Vastattu

Uudessa Elisalta ostamassani kännykässä löytyy aiempia sovellusten käyttötietoja

  • 16 September 2022
  • 4 kommenttia
  • 217 katselukerrat

Ostin Elisan nettikaupasta uunituoreen puhelimen Samsung Galaxy A13 noin kolme viikkoa sitten. Selatessani luuri löytyy sovellusten käyttötietoja sekä 6 kk että 3 kk sitten. 2 sovellusta on avattu viimeksi 3 kk sitten ja muita viimeksi 6 kk sitten. Miten tämä on mahdollista? Onko minulle myyty käytetty puhelin? 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 19 September 2022, 09:54

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Ostin Elisan nettikaupasta uunituoreen puhelimen Samsung Galaxy A13 noin kolme viikkoa sitten. Selatessani luuri löytyy sovellusten käyttötietoja sekä 6 kk että 3 kk sitten. 2 sovellusta on avattu viimeksi 3 kk sitten ja muita viimeksi 6 kk sitten. Miten tämä on mahdollista? Onko minulle myyty käytetty puhelin? 

Joskus jälleenmyyjät myyvät asiakaspalautustuotteita tai tehdaskunnostettuja laitteita. Löytyykö tuolta myös jotain muita tietoja mahdolliselta edelliseltä käyttäjältä? Joskus nuo käyttötiedot voivat olla laitteen valmistushetkellä syntyneitä. Oliko myyntipakkauksen sinetit kiinni? Voihan tolle varmuuden vuoksi ajaa tehdasasetusten palautuksen, jolloin kaikki mahdolliset jäänteet poistuvat. Erikoista, että asiakaspalautuslaite olisi päässyt uudelleen myyntiin ilman täydellistä tyhjennystä.

Kiitos tiedosta! Otin laitteen vastikään käyttöön vasta joten en ole ehtinyt perehtyä ja selata laitetta paljoakaan, löytyykö sieltä muuta. Kuvan ja videon otin tuosta sovellushistoriasta todisteeksi heti. Ymmärrän ne valmistushetkellä syntyneet sovellusten avausjäljet, mutta että kolme kuukautta siitä uudelleen, se on hyvin outoa. 3 kk sitten on käytetty Youtubea ja Mapsia. Mitenkähän sitten, kun täällä Elisa nettikaupassa myyty tuote, jossa ei ollut mitään mainintaa asiakaspalautuksesta tms aiemmasta historiasta, niin eihän tällaisessa asiallisesti ole kuluttajaa informoitu mikäli käytetty laite, ja kyllähän sellaisen pitää näkyä myös hinnassa. Eikö niin? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Moi @Tinka73 ja tervetuloa OmaYhteisöön! No tämäpäs erikoista. Suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin mietitään miten asiassa edetään ja tutkitaan mitä on asiassa tapahtunut. Kiitos!

Ja lisäyksenä, verkkokaupastamme myytävät laitteet ovat uusia laitteita, ei asiakaspalautuksia. Kuulostaa nyt siltä, että meidän puolella on @Tinka73 :n tapauksessa käynyt jokin virhe varaston puolella.

Kiitos sinulle Keinotekoinen. Soitin tänään asiakaspalveluun ja asiaa selvitellään parhaillaan. Oli oikein mukava virkailija siellä, kyllä tämä tästä selviää. Onpä hyvä että on tällainen yhteisö, josta voi kysyä, ja josta saa tietoa ja neuvoa. Kiitos. 

Osallistu keskusteluun