En saa uudessa iphonessa facetimea tai imessagea toimimaan. Olen tehnyt kaiken mitä netissä neuvottiin mutta ei aktivoi.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anspandeemus
Katso alkuperäinen viestiEn saa uudessa iphonessa facetimea tai imessagea toimimaan. Olen tehnyt kaiken mitä netissä neuvottiin mutta ei aktivoi.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anspandeemus
Katso alkuperäinen viestiFacetime ei aktivoidu*
En saa uudessa iphonessa facetimea tai imessagea toimimaan. Olen tehnyt kaiken mitä netissä neuvottiin mutta ei aktivoi.
Löytyisiköhän tuolta apua:
Esim:
Operaattorin puhelinnumerovahvistuksessa Applelta voi kestää jopa 24 tuntia. Ota yhteys operaattoriisi ja varmista, että pystyt lähettämään ja vastaanottamaan tekstiviestejä, ja odota 24 tuntia edellä lueteltujen vianmääritystoimenpiteiden suorittamisen jälkeen.
Jos iMessage on päällä ja puhelinnumerosi vieressä näkyy pyörivä ratas, laite yrittää automaattisesti vahvistaa puhelinnumerosi. iMessagea ei tarvitse laittaa pois päältä ja takaisin päälle toistuvasti.
Vielä tuollakin:
Esim:
Kun iMessage ja FaceTime "aktivoituvat", ne todella tekevät yhteyttä Applen palvelimiin nähdäkseen, käytätkö laillista Apple ID:tä. Joten jos Applen palvelimet eivät toimi, sovelluksesi eivät voi aktivoitua.
Applella on verkkosivusto, joka seuraa kaikkia sen palvelimia ja tekee muistiinpanoja, jos ne menevät offline-tilaan. Tarkista, että FaceTime- ja iMessage-välilehtien vieressä on vihreä piste – jos pisteet ovat sen sijaan keltaisia tai punaisia, palvelimilla on ongelmia.
Jos näin on, odota vain, että Apple korjaa palvelimet.
Kannattaa tarkistaa ettei liittymässä ole estoja ulkomaille meneville viesteille. Ainakin aiemmin iMessagen ja Facetimen aktivoinneissa puhelin on lähettänyt tekstiviestin Iso-Britanniaan ja jos viestiä ei pysty lähettää, niin myöskään aktivointi ei voi onnistua.
Saitko ongelman ratkaistua vinkkien avulla?
En vielä, pitää kysyä operaattorilta vielä että onko mulla jotain rajotteita liittymässä, ei ennen ole kyllä ollut
Miten tuo ongelma ilmenee? Saatko jotain virheilmoitusta ruutuun jossain vaiheessa?
Miten tuo ongelma ilmenee? Saatko jotain virheilmoitusta ruutuun jossain vaiheessa?
Avaan facetime apin, lukee odottaa aktivointia. Asetuksista kun menen facetimeen pyörittää vaan mun numeron kohalla. Sitku painan käytä apple ID:tä facetimeen käskee kirjautuu/käyttää toista apple ID:tä/kumoa mut mikään niist napeista ei toimi, ei ainaka tapahdu mitää
Kokeilisitko seuraavaa:
Asetukset → Facetime → Pois päältä. Tämän jälkeen paina asetus takaisin päälle. Tämän jälkeen asetus aktivoitu hetken päästä, kun se lataa numeroita ja viestejä. Kun tämä vaihe on valmis, klikkaa oma numerosi kohtaan “Yhteystietosi FaceTimea varten”.
Miten tuo ongelma ilmenee? Saatko jotain virheilmoitusta ruutuun jossain vaiheessa?
Avaan facetime apin, lukee odottaa aktivointia. Asetuksista kun menen facetimeen pyörittää vaan mun numeron kohalla. Sitku painan käytä apple ID:tä facetimeen käskee kirjautuu/käyttää toista apple ID:tä/kumoa mut mikään niist napeista ei toimi, ei ainaka tapahdu mitää
Kokeilitko jo tuolta:
Esim:
(Kun sovellus on kytketty pois päältä, niin käynnistä puhelin uudelleen.
Sen jälkeen palaa Asetukset-sovellukseen ottaaksesi sekä iMessagen että FaceTimen takaisin käyttöön.)
iMessage ja FaceTime on yhdistetty Apple ID -tiliisi; tätä tiliä käytetään iCloudiin ja muihin Applen palveluihin, jotka vaativat ID:n. Laitteesi Apple ID:n päivittäminen saattaa korjata ongelman.
Kokeilisitko seuraavaa:
Asetukset → Facetime → Pois päältä. Tämän jälkeen paina asetus takaisin päälle. Tämän jälkeen asetus aktivoitu hetken päästä, kun se lataa numeroita ja viestejä. Kun tämä vaihe on valmis, klikkaa oma numerosi kohtaan “Yhteystietosi FaceTimea varten”.
Oon kokeillu iha ekana ei toiminu
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/puheliittymat/kayton-rajoittaminen/
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi