galaxy A13 5G:n, 3 päivää normikäyttöä ja lukitus ei enää auennut. Vein liikkeeseen, josta lähti huoltoon ja ei muka mene takuuseen, tarjous puhelin Haukatuissa hinnoissa. Sopimuksessa lukee, uusille laitteille 3v takuu. Ostotapahtuma oli ok, mutta uudestaan käynti ei, myyjä katsoi tietojani koneelta ja ilmoitti, että minulla 2 laskua maksamatta, liikkeessä muitakin ihmisiä. Kyllä, oli 2 laskua, toisessa ep 3 pv:n päästä ja nyt maksettu. Toinen sentin lasku, syyskuun laskusta muka puuttui sentti, laskuni ovat e-laskuja, maksan sen summan mikä pankissa näkyy, enkä niitä muuttele. Tästä soittanut Elisaan syksyllä, kehotettu maksamaan sentti pois, en aio maksaa, koska en tiedä mistä tuo on.

Tuo 3 vuosi takuuta tulee silloin jos on Elisalla puhelinliittymä, Elisa Viihde tai Mobiililaajakaista. Olet varmaan unohtanut sitten sen näytönlukitus kuvion tai koodin, joka asetetaan, kun laitteen ottaa käyttöön.

Liittymä ollut jo vuosia Elisalla. Näytönlukitus koodi oli oikein, ei sitä myyjäkään saanut koodilla auki. Sanoi, et ei oo ikinä tullut tälläistä ongelmaa hänelle vastaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Menee takuuseen jos valmistus virhe sitä ei myyjä päätä ellei sama kuin valmistaja  ja käsitin et juurin ostettu eli 2 vuoden takuuta vielä jäljellä .

Kyllä, juuri ostettu, 3 päivää ehdin käyttää puhelinta, kun lukittui. Ei pudonnut mistään, lompakkokotelossa ollut koko ajan.

Elisalla tosiaan ollut puhelinliittymä sekä mobiililaajakaista jo vuosia, sopimuksessa lukee, et 3v takuu, samoin sanoi myyjä, joka luurin minulle möi. Toinen myyjä, joka otti puhelimen huoltoon toimitettavaksi, ilmoitti, et ei mee takuuseen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Elisalla tosiaan ollut puhelinliittymä sekä mobiililaajakaista jo vuosia, sopimuksessa lukee, et 3v takuu, samoin sanoi myyjä, joka luurin minulle möi. Toinen myyjä, joka otti puhelimen huoltoon toimitettavaksi, ilmoitti, et ei mee takuuseen.

Millä perusteli ettei  mee takuuseen  jos et ole pudottanu sitä tai  muuten toiminut  ohjeiden vastasesti vaikka vaatis vaan ohjelmistopäivityksen niin takuuseen menee .

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

EI niin  siksi  turhaa ja väärin asiakasta kohtaan sanoa et ei mene takuuseen  kun valmistajan valtuuttamassa  huollossa se vasta  päätetään  meneekö takuuseen vai ei 

ja viimekädessä oikeudessa mihin harvatapaus menee .

Oli tarjous puhelin, ni tää jälkimmäinen myyjä sanoi, et ei mee takuuseen. Kysyinkin hältä, et tonnin puhelinko pitäis ostaa, hän tuumas, et 500€ saa jo ihan hyvän. Ei mitään järkeä ostaa kallista puhelinta, kun kestävät sen 3v nykyään. Muutenkin tuo myyjän käytös oli aika vähättelevää minua kohtaan, kai ne jotain provikkaa saa tehdyistä kaupoista ja nythän ei tullut kauppoja.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Toki, mutta takuusta ja sen hoidosta vastaa kuluttajalle myyjä. Muutoinhan myyjä voisi toimia niin, että sälyttää koko takuunhoidon lähettämisine ja yhteydenottoineen asiakkaalle.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Toki, mutta takuusta ja sen hoidosta vastaa kuluttajalle myyjä. Muutoinhan myyjä voisi toimia niin, että sälyttää koko takuunhoidon lähettämisine ja yhteydenottoineen asiakkaalle.

Niin tekeekin aika moni kodinkonefirma nykyisinkin. Itse tottunut myös siihen, että suoraan valmistajan huollon kautta, kun hoitaa, menee nopeammin ilman välikäsiä. 🙂

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Toki, mutta takuusta ja sen hoidosta vastaa kuluttajalle myyjä. Muutoinhan myyjä voisi toimia niin, että sälyttää koko takuunhoidon lähettämisine ja yhteydenottoineen asiakkaalle.

Niin tekeekin aika moni kodinkonefirma nykyisinkin. Itse tottunut myös siihen, että suoraan valmistajan huollon kautta, kun hoitaa, menee nopeammin ilman välikäsiä. 🙂

Nopeampaa on toki, ja jokainen saa  hoitaa tavallaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Toki, mutta takuusta ja sen hoidosta vastaa kuluttajalle myyjä. Muutoinhan myyjä voisi toimia niin, että sälyttää koko takuunhoidon lähettämisine ja yhteydenottoineen asiakkaalle.

Niin tekeekin aika moni kodinkonefirma nykyisinkin. Itse tottunut myös siihen, että suoraan valmistajan huollon kautta, kun hoitaa, menee nopeammin ilman välikäsiä. 🙂

Nopeampaa on toki, ja jokainen saa  hoitaa tavallaan.

Valtaosa valitsee nopeimman ja helpoimman tavan ja jättää välikäden pois. Etenkin vähänkään isompien laitteiden kanssa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Toki, mutta takuusta ja sen hoidosta vastaa kuluttajalle myyjä. Muutoinhan myyjä voisi toimia niin, että sälyttää koko takuunhoidon lähettämisine ja yhteydenottoineen asiakkaalle.

Niin tekeekin aika moni kodinkonefirma nykyisinkin. Itse tottunut myös siihen, että suoraan valmistajan huollon kautta, kun hoitaa, menee nopeammin ilman välikäsiä. 🙂

Nopeampaa on toki, ja jokainen saa  hoitaa tavallaan.

Valtaosa valitsee nopeimman ja helpoimman tavan ja jättää välikäden pois. Etenkin vähänkään isompien laitteiden kanssa.

Helpompi tapa on kyllä jättää laite ostopaikkaan. Hitaampi toki koska elisakin pitää näitä pari viikkoa ennenku lähettää mihinkään. Tällä voidaan sitten mainostaa tätä nopeampaa tapaa että vie ite. Samalla Elisa säästää kuluissa.

Näin se Elisa välittää asiakkaistaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Toki, mutta takuusta ja sen hoidosta vastaa kuluttajalle myyjä. Muutoinhan myyjä voisi toimia niin, että sälyttää koko takuunhoidon lähettämisine ja yhteydenottoineen asiakkaalle.

Niin tekeekin aika moni kodinkonefirma nykyisinkin. Itse tottunut myös siihen, että suoraan valmistajan huollon kautta, kun hoitaa, menee nopeammin ilman välikäsiä. 🙂

Nopeampaa on toki, ja jokainen saa  hoitaa tavallaan.

Valtaosa valitsee nopeimman ja helpoimman tavan ja jättää välikäden pois. Etenkin vähänkään isompien laitteiden kanssa.

Helpompi tapa on kyllä jättää laite ostopaikkaan. Hitaampi toki koska elisakin pitää näitä pari viikkoa ennenku lähettää mihinkään. Tällä voidaan sitten mainostaa tätä nopeampaa tapaa että vie ite. Samalla Elisa säästää kuluissa.

Näin se Elisa välittää asiakkaistaan.

