Skip to main content
Vastattu

eSIM asennus apple Watch ultra 3 ei onnistu

  • December 8, 2025
  • 6 kommenttia
  • 60 katselukerrat

Ostin älykellon, apple watch ultra 3. Olen yrittänyt liittää siihen tilaaamaani e SIM:iä mutta vaikeeta tuntuu olevan. Olen käynyt neljästi myymälässä, kerran jonottanut tunnin puhelimitse teidän aspaan ja chatti palvelun kautta kerran. Joka kerta ratkaisu on ollut että poistetaan tilaus ja tehdään uusi... vaan ei auta. Tällä hetkellä minulla näkyy että rinnakkaisliittymä on ja hintakin siitä näkyy. Kuitenkin siellä näkyy viesti"aktivoimme liittymäsi, kestää minutin”. ( näkynyt siis monta päivää noin) Kun yritän asentaa iphonen Watch apilla kelloon tuota rinnakkaisliittymää (ota käyttöön mobiilidata kohdasta) kaikki menee ok ja kirjautuminen onnistuu mutta sitten elisan sivuilta tulee ilmoitus "Hups, MultiSIM ei ole saatavilla liittymällesi" Kuitenkin minulle on sellainen myyty ja hinnassakin näkyy??? Asennusta on myös yritetty elisan myyntipisteeessä asiantuntevin voimin joten en oikein usko että puhelimen/älykellon päässä vika olisi. Voisitteko selvittää miksi liittymän lisääminen älykellooni onnistu. Tätä on tosiaan jo useampi ihminen teiltä selvittänyt ja joka kerta on ainoa ratkaisu ollut liittymän sulkeminen ja uudelleen avaaminen. Myös puhelimen Watch apppi on poistettu ja asennettu uudestaan kuten myös kello palautettu tehdasasetuksiin ja otettu uudelleen käyttöön kuten teiltä on ohjeistettu.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jykkepoika

Joo, kyllähän tätä muutama päivä yritettiin ja ihan ohjeiden mukaan ja suoraan watch apilla

Palvelu kyllä ihan ystävällistä ja ok mutta kuusi päivää piti asiakkaan jonotella, lopettaa ja uudelleen aktivoida liittymää, purkaa parituksia ja uudelleen asennella ennenkuin tästä tänään tehtiin vikailmoitus. Vikailmoituksen jälkeen homma hoitui alle puolessa tunnissa kuntoon, jotain viilausta elisan päässä tehtiin.

Ymmärrän kyllä että usein vika on laitteiden käyttäjässä, tosin, onhan applen systeemit melko simppeleitä ottaa käyttöön.

Mut nyt pelittää yhteydet, hienoa että saatiin kuntoon!

 

6 kommenttia

Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • December 9, 2025

Kun kyseessä on Apple watch, eihän tuota rinnakkaisliittymää ole tilattu siis myyjien ja asiakaspalvelijoiden toimesta? 🤔 Tilaus täytyy siis tehdä suoraan kellon kautta ja täten se ainoastaan aktivoituu oikein ja toimii: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/puheliittymat/rinnakkaisliittyma/ . 

Mikäli siulla on nyt rinnakkaisliittymän tilaus voimassa, se tulee lopettaa ensin ja sitten voit tilata sen kellosi kautta. 😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • December 9, 2025

Joo, kyllähän tätä muutama päivä yritettiin ja ihan ohjeiden mukaan ja suoraan watch apilla

Palvelu kyllä ihan ystävällistä ja ok mutta kuusi päivää piti asiakkaan jonotella, lopettaa ja uudelleen aktivoida liittymää, purkaa parituksia ja uudelleen asennella ennenkuin tästä tänään tehtiin vikailmoitus. Vikailmoituksen jälkeen homma hoitui alle puolessa tunnissa kuntoon, jotain viilausta elisan päässä tehtiin.

Ymmärrän kyllä että usein vika on laitteiden käyttäjässä, tosin, onhan applen systeemit melko simppeleitä ottaa käyttöön.

Mut nyt pelittää yhteydet, hienoa että saatiin kuntoon!

 


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • December 9, 2025

Kiva, kun jaoit tännekin miten asia lopulta ratkesi! 😊


  • Tulokas
  • December 9, 2025

Ostin Appple Watch 11 Cellular-kellon viime viikolla. Aiemmin minulla oli Apple Watch 7 Cellular. Kaikki toimi sen kanssa.

Minulla on myös vaikeuksia eSIMin kanssa. Katkaisin edellisen kellon eSIM-tilauksen netissä. Tein iPhonella uuden kellon pariliitoksen ja avasin ohjatusti uuden eSIM-rinnakkaisliittymän OmaElisassa. Se aukesi näkyviin.

Yritin sitten aktivoida eSIMin OmaElisassa, mutta ei onnistu. QR-koodi ei toimi eli itä ei näy. Ainoastaan pahoittelut.

Puhelimen Watchissa pyörii joku hyrrä ja näkyy teksti ”Aktivoidaan”. Tämä on tilanne edelleen.

Jotain kai tarttis tehdä Elisan päässä näille ongelmille, jotka eivät liene lainkaan harvinaisia.


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • December 10, 2025

Tuossa vois olla hyvä katkasta tuo kellon liittymä ja kokeilla sitä tilausta vielä kertaalleen uusiks. 🤔 Kannattaa olla asiasta yhteyksissä meidän asiakaspalveluun niin voidaan auttaa tuon kanssa! 😊


  • Tulokas
  • December 12, 2025

Tein liiittymän katkaisun ja uuden tilauksen, ei auttanut.

Jätin soittopyynnön ja asiasta tehtiin vikailmoitus.

Elisaan vikapalvelu sai parissa tunnissa eSIMin Apple Watchiin.

Hyvin hoidettu.