Skip to main content

Asumme vaimoni kanssa paljon ulkomailla ja halusimme nyt siirtää Elisan liittymämme toimimaan eSimin kanssa, jottei aina Suomessa käydessä ja lähtiessä tarvitse vaihtaa fyysistä sim-korttia toiseen. Molemmat Elisan korttimme ovat tällä hetkellä “parkissa”. Minä tilasin ensin omaan iPhone 11 puhelimeeni eSim kortin Elisalta ja onnistuin lisäämään sen paikallisen fyysisen sim-kortin rinnalle ongelmitta.

Tämän jälkeen koetin samaa vaimoni iPhone XS puhelimeen, mutta se ei onnistunutkaan. Puhelin meni sekaisin ja yritti selittää minulle, että se oli juuri tehnyt käyttöjärjestelmä-päivityksen, mitä se ei takuulla ollut tehnyt. Seuraavaksi minun piti aktivoida tämä eSim ja sen tehtyäni sain alla näkyvän virheilmoituksen. Ilmoitus puhuu operaattorin iPhone lukituksesta, mutta sellaista puhelimessa ei ole. Se on täysin vapaa lukituksista. En päässyt tästä etenemään vaan sain aina saman ilmoituksen.

Seuraavaksi pakkokäynnistin puhelimen jonka jälkeen eSimin aktivoiminen aiheutti, että puhelimen näyttö jäätyi täysin eikä reagoinut enää mihinkään. Minun piti jälleen pakkokäynnistää puhelin, mutta tällä kertaa otin ensin fyysisen sim-kortin pois. Nyt eSim aktivoitui ongelmitta ja pääsin käyttämään puhelinta Elisan liittymälläni. Koetin seuraavaksi laittaa fyysisen sim-kortin takaisin puhelimeen ja välittömästi puhelin käski minun uudestaan aktivoida eSimin ja olin täsmälleen samassa pattitilanteessa.

Huomasin lopulta, että niin kauan kuin minulla on vain yksi sim-kortti aktiivisena, joko fyysinen tai eSim, niin kaikki toimii hyvin, mutta välittömästi kun aktivoin molemmat liittymät, puhelimen ongelmat alkavat. Mistähän tämä ongelma mahtaa johtua ja miten saisin molemmat liittymät toimimaan yhtä aikaa? Olen päivittänyt iPhone XS puhelimeen viimeisimmän iOS version.

 

 

Asumme vaimoni kanssa paljon ulkomailla ja halusimme nyt siirtää Elisan liittymämme toimimaan eSimin kanssa, jottei aina Suomessa käydessä ja lähtiessä tarvitse vaihtaa fyysistä sim-korttia toiseen. Molemmat Elisan korttimme ovat tällä hetkellä “parkissa”. Minä tilasin ensin omaan iPhone 11 puhelimeeni eSim kortin Elisalta ja onnistuin lisäämään sen paikallisen fyysisen sim-kortin rinnalle ongelmitta.

Tämän jälkeen koetin samaa vaimoni iPhone XS puhelimeen, mutta se ei onnistunutkaan. Puhelin meni sekaisin ja yritti selittää minulle, että se oli juuri tehnyt käyttöjärjestelmä-päivityksen, mitä se ei takuulla ollut tehnyt. Seuraavaksi minun piti aktivoida tämä eSim ja sen tehtyäni sain alla näkyvän virheilmoituksen. Ilmoitus puhuu operaattorin iPhone lukituksesta, mutta sellaista puhelimessa ei ole. Se on täysin vapaa lukituksista. En päässyt tästä etenemään vaan sain aina saman ilmoituksen.

Seuraavaksi pakkokäynnistin puhelimen jonka jälkeen eSimin aktivoiminen aiheutti, että puhelimen näyttö jäätyi täysin eikä reagoinut enää mihinkään. Minun piti jälleen pakkokäynnistää puhelin, mutta tällä kertaa otin ensin fyysisen sim-kortin pois. Nyt eSim aktivoitui ongelmitta ja pääsin käyttämään puhelinta Elisan liittymälläni. Koetin seuraavaksi laittaa fyysisen sim-kortin takaisin puhelimeen ja välittömästi puhelin käski minun uudestaan aktivoida eSimin ja olin täsmälleen samassa pattitilanteessa.

Huomasin lopulta, että niin kauan kuin minulla on vain yksi sim-kortti aktiivisena, joko fyysinen tai eSim, niin kaikki toimii hyvin, mutta välittömästi kun aktivoin molemmat liittymät, puhelimen ongelmat alkavat. Mistähän tämä ongelma mahtaa johtua ja miten saisin molemmat liittymät toimimaan yhtä aikaa? Olen päivittänyt iPhone XS puhelimeen viimeisimmän iOS version.

 

 

Olisikohan tuolta mitään apua:

iPhonen ratkaiseminen eSIM Ongelmia

Voihan asiakaspalveustakin kysäistä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

 


Olit varmaan tarkistanut jo nämä Applen ohjeet kahden SIMin käyttämisestä? Vaikka sanoit että puhelin on täysin vapaa lukituksista, niin tuossa kuvassa jonka laitoit on teksti “Asenna iPhoneen toinen, tuetun operaattorin SIM tai pyydä operaattoriasi poistamaan iPhonen lukitus”. Niin olitko tarkistanu että siinä ei ole mitään operaattorilukitusta? Sen voi tarkistaa valitsemalla Asetukset > Yleiset > Tietoja. Ja Operaattorin lukitus -kohdassa pitäs olla Ei SIM-rajoituksia. Eihän siinä kyllä pitäis olla jos se toimii sillä eSIMillä yksistään, mutta voihan sen tarkistaa.

Ja onko teillä molemmilla saman operaattorin liittymä se ulkomaalainen liittymä? 🤔 Ja teittekö tän aktivoinnin ollessa Suomessa vai ulkomailla? 

Täällä on myös ohjetta Jos kahden SIMin käyttö ei onnistu iPhonessa, kun käytössä on eSIM

Oisko noista apua? 


Osallistu keskusteluun