Helpompi ja helpompi tapa. Meillä ei kyllä pantata laitteita vaan ne toimitetaan mahdollisimman pian huoltoliikkeeseen, joten nyt kannattaa vähän katsoa mitä tänne kirjoittelee. Mututuntumat voi pitää omana tietonaan. 👉

Tähän löytyy ihan viralliset tiedot ja asiakas voi itse valita tosiaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Toki, mutta takuusta ja sen hoidosta vastaa kuluttajalle myyjä. Muutoinhan myyjä voisi toimia niin, että sälyttää koko takuunhoidon lähettämisine ja yhteydenottoineen asiakkaalle.

Niin tekeekin aika moni kodinkonefirma nykyisinkin. Itse tottunut myös siihen, että suoraan valmistajan huollon kautta, kun hoitaa, menee nopeammin ilman välikäsiä. 🙂

Nopeampaa on toki, ja jokainen saa  hoitaa tavallaan.

Valtaosa valitsee nopeimman ja helpoimman tavan ja jättää välikäden pois. Etenkin vähänkään isompien laitteiden kanssa.

Helpompi tapa on kyllä jättää laite ostopaikkaan. Hitaampi toki koska elisakin pitää näitä pari viikkoa ennenku lähettää mihinkään. Tällä voidaan sitten mainostaa tätä nopeampaa tapaa että vie ite. Samalla Elisa säästää kuluissa.

Näin se Elisa välittää asiakkaistaan.

Helpompi ja helpompi tapa. Meillä ei kyllä pantata laitteita vaan ne toimitetaan mahdollisimman pian huoltoliikkeeseen, joten nyt kannattaa vähän katsoa mitä tänne kirjoittelee. Mututuntumat voi pitää omana tietonaan. 👉

Tähän löytyy ihan viralliset tiedot ja asiakas voi itse valita tosiaan.

Joo, pari viikkoa saattaa olla vähän yläkanttiin. On niitäkin ollut, mutta lienee yksittäistapauksia.

Eli itse kun vaivautuu ottamaan selkoa mihin, miten ja koska ja millä kustannuksilla, itse viemällä ja hakemalla säästää siis kaksi päivää koko ruljanssissa. Eli päivän kun vie Elisan myymälään ja päivän kun sen hakee myymälästä?

Vai mikä se Elisan mahdollisimman pian tarkoittaa?

 

Ja edelleen edellämainitut selvittelyt ja säätämiset jää pois kun tuo laitteen Elisan myymälään. On se helpompi. Ellei nyt satu asumaan huoltoliikkeen naapurssa..

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Toki, mutta takuusta ja sen hoidosta vastaa kuluttajalle myyjä. Muutoinhan myyjä voisi toimia niin, että sälyttää koko takuunhoidon lähettämisine ja yhteydenottoineen asiakkaalle.

Niin tekeekin aika moni kodinkonefirma nykyisinkin. Itse tottunut myös siihen, että suoraan valmistajan huollon kautta, kun hoitaa, menee nopeammin ilman välikäsiä. 🙂

Nopeampaa on toki, ja jokainen saa  hoitaa tavallaan.

Valtaosa valitsee nopeimman ja helpoimman tavan ja jättää välikäden pois. Etenkin vähänkään isompien laitteiden kanssa.

Helpompi tapa on kyllä jättää laite ostopaikkaan. Hitaampi toki koska elisakin pitää näitä pari viikkoa ennenku lähettää mihinkään. Tällä voidaan sitten mainostaa tätä nopeampaa tapaa että vie ite. Samalla Elisa säästää kuluissa.

Näin se Elisa välittää asiakkaistaan.

Helpompi ja helpompi tapa. Meillä ei kyllä pantata laitteita vaan ne toimitetaan mahdollisimman pian huoltoliikkeeseen, joten nyt kannattaa vähän katsoa mitä tänne kirjoittelee. Mututuntumat voi pitää omana tietonaan. 👉

Tähän löytyy ihan viralliset tiedot ja asiakas voi itse valita tosiaan.

Joo, pari viikkoa saattaa olla vähän yläkanttiin. On niitäkin ollut, mutta lienee yksittäistapauksia.

