Skip to main content
Vastaus

Xiaomi Mi 10t 5g ei vaihda 5G tyyppiin

  • April 23, 2021
  • 16 kommenttia
  • 296 katselukerrat

tahoja

Moro kaikki :)
Mulla on Elisalta ostettu Xiaomin Mi 10t 5G luuri ja Telian rajaton 5g liittymätyyppi.

Ja ei vaihda 5 Glle, näytössä lukee 4 g tai 4g +.

Puhelin siis tukee 5G verkkoa ja asetuksista valittu käytä 5G ensisijaisesti.Noh eipä vaan käytä.

 

Telian “Mahtava” chattineuvoja kerto,että nollaa verkkoasetukset. Kyselin, että mites hitsissä se tehdään tuli vastaus:googlaa ohjeet…..

 

Eli onko nyt vika mahd.Telian  päässä vai puhelimessä itsessään?

 

Onko järkevää itse nollailla mitään ja miten se edes tehdään?

 

kiitos )

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen

Moro kaikki :)
Mulla on Elisalta ostettu Xiaomin Mi 10t 5G luuri ja Telian rajaton 5g liittymätyyppi.

Ja ei vaihda 5 Glle, näytössä lukee 4 g tai 4g +.

Puhelin siis tukee 5G verkkoa ja asetuksista valittu käytä 5G ensisijaisesti.Noh eipä vaan käytä.

 

Telian “Mahtava” chattineuvoja kerto,että nollaa verkkoasetukset. Kyselin, että mites hitsissä se tehdään tuli vastaus:googlaa ohjeet…..

 

Eli onko nyt vika mahd.Telian  päässä vai puhelimessä itsessään?

 

Onko järkevää itse nollailla mitään ja miten se edes tehdään?

 

kiitos )


On hyvin todennäköistä, että kyse on joko liittymästä tai itse verkkoihin liittyvästä asiasta, joten tuonne Telian asiakaspalveluun yhteydenotto oli kyllä hyvä piste lähteä liikkeelle. Kaikista varmin tapa rajata vikaa on testata SIM-korttia toisessa 5G-laitteessa, jos mahdollista. 

Mikäli sinua kiinnostaa käydä läpi Elisan 5G-liittymiä ja 5G-kuuluvuutta osoitteessasi, voit laittaa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle :thumbsup_tone1:

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

16 kommenttia

Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • April 23, 2021

Jospa se Telian 5G kartta on piirretty yltiöpositiivisesti ja et vain ole 5G verkon alueella


tahoja
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • April 23, 2021

Jospa se Telian 5G kartta on piirretty yltiöpositiivisesti ja et vain ole 5G verkon alueella

Asun Tampereella eikä se 5G ilmaannu edes pihalla🤦🤷🤔


Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • April 24, 2021

Telian 5G verkko näyttää olevan melko aukkoinen Tampereella, kun laittaa kuuluvuuskarttaan ns hyvän kuuluvuuden joka Telian tapauksessa tarkoittaa kuuluvuutta joka toimii. Kokeile myös käyttää puhelinta lentotilassa, se monesti auttaa. Telian asiakaspalvelu on kyllä jäätävän kylmää, mutta voisit Telian yhteisössä avata keskustelua tästä.


tahoja
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • April 24, 2021

Telian 5G verkko näyttää olevan melko aukkoinen Tampereella, kun laittaa kuuluvuuskarttaan ns hyvän kuuluvuuden joka Telian tapauksessa tarkoittaa kuuluvuutta joka toimii. Kokeile myös käyttää puhelinta lentotilassa, se monesti auttaa. Telian asiakaspalvelu on kyllä jäätävän kylmää, mutta voisit Telian yhteisössä avata keskustelua tästä.

Ok kiitos neuvostasi 👍😊😊 javaivannäöstäsi👍👍

Kylmää palvelua tuntu olevan🙄


tahoja
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • April 25, 2021

Telian 5G verkko näyttää olevan melko aukkoinen Tampereella, kun laittaa kuuluvuuskarttaan ns hyvän kuuluvuuden joka Telian tapauksessa tarkoittaa kuuluvuutta joka toimii. Kokeile myös käyttää puhelinta lentotilassa, se monesti auttaa. Telian asiakaspalvelu on kyllä jäätävän kylmää, mutta voisit Telian yhteisössä avata keskustelua tästä.

Jooh aukkonen oli😡


Claudius
  • April 25, 2021

 

Telian “Mahtava” chattineuvoja kerto,että nollaa verkkoasetukset. Kyselin, että mites hitsissä se tehdään tuli vastaus:googlaa ohjeet…..


Telian Aspan ohje kuuluvuusongelmien ratkaisemiseksi tuntuu yleensä olevan puhelimen verkkoasetusten nollaus. Vian siis ensisijaisesti halutaan olevan asiakkaan päässä. Kun toteaa, ettei auta, niin sen jäljeen selitys on alueella olevat huoltotyöt, jotka aina valmistuvat ylihuomenna.


Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • April 25, 2021

Ja viimeinen Telian keino asiakkaan ongelmissa voivottelu ja harmittelu, eikä piitata pätkääkään mitä liittymäsopimuksen ehdoissa lukee. Asiakkaalle jää vain mahdollisuus vaihtaa operaattoria. 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • Vastaus
  • April 25, 2021

Moro kaikki :)
Mulla on Elisalta ostettu Xiaomin Mi 10t 5G luuri ja Telian rajaton 5g liittymätyyppi.

Ja ei vaihda 5 Glle, näytössä lukee 4 g tai 4g +.

Puhelin siis tukee 5G verkkoa ja asetuksista valittu käytä 5G ensisijaisesti.Noh eipä vaan käytä.

 

Telian “Mahtava” chattineuvoja kerto,että nollaa verkkoasetukset. Kyselin, että mites hitsissä se tehdään tuli vastaus:googlaa ohjeet…..

 

Eli onko nyt vika mahd.Telian  päässä vai puhelimessä itsessään?

 

Onko järkevää itse nollailla mitään ja miten se edes tehdään?

 

kiitos )


On hyvin todennäköistä, että kyse on joko liittymästä tai itse verkkoihin liittyvästä asiasta, joten tuonne Telian asiakaspalveluun yhteydenotto oli kyllä hyvä piste lähteä liikkeelle. Kaikista varmin tapa rajata vikaa on testata SIM-korttia toisessa 5G-laitteessa, jos mahdollista. 

Mikäli sinua kiinnostaa käydä läpi Elisan 5G-liittymiä ja 5G-kuuluvuutta osoitteessasi, voit laittaa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle :thumbsup_tone1:


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • April 25, 2021

Ja viimeinen Telian keino asiakkaan ongelmissa voivottelu ja harmittelu, eikä piitata pätkääkään mitä liittymäsopimuksen ehdoissa lukee. Asiakkaalle jää vain mahdollisuus vaihtaa operaattoria. 


Hmm. kuulostaa ihan Elisalta.


tahoja
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • April 26, 2021

Eli olisiko oikeus saada laskusta alennusta,kun 1lasku 5G hinnoittelun mukaan tuli ?

 

 

 


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • April 26, 2021

Tuskin, liittymäsi toimii 5G verkossa jos sellainen on saatavilla, muina aikoina se käyttää 3G/4G verkkoa.

Pelkästään 5G verkkoa käyttävä liittymä olisi aika ongelmallinen, kun 5G verkko on kuitenkin kärpäsen p*ska kartalla vielä toistaiseksi.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 26, 2021

Pelkästään 5G verkkoa käyttävä liittymä olisi aika ongelmallinen, kun 5G verkko on kuitenkin kärpäsen p*ska kartalla vielä toistaiseksi.

 

Riippuen vähän operaattorista, 2-2,5 miljoonaa suomalaista asuu 5G-verkon alueella. On se vähän isompi läntti kuin kärpäsen p*ska.


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • April 26, 2021

Pelkästään 5G verkkoa käyttävä liittymä olisi aika ongelmallinen, kun 5G verkko on kuitenkin kärpäsen p*ska kartalla vielä toistaiseksi.

 

Riippuen vähän operaattorista, 2-2,5 miljoonaa suomalaista asuu 5G-verkon alueella. On se vähän isompi läntti kuin kärpäsen p*ska.


No, sanotaan sitten ison kärpäsen :wink:

En ihan tiedä mahtuuko noiden plättien alle puolta suomen väestöstä ? Eikä se kerro verkon laajuudesta jos tiheästi asutulla alueella asuu paljon ihmisiä verkon peittoalueella…

 

 


Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • April 26, 2021

Ja viimeinen Telian keino asiakkaan ongelmissa voivottelu ja harmittelu, eikä piitata pätkääkään mitä liittymäsopimuksen ehdoissa lukee. Asiakkaalle jää vain mahdollisuus vaihtaa operaattoria. 


Hmm. kuulostaa ihan Elisalta.

Kyllä se on ihan ehtaa ja aitoa Teliaa. Huippu oli kun kieltäityivät vastaanottamasta kuuluvuuspalautetta...


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • April 26, 2021

Ja viimeinen Telian keino asiakkaan ongelmissa voivottelu ja harmittelu, eikä piitata pätkääkään mitä liittymäsopimuksen ehdoissa lukee. Asiakkaalle jää vain mahdollisuus vaihtaa operaattoria. 


Hmm. kuulostaa ihan Elisalta.

Kyllä se on ihan ehtaa ja aitoa Teliaa. Huippu oli kun kieltäityivät vastaanottamasta kuuluvuuspalautetta...


Doh, sekin kuulostaa Elisalta.


Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • April 26, 2021

Onkohan yhteinen asiakaspalvelu :laughing: