Vastattu

Apple Watch SE GPS + Cellular paritus ei onnistu

  • 28 September 2023
  • 2 kommenttia
  • 68 katselukerrat

Puhelin kesällä ostettu Iphone SE ios 16.7, kello uusi SE GPS Cellular (Elisalta). Yrittäessä yhdistämistä tulee herja, että 'iphone ei ole ajan tasalla. Tämä apple watch vaatii uudemman ios version.' Kellon tiedoissa on kuitenkin, että vaatii vähintään 'vain' ios16.

Olen kokeillut parittaa myös manuaalisesti. Molemmat laitteet on käynnistetty uudelleen. Kello resetoitu. Sama herja tulee silti. Mikä tässä nyt mättää - onko jollain vinkkiä? Puhelimessa on ollut paritettuna vanhempi kello. Sen poistin, mutta ei tämäkään auttanut. 

Miksi kello ei tunnista, että ios on ajan tasalla vai onko tämä kello viallinen?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 1 October 2023, 14:48

Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Puhelin kesällä ostettu Iphone SE ios 16.7, kello uusi SE GPS Cellular (Elisalta). Yrittäessä yhdistämistä tulee herja, että 'iphone ei ole ajan tasalla. Tämä apple watch vaatii uudemman ios version.' Kellon tiedoissa on kuitenkin, että vaatii vähintään 'vain' ios16.

Olen kokeillut parittaa myös manuaalisesti. Molemmat laitteet on käynnistetty uudelleen. Kello resetoitu. Sama herja tulee silti. Mikä tässä nyt mättää - onko jollain vinkkiä? Puhelimessa on ollut paritettuna vanhempi kello. Sen poistin, mutta ei tämäkään auttanut. 

Miksi kello ei tunnista, että ios on ajan tasalla vai onko tämä kello viallinen?

Tuo onkin jo varmaan tuttua juttua:

Jos et pysty muodostamaan laiteparia Apple Watchista

 

Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä huoltoon,

niin luulisi selviävän:

Laitevalmistajien huolto-ohjeet Elisalta ostetuille laitteille

Apple Mcare

Tai vaikka toimipisteeseen.

mcare toimipisteet

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Puhelin kesällä ostettu Iphone SE ios 16.7, kello uusi SE GPS Cellular (Elisalta). Yrittäessä yhdistämistä tulee herja, että 'iphone ei ole ajan tasalla. Tämä apple watch vaatii uudemman ios version.' Kellon tiedoissa on kuitenkin, että vaatii vähintään 'vain' ios16.

Olen kokeillut parittaa myös manuaalisesti. Molemmat laitteet on käynnistetty uudelleen. Kello resetoitu. Sama herja tulee silti. Mikä tässä nyt mättää - onko jollain vinkkiä? Puhelimessa on ollut paritettuna vanhempi kello. Sen poistin, mutta ei tämäkään auttanut. 

Miksi kello ei tunnista, että ios on ajan tasalla vai onko tämä kello viallinen?


Onko iPhone SE ensimmäistä (1st generation, julkaistu 2016), toista (2nd generation, julkaistu 2020), vai kolmatta (3rd generation, julkaistu 2022) sukupolvea? Jos puhelin on iOS 16 -ohjelmistoversiossa, oletan että se on 2. tai 3. sukupolvea, koska vanhin SE-malli ei ole yhteensopiva uusimpien iOS-versioiden kanssa vaan sen päivitystuki on päättynyt iOS 15.5 -versioon. 🤔

Jos et ole ihan varma onko kyse 2. vai 3. sukupolven SE-mallista, niin iPhone-mallin ja iOS-version selvittäminen onnistuu tästä asetuspolusta: 

 

Avaa Asetukset > Yleiset > Tietoja

 

Jos tälläkään tavalla asiaan ei tule selkyyttä, voit koittaa tunnistaa iPhone-mallin sen fyysisten ominaisuuksien perusteella. Kurkkaa siinä tapauksessa tämä Applen tukiartikkeli iPhonen mallin tunnistamisesta

Sekä iPhone SE (2. sukupolvi) että iPhone SE (3. sukupolvi) ovat yhteensopivia iOS 17 kanssa. Jos kokeilet vielä etsiä käyttöjärjestelmäpäivityksiä puhelimelle, pystyisitkö päivittämään puhelinta seuraavaan käyttöjärjestelmäversioon? Löysin englanniksi joitain tukiartikkeleita, missä Apple-käyttäjät olivat pystyneet parittamaan puhelimen ja kellon kun puhelin oli päivitetty iOS 17 -versioon. 🔍 

Kerrotko @Sarppa9 myös varuilta vielä, mikä Watchin ohjelmistoversio (watchOS) on? 🙂 

Kannattaa myös kertaalleen käydä läpi nämä Applen ohjeet, kun puhelimen ja kellon paritus ei syystä tai toisesta onnistu. 👍🏼

Osallistu keskusteluun