Eli itse kun vaivautuu ottamaan selkoa mihin, miten ja koska ja millä kustannuksilla, itse viemällä ja hakemalla säästää siis kaksi päivää koko ruljanssissa. Eli päivän kun vie Elisan myymälään ja päivän kun sen hakee myymälästä?

Vai mikä se Elisan mahdollisimman pian tarkoittaa?

 

Ja edelleen edellämainitut selvittelyt ja säätämiset jää pois kun tuo laitteen Elisan myymälään. On se helpompi. Ellei nyt satu asumaan huoltoliikkeen naapurssa..

Myymälät toimittaa ihan päivittäin laitteita huoltoliikkeille. 😊 Asiakas päättää itse miten toimii. Tosiaan ei kannata kirjoitella asiasta, kun ei ole faktoja. 👉 Ja nyt lopetetaan tämä, kun on mennyt jo tarpeeksi offtopicin puolelle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Takuu aikana myyjän on todistettava  et olet itte hajottanu jos niin väittävät .

 

Asia selviää, kun puhelin toimitetaan huoltoon ja laite tutkitaan siellä.

Asiakkaan tai myyjän ei tarvitse todistaa tai arvailla mitään.

 

Kyllä nimenomaan todistustaakka on myyjällä. Myyjän on todistettava että vika johtuu asiakkaasta jos ei halua korvata.

Laitevalmistajan valtuuttama huolto tämän tekee ei myyjä. 😊

Toki, mutta takuusta ja sen hoidosta vastaa kuluttajalle myyjä. Muutoinhan myyjä voisi toimia niin, että sälyttää koko takuunhoidon lähettämisine ja yhteydenottoineen asiakkaalle.

Niin tekeekin aika moni kodinkonefirma nykyisinkin. Itse tottunut myös siihen, että suoraan valmistajan huollon kautta, kun hoitaa, menee nopeammin ilman välikäsiä. 🙂

Nopeampaa on toki, ja jokainen saa  hoitaa tavallaan.

Valtaosa valitsee nopeimman ja helpoimman tavan ja jättää välikäden pois. Etenkin vähänkään isompien laitteiden kanssa.

Helpompi tapa on kyllä jättää laite ostopaikkaan. Hitaampi toki koska elisakin pitää näitä pari viikkoa ennenku lähettää mihinkään. Tällä voidaan sitten mainostaa tätä nopeampaa tapaa että vie ite. Samalla Elisa säästää kuluissa.

Näin se Elisa välittää asiakkaistaan.

Helpompi ja helpompi tapa. Meillä ei kyllä pantata laitteita vaan ne toimitetaan mahdollisimman pian huoltoliikkeeseen, joten nyt kannattaa vähän katsoa mitä tänne kirjoittelee. Mututuntumat voi pitää omana tietonaan. 👉

Tähän löytyy ihan viralliset tiedot ja asiakas voi itse valita tosiaan.

Joo, pari viikkoa saattaa olla vähän yläkanttiin. On niitäkin ollut, mutta lienee yksittäistapauksia.

Eli itse kun vaivautuu ottamaan selkoa mihin, miten ja koska ja millä kustannuksilla, itse viemällä ja hakemalla säästää siis kaksi päivää koko ruljanssissa. Eli päivän kun vie Elisan myymälään ja päivän kun sen hakee myymälästä?

Vai mikä se Elisan mahdollisimman pian tarkoittaa?

 

Ja edelleen edellämainitut selvittelyt ja säätämiset jää pois kun tuo laitteen Elisan myymälään. On se helpompi. Ellei nyt satu asumaan huoltoliikkeen naapurssa..

Myymälät toimittaa ihan päivittäin laitteita huoltoliikkeille. 😊 Asiakas päättää itse miten toimii. Tosiaan ei kannata kirjoitella asiasta, kun ei ole faktoja. 👉 Ja nyt lopetetaan tämä, kun on mennyt jo tarpeeksi offtopicin puolelle.

Juu, ehkä se on Elisan imago mikä puhuu minun suullani ;) eli ei se itsevieminen paljoa nopeuta. Mutta se siitä.

Osallistu keskusteluun