Skip to main content

sama homma täällä xiaomi 13 lite joka kerta kun nettiä selaa netti häviää muutamaksi sekunniksi ja tulee takaisin raivostuttaa

 

 

EDIT 6.7.2023 // siirretty täältä omaksi keskustelukseen eri valmistajan ja laitemallin takia -draakki

 

Onpa kyllä kurja ongelma 😕 onko tuota hetkellistä netin katkeamista ollut kuinka pitkään, ja kuinka vanha luuri on? Onko netti pätkinyt heti alusta alkaen vai alkoiko se yhtäkkiä? 

Palaako nettiyhteys aina itsekseen, vai pitääkö puhelinta esim. käynnistää uudelleen tai käyttää lentotilaa päälle ja pois? 🤔 

Älä muuten @welho80 ihmettele, siirtelin kommenttisi täältä omaksi keskustelunavauksekseen, koska tuo toinen ketju oli reilusti yli vuoden vanha ja koski eri valmistajaa ja puhelinmallia (OnePlus 7 Pro vs. Xiaomi 13 Lite) 🙂 


hei kolme viikkoa sitte teiltä tilasin ja ensin luulin että simkortti viallinen tilasin uuden simkortin mutta edelleen nettiä selatessa katkeaa ja tekee sitä lähes joka kerta jos pitempään netissä


hei kolme viikkoa sitte teiltä tilasin ja ensin luulin että simkortti viallinen tilasin uuden simkortin mutta edelleen nettiä selatessa katkeaa ja tekee sitä lähes joka kerta jos pitempään netissä

Samasta vaivasta

toisaalla tuollaista:

Vaihdettu SIM-asetuksista preferred network type LTE:ksi.


on vaihettu lte:ksi ja ei vaikutusta


Esiintyykö ongelmaa sijainnista riippumatta vai jossain tietyissä paikoissa (esim kotona)?


on vaihettu lte:ksi ja ei vaikutusta

Vähän hakuammuntaa, mutta

olisiko mitään vaikutusta tuolla:

Kytke "Roaming-tila" pois päältä:

  • Siirry Asetukset -valikkoon.
  • Napauta Verkko ja Internet → Mobiiliverkko .
  • Poista valinta " Roaming " -vaihtoehdosta.

 


ei ole roaming päällä en ole kerennyt vielä ulkomaille että olisi pitänyt kytkeä päälle


hei kolme viikkoa sitte teiltä tilasin ja ensin luulin että simkortti viallinen tilasin uuden simkortin mutta edelleen nettiä selatessa katkeaa ja tekee sitä lähes joka kerta jos pitempään netissä


Hmm, eihän tuo @welho80 hyvältä vaikuta jos heti kättelystä asti ollut samaa ongelmaa. 😥 Voi olla, että jos mikään asetusten rukkaus ei auta niin luuri pitää ehkä käyttää huollon kautta. Hyvä että olitkin SIM-kortin jo vaihdattanut, niin saatiin se rajattua pois yhtälöstä. 👍🏼 

Puhelimesta voisi koittaa nollata vielä verkkoasetukset varuilta. Vaihtelee vähän puhelinvalmistajien ja -mallien välillä mistä asetus löytyy, mutta esimerkiksi jos menee asetuksiin ja asetushakuun kirjoittaa esim. "palauta" niin haku usein tarjoaa vaihtoehdoksi joko palauta tai nollaa verkkoasetukset. 🙂 

Tyypillinen asetuspolku Android-puhelimilla verkkoasetusten nollaukseen on seuraavanlainen: 
 

Asetukset > Yleinen/Järjestelmä > Nollaa/Palauta > Nollaa/Palauta verkkoasetukset

 

Hyvä sitten huomioida, että verkkoasetusten nollaus kirjaimellisesti palauttaa puhelimen alkuperäiset verkkoasetukset, eli puhelimella joudut mm. liittymään haluamiisi Wi-Fi-verkkoihin uudelleen ja parittamaan bluetooth-laitteet uusiksi. 

Jos tämäkään ei auta, ei olisi hullumpi ajatus palauttaa puhelinta vielä ihan tehdasasetuksille. 🤔 Jos laite menee huoltoon, sama toimenpide tehtäisiin huollossa joka tapauksessa. Ennen puhelimen resetointia olisi hyvä tottakai ottaa tarvitsemistasi tiedoista, tiedostoista sekä yhteystiedoista varmuuskopiot, jotta et menetä niitä resetoinnin yhteydessä. 


Osallistu keskusteluun