En saa yhteystietoja poistettua puhelimesta. Tulee ilmoitus “kontaktia ei voitu poistaa”. Joskus joku poisto onnistuu, useimmiten ei. Mitä pitäisi tehdä?
En saa yhteystietoja poistettua puhelimesta. Tulee ilmoitus “kontaktia ei voitu poistaa”. Joskus joku poisto onnistuu, useimmiten ei. Mitä pitäisi tehdä?
Voihan kysäistä Samsung- tuesta:
https://www.samsung.com/fi/support/contact/#contactinfo
Live chattikin on.
Ma-pe | 08:00 - 20:00
La - Su | 10:00 - 15:00
WhatsAppikin
Yhteystietolistoja voi Samsungissa olla useammassa sijainnissa (itse laitteessa, Googlen pilvessä, Samsungin pilvessä, Outlookin pilvessä). Varmista että teet poiston oikeasta paikasta ja oikeassa apissa. Pilvestä poistaminen voi viedä hetken, vaikka näkyykin laitteella, jolloin sen uusintapoisto saattaa näyttää tuon virheilmoituksen. Saattaa liittyä myös oikeudellisiin asioihin, vaikkapa kirjautumisen vanhenemiseen.
No jopas. En tiennytkään, että ne voivat olla noin monessa paikassa. Ei aavistustakaan, miten pääsen niitä poistamaan, jos ovat jossain “pilvessä”. Alkaa tämä touhu olla liian monimutkaista tällaiselle mummoikäiselle. Kiitos kuitenkin vastauksesta!
No jopas. En tiennytkään, että ne voivat olla noin monessa paikassa. Ei aavistustakaan, miten pääsen niitä poistamaan, jos ovat jossain “pilvessä”. Alkaa tämä touhu olla liian monimutkaista tällaiselle mummoikäiselle. Kiitos kuitenkin vastauksesta!
Tuossa Samsungin ohjetta, josko auttaisi:
“Avaa yhteystietosovellus (ei puhelinsovellus) Paina kolmea raitaa (ylhäällä vasemmalla) Paina hallitse yhteystietoja. Paina yhteystietojen siirtämistä. Tarkista, onko yhteystiedot puhelimessasi tai ovatko ne SIM-kortilla tai muualla. Valitse kaikki ja yritä siirtyä toiseen sijaintiin (puhelin tai sim-kortti, jos mahdollista)”
Ainakin Googlen ja Microsoftin pilviyhteystietoja pääsee muokkaamaan täältä:
Samsungin pilvestä en pikaisella vilkaisulla löytänyt ohjeita, mutta tässä heidän ohjeensa Google:n pilvien käyttöön:
Omassa Samsungissa on yhteystiedon sivulla linkki “Tallennussijainnit”, josta näkee mihin yhteystieto on tallennettu (puhelimen lisäksi).
Ja kun on tilanne kuten tuossa minulla, että osa yhteystiedoista on tuotu google-tililtä X, ne on synkronoitu uudelle google-tilille Y, ja sitten tietojen synkronointi tilin X kanssa on katkaistu, niin järjestelmä ei oikein tykkää poistaa noita kyseisiä tietoja. Virheilmoitus on kuitenkin erilainen kuin aloittajan tapauksessa (sanoo jotain arkistoinnista, muistaakseni). Samsung-tilin kanssa voi tulla toisen näköisiä ongelmia.
Yksi mahdollinen ongelmakohta voisi olla vanhat sim-kortille tallennetut numerot, joita nykypuhelin ei ehkä osaa käsitellä?
Ei onnistu millään konstilla. Soitin Samsungin tukeen, mutta puhelu katkeaa heti kun vastaavat. On chatin mukaan “ongelmia”. No niin on minullakin. Luovutan. Kiitos paljon teille jotka yrititte mummoa auttaa!
Ei onnistu millään konstilla. Soitin Samsungin tukeen, mutta puhelu katkeaa heti kun vastaavat. On chatin mukaan “ongelmia”. No niin on minullakin. Luovutan. Kiitos paljon teille jotka yrititte mummoa auttaa!
Tuo aikaisempi ohje on Samsungin Chatin antama.
Kokeile vaan uudestaan Chattia. Se toimii nytkin. Tulee keskustelukin
automaattisesti sähköpostiin, niin ei tarvitse muistella.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi