Ostin uuden Mac mini M2 tietokoneen. Elisan webmailin lihavoitu teksti on Safari-selaimessa aivan suttua, hädin tuskin luettavissa. Millään muilla sivuilla tätä ei esiinny. Firefoxilla teksti on ok, mutta haluan käyttää Safaria sen muiden hyvien ominaisuuksien takia. Miten saan tekstin näkymään kunnolla?
Ostin uuden Mac mini M2 tietokoneen. Elisan webmailin lihavoitu teksti on Safari-selaimessa aivan suttua, hädin tuskin luettavissa. Millään muilla sivuilla tätä ei esiinny. Firefoxilla teksti on ok, mutta haluan käyttää Safaria sen muiden hyvien ominaisuuksien takia. Miten saan tekstin näkymään kunnolla?
Auttaisiko:
Sivun lataaminen uudelleen
Valitse Safarin valikkoriviltä Näytä > Lataa sivu uudelleen. Voit myös painaa komento-R.
Saisitko kuvakaappauksen tänne miltä se näyttää Safarissa
Ei auta sivun uudelle lataus.
Edellinen on Firefoxin kuva ja jälkimmäinen Safarin.
Näyttää olleen Safarissa tekstiepäselvyyksiä ennenkin joillakin sivuilla
ja vain osassa tekstiä. (Muilla selaimilla toimii.)
Hopeisesta omenasta voi katsella/kysäistä kun
on Applen tuntevia enempikin:
(Tekstikoodausta ehdotellaan, joissain tapauksissa)
Siitä tuolla:
Lisävalinnat-asetusten muuttaminen Macin Safarissa
Oletuskoodaus
Kun vaiva on kuitenkin vain Elisan Webmailissa ja vain lihavoiduissa, niin
voihan kysäistä asiakaspalvelustakin, niin menee ainakin tietoa perille
OmaElisassa Esim:
Omaelisassa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>
Uusi viesti>Elisa sähköpostipalvelu/Sähköposti
Liitteitäkin voi laittaa.
Sain nyt vastauksen Elisan asiakaspalvelusta. Siinä kehotettiin ottamaan yhteyttä omaguruun. Eli sama vastaus, jonka olen saanut siihen, kun adsl-yhteys pätkii jatkuvasti. Tuo omaguru-touhu on kerta kaikkiaan törkeää. Että asiakkaan pitäisi maksaa kovaa hintaa siitä, että jo ennestään kallis palvelu ei toimi! Otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja pyydän lausuntoa siitä, onko tämä kuluttajansuojalainsäädännön mukaista toimintaa!
Onneksi meille on tulossa lähiaikoina toisen yhtiön valokuitu, niin voi vaihtaa operaattoria eikä tarvitse enää kärsiä Elisan surkeasta palvelusta.
Sain nyt vastauksen Elisan asiakaspalvelusta. Siinä kehotettiin ottamaan yhteyttä omaguruun. Eli sama vastaus, jonka olen saanut siihen, kun adsl-yhteys pätkii jatkuvasti. Tuo omaguru-touhu on kerta kaikkiaan törkeää. Että asiakkaan pitäisi maksaa kovaa hintaa siitä, että jo ennestään kallis palvelu ei toimi! Otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja pyydän lausuntoa siitä, onko tämä kuluttajansuojalainsäädännön mukaista toimintaa!
Onneksi meille on tulossa lähiaikoina toisen yhtiön valokuitu, niin voi vaihtaa operaattoria eikä tarvitse enää kärsiä Elisan surkeasta palvelusta.
Kokeile vielä sivun pakotettua uudelleen latausta, josko vaikka.
Safarilla selainikkunan voi ladata uudelleen painamalla pohjaan shift-napin ja klikkaamalla selaimen latauspainiketta:
Toiminto lataa uusimman sisällön pakotetusti palvelimelta riippumatta siitä mikä versio sisällöstä koneeltasi jo löytyy.
Saitko ongelman ratkaistua Safarista
Elisan Omaguru auttaa juurikin tällaisissa asioissa vaikka etäyhteydellä. Toki heidän apua ei ole pakko käyttää vaan voi sitten selvitellä itse asiaa täällä ja muilla foorumeilla.
Ei ollut mitään apua viesteistä täällä. En todellakaan ala maksaa omagurulle yli 3 € / puhelu + yli 3 € / minuutti. Epäilen vahvasti, että apua ongelmaani ei olisi edes sieltä löytynyt. Selvitin sen itse.
Nyt siis lihavoitu teksti näyttää normaalilta? Jos haluat
Safarissa voi ottaa käyttöön oman css -tiedoston. Tein sellaisen, joka määrittelee fontit näyttämään paremmalta.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi